Crosskläder till KTM 640???

rille_b

ska köpa en KTM supermotard snart!!!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Daelim VT evolution, HD kopia, 125cc = lätt mc
Jag funderar på att köpa crosskläder till min nya KTM 640 som jag ska köpa snart, det är väll rätt coolt, jag tänkte köpa enduro däck till den så.. varför inte? Fast jag sätter på mig knäskydd m.m.?
Typ crossbyxor i (KTM) sedan skyddsväst + KTM överdragströja, cross stövlar, crosshjälm.

Passar det tror ni??

(Era åsikter)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
klart det går, men nån crosshoj är det ju egentligen inte.

Jag tycker det passar iaf.
Jag körde sporthoj med crossmundering ett tag(utom hjälmen), det tyckte folk inte passade alls:lol

rille_b

ska köpa en KTM supermotard snart!!!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Daelim VT evolution, HD kopia, 125cc = lätt mc
SM 570 RR skrev:

Det är väll skit coolt ifall man kommer med en KTM 640 sm, och sedan hela crossoveralen på sig? Alla tror ju man är en grym crossåkare på vägarna??

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
rille_b skrev:
Det är väll skit coolt ifall man kommer med en KTM 640 sm, och sedan hela crossoveralen på sig? Alla tror ju man är en grym crossåkare på vägarna??

På A svara jag: Nej, och på B: Nej

Men det är ju jag det.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
rille_b skrev:
Vad tycker du passar då? Hela utrustningen!

För det första värdesätter jag funktion före utseende. Kan jag få både och är det ett +.
Jämnför en crosströja & byxor + skydd & crosshandskar med ett skinställ med skydd & skinnhandskar. Fråga dig sen vad du helst trillar med på asfalt.

Så resonerar jag.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Crosskläder har ju inte så bra slitstyrka om du skulle dundra i gatan, satsa på ett Gore-tex ställ om du ska använda det till både asfalt och grusbus.
Annars så är det väl vanligast med skinnställ på supermotardförare.

Jag körde mina tre första motard säsonger i Gore-tex, funkade kanon men ser kanske inte så rejsigt ut.
Numera använder jag Gore-tex på vintern när jag har endurohjulen monterade och sysslar grusbus. :)

Man blir inte grym på att köra hoj för att man har färgmatchat utrustningen, men man får posta en bild i denna tråden... :rolleyes:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=31448&highlight=f%E4rgmatchning

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
:va Vad är det som är grymt med ha crosskläder när man kör en 640?
Däremot är det jäkligt grymt att ramla med dessa kläder senare och få hela sommaren förstörd bara för att få vara grym en kort stund. Ähh såklart grabben ska ha crosskläder :tummenupp Go for it!

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blandat
rille_b skrev:

eller så tror alla att du har åkt vilse från crossbanan :va

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Slut var sådan där discoposör :rolleyes: Skaffa kläder efter vad du ska köra, skinn är bäst mot asfalt. Även fast det inte är lika ballt somen "crossoverall"

Men det går att se lite cool ut ändå

Jag e skitcool, får hur mycket chix som helst, fast jag har gammalt skinnställ å gammal hjälm typ :gnissla

rille_b skrev:
Jag funderar på att köpa crosskläder till min nya KTM 640 som jag ska köpa snart, det är väll rätt coolt, jag tänkte köpa enduro däck till den så.. varför inte? Fast jag sätter på mig knäskydd m.m.?
Typ crossbyxor i (KTM) sedan skyddsväst + KTM överdragströja, cross stövlar, crosshjälm.

Passar det tror ni??

(Era åsikter)

Bifogat

• img11.jpg
    img11.jpg
    34.2 KB · Visningar: 178

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Skinn är bra mot asfalt men inte mot stötar.
Crosskydd/kläder är bättre mot stötar men mindre bra om man kanar på asfalt.
Skrubbsår dör du inte av, därimot våld mot kroppen.
Så det är bara att välja :tuttar

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
rille_b skrev:

Passar det tror ni??

(Era åsikter)

Ska du köra mest grusväg och enduro så blir det fel med skinnställ, för djävla varmt helt enkelt. Crosskläder är coolt så länge du inte fläskar dit i hög fart på asfalt... :D

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
rille_b skrev:

Hörru, kan du inte ens försöka dölja att du är 17-årig mupp som ska köra omkring på en strypt halvmesyr till SM och uiiila för att impa på dina moppeåkande polare?

Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000R 2014
SM 570 RR skrev:
Skinn är bra mot asfalt men inte mot stötar.
Crosskydd/kläder är bättre mot stötar men mindre bra om man kanar på asfalt.
Skrubbsår dör du inte av, därimot våld mot kroppen.
Så det är bara att välja :tuttar

Typ en safetywest med skydd i + skinnställ är ju det bästa.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
eisbaer skrev:
Hörru, kan du inte ens försöka dölja att du är 17-årig mupp som ska köra omkring på en strypt halvmesyr till SM och uiiila för att impa på dina moppeåkande polare?

And the race is on :corn :corn

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
eisbaer skrev:
Puuh.. då slapp jag säga det ;)

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Skulle ju funka att ha crosskläderna över skinnstället också. Jobbigt att ta av och på, men tycker man det är snyggt så. Självklart får man hoppa crosskydden då :tungan

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tom Byron skrev:
Slut var sådan där discoposör :rolleyes: Skaffa kläder efter vad du ska köra, skinn är bäst mot asfalt. Även fast det inte är lika ballt somen "crossoverall"

Men det går att se lite cool ut ändå

Jag e skitcool, får hur mycket chix som helst, fast jag har gammalt skinnställ å gammal hjälm typ :gnissla

Japp! you bet you are. Kan inte jag få låna ditt ställ nån gång Heda? :Bugar
Nä nu får det vara lite allvar i denna tråd. Skaffa ett skinnställ nu så du åker säkert istället för att försöka vara grym! :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring