Crosskläder till supermotard?

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
Det undrar jag med så hoppas någon har svaret. Dom kläderna ser sjukt bra ut måste jag säga.

Ja visst fan gör dom, Har en sjuk läderfobi men dessa hade man inte ens behövt gömma under ett annat plagg! Hoppas också på svar! Sen undrar jag om de finns flera liknande brallor från andra fabrikat också som man ska kolla in innan man slår till =)

mvh

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Dom nya modellerna har både dragkedja och överlapp i midjan samt småfickor i skyddsjackan för plånbok o mobil t.ex.

Ställen ger absolut samma skydd som en traditionellt skinnställ. Dubbla skinnlager på utsatta delar och inbyggda skydd för armbåge, axel, rygg och höfter. Det enda som inte ingår är knäskydd. Det köper man till antingen ett enklare som bara ger slagskydd eller så satsar man på ngt lite bättre skydd som är ledat o även skyddar bättre mot vridskador.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Dom nya modellerna har både dragkedja och överlapp i midjan samt småfickor i skyddsjackan för plånbok o mobil t.ex.

Ställen ger absolut samma skydd som en traditionellt skinnställ. Dubbla skinnlager på utsatta delar och inbyggda skydd för armbåge, axel, rygg och höfter. Det enda som inte ingår är knäskydd. Det köper man till antingen ett enklare som bara ger slagskydd eller så satsar man på ngt lite bättre skydd som är ledat o även skyddar bättre mot vridskador.

Finns det någon möjlighet att klämma/känna/prova dessa kläder?
Känns sådär att dra iväg en order på ~7500kr utan att veta hur det sitter eller ser ut.

Sen skulle jag väldigt gärna vilja se hur skyddsjackan ser ut (hittade inga vettiga bilder).

:tummenupp

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Det låter ju väldigt bra måste jag säga, jag skulle me vilja veta om man kan prova ställen någonstanns då jag är modell jävligt lång så kan de va svårt me kläder :)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Säger som dom flesta med lite vett och sans kroppen , offroad så är det offroadkläder om det inte är så att ja är på komborunda då blire skinn , är det asfalt så blire skinn , folk pratar om att det är fult med skinn , men det ser bra mycket fjortis ut att knöka över crossbyxa eller dylikt för att det ser coolare ut . Ok för att man drar saker över skinnet för att det inte skall bli lerigt om man har finstället på sig . Men många borde släppa sargen och komma in i matchen ,

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Säger som dom flesta med lite vett och sans kroppen , offroad så är det offroadkläder om det inte är så att ja är på komborunda då blire skinn , är det asfalt så blire skinn , folk pratar om att det är fult med skinn , men det ser bra mycket fjortis ut att knöka över crossbyxa eller dylikt för att det ser coolare ut . Ok för att man drar saker över skinnet för att det inte skall bli lerigt om man har finstället på sig . Men många borde släppa sargen och komma in i matchen ,

Jag tror att många funderar på stället från http://www.prosupermoto.se/ även för att man kan vara lite mer rörlig i stretch matrial än vanligt skinnställ. Så tänker iaf jag.

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
Detta ställ borde ju ha sig en egen tråd nu haha, lite ot kanske.. Annars fortsätter väl folk bara förklara hur man ska se ut för att kunna vara med i matchen =) Säger inga namn...........(börjar me N slutar me egliance)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Detta ställ borde ju ha sig en egen tråd nu haha, lite ot kanske.. Annars fortsätter väl folk bara förklara hur man ska se ut för att kunna vara med i matchen =) Säger inga namn...........(börjar me N slutar me egliance)

Jag såg förvisso smilyn , men om du läser mitt inlägg så ser du att det inte handlar om hur man ser ut , utan om vad man bör ha på sig för att vara bra skyddad den dagen olyckan är framme . :tummenupp

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
Jag såg förvisso smilyn , men om du läser mitt inlägg så ser du att det inte handlar om hur man ser ut , utan om vad man bör ha på sig för att vara bra skyddad den dagen olyckan är framme . :tummenupp

Hmmm undrade om de skulle uppmärksammas deer, men nu när du ber mig läsa igen så ser jag för andra gången hur du förklarar vad som ser mest/minst fjortis ut.. Men kan väl vara jag som inte behärskar svenskan :D Skitsamma smaken är som baken du har klart rätt till din åsikt! Men nu undrar jag vart jag får klämma på ett par MvD smx bralls! :)

Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Naturlugtvis har du rätt i att jag skrev det , men att sedan tolka det till att det var huvudmeningen i mitt inlägg , ja då börjar jag att undra , folk får göra som dom vill och läsa som dom vill . Allt framkommer inte på internet , dock kommer jag alltid vidhålla att det är fjårtis att kränga på sig undermåliga skydd för att det skall se coolt ut när andra folk ser det . Men som sagt läs igen så inser även du att detta inte var andemeningen i mitt inlägg ;)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Naturlugtvis har du rätt i att jag skrev det , men att sedan tolka det till att det var huvudmeningen i mitt inlägg , ja då börjar jag att undra , folk får göra som dom vill och läsa som dom vill . Allt framkommer inte på internet , dock kommer jag alltid vidhålla att det är fjårtis att kränga på sig undermåliga skydd för att det skall se coolt ut när andra folk ser det . Men som sagt läs igen så inser även du att detta inte var andemeningen i mitt inlägg ;)

du pratar ändå om något helt annat än diskussionen för tillfället handlar om.

mvd ställen är i skinn, likt ett traditionellt skinnställ.

sen vad man tycker om dom är en annan sak, jag har hört lite olika åsikter men å andra sidan kan jag gå i god för att barret snart borde få titeln professor inom kraschtester av just detta ställ, och för honom funkar det uppenbarligen.

om det går att prova i butik vettefan men snacka med barret och se om ni har vägarna förbi varandra på något vis så går det säkert att lösa.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
du pratar ändå om något helt annat än diskussionen för tillfället handlar om.

mvd ställen är i skinn, likt ett traditionellt skinnställ.

sen vad man tycker om dom är en annan sak, jag har hört lite olika åsikter men å andra sidan kan jag gå i god för att barret snart borde få titeln professor inom kraschtester av just detta ställ, och för honom funkar det uppenbarligen.

om det går att prova i butik vettefan men snacka med barret och se om ni har vägarna förbi varandra på något vis så går det säkert att lösa.

Jo ja vet att jag fastnat i det som tråden ursprungligen handlade om , mvdställen verkar mycket trevliga . Så förlåt en gammal grinig och dyngförkyld man :) nu går jag ut och skruvar motor istället :)

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
Jo ja vet att jag fastnat i det som tråden ursprungligen handlade om , mvdställen verkar mycket trevliga . Så förlåt en gammal grinig och dyngförkyld man :) nu går jag ut och skruvar motor istället :)

Tycker själv att det är korkat som fan att dra på sig ett gäng crossbrallor sen glida asfalt men inte säger jag det, skulle dom däremot komma några kilon lättare sen efter krasch så blir de väl inget vidare medlidande.. Men upp till var o en!

http://www.youtube.com/watch?v=nZKU5pan_is Duger de för dem duger de för mig =)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Tycker själv att det är korkat som fan att dra på sig ett gäng crossbrallor sen glida asfalt men inte säger jag det, skulle dom däremot komma några kilon lättare sen efter krasch så blir de väl inget vidare medlidande.. Men upp till var o en!

http://www.youtube.com/watch?v=nZKU5pan_is Duger de för dem duger de för mig =)

Råkar tyvär ha en fallenhet för att just yttra vad ja tycker :tummenupp men vi släpper det nu . Mvd känns som ett potebtiellt inköp

creare

Guest
Det finns alltså ingen butik i Sverige som säljer detta ställ? :va
Om man ändå skulle ta o slå upp den där butiken i lokala centrumet o börja sälja stället..

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Det finns alltså ingen butik i Sverige som säljer detta ställ? :va
Om man ändå skulle ta o slå upp den där butiken i lokala centrumet o börja sälja stället..

Du bor ju i rätt stad för att kunna testa det ändå...
Vet att det fanns ett xxl begagnat till salu, det kan finnas kvar då ingen mer i motardserien har den storleken :)

creare

Guest
Du bor ju i rätt stad för att kunna testa det ändå...
Vet att det fanns ett xxl begagnat till salu, det kan finnas kvar då ingen mer i motardserien har den storleken :)

Jo men ellerhur, varför inte. Annars får man väl hoppas att någon redan befintlig mc-butik börjar ta hem stället(!).
Tveksam om xxl passar :D

creare

Guest
Såg på deras hemsida att det finns några som är "sponsrade" av mvd. Finns det någon som INTE tävlar som köpt något från hemsidan? Gick köpet korrekt till? Uppfattar köp-sättet nästan som ett privatköp om man utgår från hemsidan. "Här är kontot, för över pengarna så får du din vara". Man är ju van vid "välja kort du vill betala med" och sånt som en "normal" online-shop brukar ha, kanske därför jag får denna känsla hehe..:gnissla

EDIT;
NU såg jag prosupermoto.se, där t.ex. handskarna är billigare t.o.m. Verkar smidigare att köpa därifrån.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...