Crosskläder till supermotard?

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Skinnställ!!!!!! :tummenupp

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
det finns väl egentligen bara ett svar.. :7peta

Asfaltsåkning = Skinnställ :tummenupp

Jag tror inte nån vill kana på asfalten i 90 knyck utan skinn mellan asfalten och sitt eget skinn.. Inte jag i alla fall. Sitta och pilla loss smält tyg från crossbrallor i sina köttsår får andra pyssla med. :gnissla

Crosskläder hör väl hemma på crossbanan? Hörs ju nästan på namnet. :hihi

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
HAHA sant! men jag kommer ju att åka rätt mycket på grus samt skog så då kan man ju inte ha skinnställ!.. men att ha crosskläder med bra skydd under ska ju absolut kunna gå tycker jag.. dels de där shortsen som någon tipsa om samt den där jackan med diverse skydd. om ekonomin godkänner så blir det nog så.. eller ett superbekvämt goretex.

olaisson

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
KTM640SM PRESTIGE -05
crosskläder

Tja om man kör helskyddsväst så borde man väll kunna ha crosströja och knäskydd och craschpads byxor så boprde man kunna ha cross/allväders byxor och klara en vurpa på asfallt det e min åsikt i allafall

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
olaisson skrev:
2574296 Tja om man kör helskyddsväst så borde man väll kunna ha crosströja och knäskydd och craschpads byxor så boprde man kunna ha cross/allväders byxor och klara en vurpa på asfallt det e min åsikt i allafall

Till att börja med så vinner du VM i tråd lyft!! Grattis!!:tungan

Klart man kan ha & klart man kan klara, Men.....
frågan e hur man ser ut efter!!!!

Har två polare som vägrat skinnställ o kört i det du säger, på asfallt. Så gick de som de gick också
...nu kör dom i skinnställ så kan du ju räkna ut resten. :)

Edit: Asfallt = Skinnställ,Skinnhandskar

Mvh
Mangan

Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
MANGAN skrev:
2574383 Till att börja med så vinner du VM i tråd lyft!! Grattis!!:tungan

Klart man kan ha & klart man kan klara, Men.....
frågan e hur man ser ut efter!!!!

Har två polare som vägrat skinnställ o kört i det du säger, på asfallt. Så gick de som de gick också
...nu kör dom i skinnställ så kan du ju räkna ut resten. :)

Edit: Asfallt = Skinnställ,Skinnhandskar

Mvh
Mangan

Word!

Förresten, är det viktigare att se cool ut än att ha bra grejer man känner sig säker med? Och ett modernt skinnställ är väl inte så himla fult?
Ser väl lite ghey ut men vafan

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
jag har brummat på i typ jeans och jacka några få gånger (t.ex. tagit hojen till stranden) och då jäklar håller man sig lugn, man vågar inte ens tänka tanken på wheelies :D ;)

däremot inte sagt att skinnställ är dåligt, tvärtom.
(men låt säga tyglappar (goretex-ställ) utan skydd i ger ju bara en falsk säkerhet, då är det bättre att köra naken, för då lär man passa sig för hehe

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Werzion skrev:
2574672 jag har brummat på i typ jeans och jacka några få gånger (t.ex. tagit hojen till stranden) och då jäklar håller man sig lugn, man vågar inte ens tänka tanken på wheelies :D ;)

däremot inte sagt att skinnställ är dåligt, tvärtom.
(men låt säga tyglappar (goretex-ställ) utan skydd i ger ju bara en falsk säkerhet, då är det bättre att köra naken, för då lär man passa sig för hehe
ett ordentligt goretex ställ kan du glida på asfalten med!om vi snackar ett ordentligt ställ(dyrt ställ)

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bushmyra skrev:
2574821 ett ordentligt goretex ställ kan du glida på asfalten med!om vi snackar ett ordentligt ställ(dyrt ställ)

Önskar bara...
LYCKA TILL!!!

Edit: beror ju på vilka hastigheter vi pratar om iofs
jag håller med dej om vi pratar 5km/h så kanske man inte kavlar kött från kroppen med ett gortex heller...

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Bushmyra skrev:
2574821 ett ordentligt goretex ställ kan du glida på asfalten med!om vi snackar ett ordentligt ställ(dyrt ställ)

Du kan glida på asfalt naken också men det kommer göra ont i båda fallen...

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Haha, fint svar :D

Blir skinnställ för min del, oavsett om det kostar flera tusingar mer, så äre iaf värt å han en ej sönderskrapad kropp.

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Cervantes skrev:
2575199 Du kan glida på asfalt naken också men det kommer göra ont i båda fallen...
Skärpning nu!! behöver jag förklara vad jag menar? ett dyrt goretex ställ kommer inte att gå sönder lika lätt som ett billigt när du glider på asfalt:huvet

MANGAN skrev:
2575190 Önskar bara...
LYCKA TILL!!!

Edit: beror ju på vilka hastigheter vi pratar om iofs
jag håller med dej om vi pratar 5km/h så kanske man inte kavlar kött från kroppen med ett gortex heller...
nä men vad vet jag!:tummenupp

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Bushmyra skrev:
2575800 Skärpning nu!! behöver jag förklara vad jag menar? ett dyrt goretex ställ kommer inte att gå sönder lika lätt som ett billigt när du glider på asfalt:huvet

Nej givetvis kommer det hålla bättre en ett billigt men kommer aldrig komma i närheten av ett skinnställ.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jag kör med cross kläder. :yoparty Grymt mycke snyggare!

garage.php

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Mögel skrev:
2576351 Jag kör med cross kläder. :yoparty Grymt mycke snyggare!

garage.php

Kör med vad du vill, om du kör just för att vara snygg så kanske crosställ passar dig bättre. Jag kör med det som skyddar mig bäst. Och skinn är överlägset crosskläder där.

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mögel skrev:
2576351 Jag kör med cross kläder. :yoparty Grymt mycke snyggare!

Kan du inte skicka inn ett foto sen efter du klotat & åkt på asfallten med de där kläderna så får vi se hur mkt snyggare det är då.....

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
MANGAN skrev:
2576646 Kan du inte skicka inn ett foto sen efter du klotat & åkt på asfallten med de där kläderna så får vi se hur mkt snyggare det är då.....

Kan inte du skicka in ett foto sen efter du har ätit en bulle och fått hjärtattack så får vi se hur mkt snyggare du är då....

Snoogans

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Gasgas EC300 05
Mögel skrev:
2576664 Kan inte du skicka in ett foto sen efter du har ätit en bulle och fått hjärtattack så får vi se hur mkt snyggare du är då....

Måste vara kul för dig att leva i förnekelse, men övertyga du dig själv om att du mår bra efter en krash med dina crosskläder så blir du säkert glad :confused:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Snoogans skrev:
2576672 Måste vara kul för dig att leva i förnekelse, men övertyga du dig själv om att du mår bra efter en krash med dina crosskläder så blir du säkert glad :confused:

Visa mig vart jag skrev de så är du jävligt bra! :tummenupp

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Mitt goretex-ställ klarade en krash i 50.
Gick ejj hål nånstans.

Var ett Lindstrands modell dyr. Jacka 3k byxor 2k kostade det tror jag.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM