NisseHt
Yamaha samlare
View attachment 443185 Och Gud sade du skall inga andra mc hava istället för Yamaha R1 !
Lol och det säger du till en som har garaget fullt av diverse Yamaha som inte är just R1
View attachment 443185 Och Gud sade du skall inga andra mc hava istället för Yamaha R1 !
Har beställt en blå R1 -18 så jävla taggad . Nu ska de bli åka av i sommar+lite bandagar också.
...
Kul! Jag skall hålla utkik efter dig i stan.
Oj oj oj, va härligt!
Får flashbacks från maj 2015 när jag var med och packade upp min R1 på Bike Göteborg. View attachment 443255
Vilken jävla dag jag hade igår Super glad o ska ut o åka på min ny R1 10km senare stor skruv i bakdäcket, puttrar hem kränger på ett beg däck jag hade liggandes. Yes ut igen 15km senare kommer en and flygande rätt i sidan på mig och hojen hela mitt vänsterben och vänster sida på hojen kladdig! Nej nu får det vara bra och vänder hemåt kommer hem o tvättar av hojen startar den på depåstödet o lägger i växeln då tänder sig motorlampan WTF tydligen gillar inte nya R1´n att man gör så.
Idag blir det nya tag o ny tur på Hojen har ju 100 mila service i morgon wish me Luck
Äh, du skulle köpt en italienare med kvalitä
Ingen hoj/R1a med tractioncontrol gillar att snurra bakhjul när inte framhjulet snurrar... den slocknar när du kör iväg nästa gång !
Wheeliekontroll Tur att man kör gammalt analogt junk
Ingen hoj/R1a med tractioncontrol gillar att snurra bakhjul när inte framhjulet snurrar... den slocknar när du kör iväg nästa gång !
Nej tyvärr gör den inte de på -17 och -18 modellen motorlampan lyser tills man har gått in med diagnosutrustning och raderat felkoder.
Ska in på 100 mila idag så får dem återställa då, men har beställt en OBD II läsare så kan man själv läsa och radera ev felkoder.
Ofasen det visste jag inte ! Undrar varför dom har gjort så..?
För att hojar av årsmodell 2017 eller högre måste uppfylla den så kallade Euro4-klassningen för emissioner (till skillnad från våra 2015 som bara uppfyller Euro3). I Euro4 ingår bl.a. obligatoriskt OBDII-uttag och att felkoder som uppstår ej ska kunna raderas av kunden (så att besiktningen skall kunna upptäcka om du har fipplat med avgasreningen).
bra o veta den dagen jag skall köpa en beg. R1 av nya generationen,...
då lär det bli en 15 för mig iaf
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |