CROSSPLANE-tråd - Allt om Yamaha R1 med Crossplanemotor

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja men du ser ju att jag valde mina ord så bra jag kunde ! Inga mc ha "istället" för R1
 

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Vilken jävla dag jag hade igår :(:mad: Super glad o ska ut o åka på min ny R1 10km senare stor skruv i bakdäcket, puttrar hem kränger på ett beg däck jag hade liggandes. Yes ut igen 15km senare kommer en and flygande rätt i sidan på mig och hojen :( hela mitt vänsterben och vänster sida på hojen kladdig! Nej nu får det vara bra och vänder hemåt kommer hem o tvättar av hojen startar den på depåstödet o lägger i växeln då tänder sig motorlampan WTF :huvet tydligen gillar inte nya R1´n att man gör så.

Idag blir det nya tag o ny tur på Hojen har ju 100 mila service i morgon wish me Luck :crash :rofl
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ingen hoj/R1a med tractioncontrol gillar att snurra bakhjul när inte framhjulet snurrar... den slocknar när du kör iväg nästa gång !
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Vilken jävla dag jag hade igår :(:mad: Super glad o ska ut o åka på min ny R1 10km senare stor skruv i bakdäcket, puttrar hem kränger på ett beg däck jag hade liggandes. Yes ut igen 15km senare kommer en and flygande rätt i sidan på mig och hojen :( hela mitt vänsterben och vänster sida på hojen kladdig! Nej nu får det vara bra och vänder hemåt kommer hem o tvättar av hojen startar den på depåstödet o lägger i växeln då tänder sig motorlampan WTF :huvet tydligen gillar inte nya R1´n att man gör så.

Idag blir det nya tag o ny tur på Hojen har ju 100 mila service i morgon wish me Luck :crash :rofl

Äh, du skulle köpt en italienare med kvalitä :crash
 

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Ingen hoj/R1a med tractioncontrol gillar att snurra bakhjul när inte framhjulet snurrar... den slocknar när du kör iväg nästa gång !

Nej tyvärr gör den inte de på -17 och -18 modellen motorlampan lyser tills man har gått in med diagnosutrustning och raderat felkoder.
Ska in på 100 mila idag så får dem återställa då, men har beställt en OBD II läsare så kan man själv läsa och radera ev felkoder.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Nej tyvärr gör den inte de på -17 och -18 modellen motorlampan lyser tills man har gått in med diagnosutrustning och raderat felkoder.
Ska in på 100 mila idag så får dem återställa då, men har beställt en OBD II läsare så kan man själv läsa och radera ev felkoder.

Ofasen det visste jag inte ! Undrar varför dom har gjort så..?
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
På min KTM 1290S så händer samma sak. Om jag stänger av TC och sedan slår av tändningen så återställs motorlampan. Kanske inte funkar på en R1.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ofasen det visste jag inte ! Undrar varför dom har gjort så..?

För att hojar av årsmodell 2017 eller högre måste uppfylla den så kallade Euro4-klassningen för emissioner (till skillnad från våra 2015 som bara uppfyller Euro3). I Euro4 ingår bl.a. obligatoriskt OBDII-uttag och att felkoder som uppstår ej ska kunna raderas av kunden (så att besiktningen skall kunna upptäcka om du har fipplat med avgasreningen).
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
För att hojar av årsmodell 2017 eller högre måste uppfylla den så kallade Euro4-klassningen för emissioner (till skillnad från våra 2015 som bara uppfyller Euro3). I Euro4 ingår bl.a. obligatoriskt OBDII-uttag och att felkoder som uppstår ej ska kunna raderas av kunden (så att besiktningen skall kunna upptäcka om du har fipplat med avgasreningen).

bra o veta den dagen jag skall köpa en beg. R1 av nya generationen,...:tummenupp
då lär det bli en 15 för mig iaf
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top