crossniklas SR125 Projekt

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Mr_Malossi skrev:
? Rsen kan nog få pisk rakt fram mot en sr125a som är ordentligt trimmad.
Har själv ägt en rs -02 fullpower och vet hur dom går.
när du säger ordentligt trimmad sr125, menar du då en sr172?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Ja nu har man fått lite presenter från mig själv! :banana

p71102925wo.jpg


p71102925wo.jpg


p71102976sn.jpg


p71102997jr.jpg


p71102941ix.jpg


Fyfan, så vackert att man blir rörd! :pussa :2cool hehe :p
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
FrekCt! Vad toppar den nu? Och vad borde den göra sen?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
tvålen skrev:
2298638 FrekCt! Vad toppar den nu? Och vad borde den göra sen?

Njaa vet ej, era kör ju om mig iaf :tummenupp . Går inge vidare nu, behöver först få tag i lättare vikter och montera in mina hårdare kopplingsfjädrar för att den ska gå till sin rätt! :)
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
crossniklas skrev:
2298664 Njaa vet ej, era kör ju om mig iaf :tummenupp . Går inge vidare nu, behöver först få tag i lättare vikter och montera in mina hårdare kopplingsfjädrar för att den ska gå till sin rätt! :)
Får vi även se på bilder på måppen? :7peta :)
 
Last edited:

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Fyfan, kan tänka mig vilket satans jävla axx den lär ha med den setupen!
Du drar nog en RS i raktframracing utan större problem, upp till en viss hastighet.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Svanen skrev:
2300256 Fyfan, kan tänka mig vilket satans jävla axx den lär ha med den setupen!
Du drar nog en RS i raktframracing utan större problem, upp till en viss hastighet.

Njaa kanske när nya förgasaren kommer så finns ju alltid den chansen! Men en RS kommer alltid ha högre toppfart oavsett hur snabbt min går: jag skulle testa hur snabbt den gick på E4:an ikväll- Fyfan, när jag ligger i 140 på mätaren börjar skiten vobbla. Nej fyfan det var läskigt. Så behöver en mer rakare stäcka på motorväg för jag ska våga testa igen dessa farter! :huvet :4skrika :3freak :död :brinnerup :mad: :skrämd

Ja film är värt sen efter jag fixat förgasare, nu har jag ingen ork i onödan att fixa film när det inte är nåt speciellt att filma! :död :3freak :7peta
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Fan va du har gott om pengar =)
Tjänar du verkligen ngt på att trimma den sådär mkt? =) Kommer folk vilja köpa den senare?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Pr0bz skrev:
2301430 Fan va du har gott om pengar =)
Tjänar du verkligen ngt på att trimma den sådär mkt? =) Kommer folk vilja köpa den senare?

Haha gott om pengar, njaa. En helt vanlig svenson som knegar lite extra ibland bara! :3freak

Ja visst effekt har jag tjänat! :) Men om jag tjänar på det när jag säljer- knappast! :död

Jora, folk kommer nog vilja köpa den. Många SR blev ju butikstrimmade med 172cc och 25mm, så varför inte? Det är ju bara lite vassare men har lika hög livslängd! :)
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
nice tråd, verkar bli riktigt trevligt :tummenupp Hade hellre köpt en sr125a "180" än en rs med facit i hand. :tuttar
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Update 8/8

Fick sent idag mitt mkt efterlängtade paket från SIP med förgasare, insug, lite vikter osv...

Innehållet:
img0751dl5.jpg


img0761kn1.jpg


Déllorto 25mm + SIP insug:
img0754ym6.jpg


Immorn blir det att klockan ringer för att börja mecka! Har mkt kort tid på mig, då jag måste hinna packa för waxholm och att hinna festa lite! :öl :Rockbanan
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
ey, har en polare i englands om också har/hade en sr! med 172cc osv... tror du skulle vilja se bilder på hans motor /scooter för den e:tuttar Pma för min msn för jag vill inte sabba tråden :)... fast kan inte sklicka några bildera nur för nu ska jag bpå fest!:yoparty
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Den där måste jag se när du e i Waxholm. Skrik om du ser en blå svart enduro. Tar nog en stekar tur förbicampingarna.
 
Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
prulle skrev:
2358458 Den där måste jag se när du e i Waxholm. Skrik om du ser en blå svart enduro. Tar nog en stekar tur förbicampingarna.

Jag ska både tuta och skrika! :tummenupp

Nej, idag har man ställt klockan så man hinner med allt, så nu ska man ut och mecka! :näsblod
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Så kom en litet paket på posten, däremot kostade det! :näsblod :D

skyltgx6.jpg


Snart är unerkåpan klar när jag orkar fixa klart den. Så måste jag fixa lite prylar att fästa skylten med hos Swedol! :tummenupp
 

byskebon

norrlänning
Gick med
15 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
2010 Triumph Street Triple
kan du inte lägga upp lite bilder på moppen och in action :tummenupp

och görna en film:yoparty
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
crossniklas skrev:
2406351 Så kom en litet paket på posten, däremot kostade det! :näsblod :D

skyltgx6.jpg


Snart är unerkåpan klar när jag orkar fixa klart den. Så måste jag fixa lite prylar att fästa skylten med hos Swedol! :tummenupp
375 på prodecal.com eller nått eller hur.. jag fick min miniplåt förut... den gick på 361 å det va utan tuff namngrej..
men du skulle ha valt "TRIMMAD" som skylt :hihi

nu vill ja se en acc-film :bannana
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Mr EmCom: Kom inte ihåg var jag beställde den, men kan anske stämma. Om plåten är i metall så gör det nog de. Vad just den kostade kom jag inte ihåg, kanske 350? Kostade iaf totalt på posten 410 kr. Hehe jo ganska bra det med,. Men räcker ju att se på röret att den är trimmad. Hehe men har mina anledningar att jag valde det jag nickade på forum. :D

Ska ta och kolla hur mkt pengar om jag har nåt löst efter jag för över massa tusen till ett konto som jag ska spara till tyngre hoj! Om jag har lite löst ska jag ta och beställa Polini EVO-Reedblock och kopplingsfjädrar. Då kommer den kanske gå lite bättre. Starterna blir iaf bättre med nya fjädrar!

Eftersom jag tycker den borde kunna plocka ut mer effekt med dessa bitar så ska jag plocka på lite originaldelar och prova. Eftersom min rem tjuter och slirar och har sig när den är kall ska jag prova med originalremmen hur den lirar med den, även om den kanske inte håller så länge eller ej! :D
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top