olaisson skrev:2574296Tja om man kör helskyddsväst så borde man väll kunna ha crosströja och knäskydd och craschpads byxor så boprde man kunna ha cross/allväders byxor och klara en vurpa på asfallt det e min åsikt i allafall
MANGAN skrev:2574383Till att börja med så vinner du VM i tråd lyft!! Grattis!!
Klart man kan ha & klart man kan klara, Men.....
frågan e hur man ser ut efter!!!!
Har två polare som vägrat skinnställ o kört i det du säger, på asfallt. Så gick de som de gick också
...nu kör dom i skinnställ så kan du ju räkna ut resten.
Edit: Asfallt = Skinnställ,Skinnhandskar
Mvh
Mangan
ett ordentligt goretex ställ kan du glida på asfalten med!om vi snackar ett ordentligt ställ(dyrt ställ)Werzion skrev:2574672jag har brummat på i typ jeans och jacka några få gånger (t.ex. tagit hojen till stranden) och då jäklar håller man sig lugn, man vågar inte ens tänka tanken på wheelies
däremot inte sagt att skinnställ är dåligt, tvärtom.
(men låt säga tyglappar (goretex-ställ) utan skydd i ger ju bara en falsk säkerhet, då är det bättre att köra naken, för då lär man passa sig för hehe
Bushmyra skrev:2574821ett ordentligt goretex ställ kan du glida på asfalten med!om vi snackar ett ordentligt ställ(dyrt ställ)
Bushmyra skrev:2574821ett ordentligt goretex ställ kan du glida på asfalten med!om vi snackar ett ordentligt ställ(dyrt ställ)
Skärpning nu!! behöver jag förklara vad jag menar? ett dyrt goretex ställ kommer inte att gå sönder lika lätt som ett billigt när du glider på asfaltCervantes skrev:2575199Du kan glida på asfalt naken också men det kommer göra ont i båda fallen...
nä men vad vet jag!MANGAN skrev:2575190Önskar bara...
LYCKA TILL!!!
Edit: beror ju på vilka hastigheter vi pratar om iofs
jag håller med dej om vi pratar 5km/h så kanske man inte kavlar kött från kroppen med ett gortex heller...
Bushmyra skrev:2575800Skärpning nu!! behöver jag förklara vad jag menar? ett dyrt goretex ställ kommer inte att gå sönder lika lätt som ett billigt när du glider på asfalt
Mögel skrev:2576351Jag kör med cross kläder. Grymt mycke snyggare!
Mögel skrev:2576351Jag kör med cross kläder. Grymt mycke snyggare!
MANGAN skrev:2576646Kan du inte skicka inn ett foto sen efter du klotat & åkt på asfallten med de där kläderna så får vi se hur mkt snyggare det är då.....
Mögel skrev:2576664Kan inte du skicka in ett foto sen efter du har ätit en bulle och fått hjärtattack så får vi se hur mkt snyggare du är då....
Snoogans skrev:2576672Måste vara kul för dig att leva i förnekelse, men övertyga du dig själv om att du mår bra efter en krash med dina crosskläder så blir du säkert glad
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|