Crutchlows besatthet av en "factory ride"?

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Rossi körde Ducati innan Audi kom in i bilden. Audi värvade inte Rossi.
Men eftersom han fanns i lönelistan samt i stallet, så är han ju en del av det du kallar andra sorteringen.
Skrev du inte detta? :
andra rangens förare som talra om för media hur okörbar motorcykeln är.


Efter Audis köp har man valt bland andrasorteringen av förare, vilket man förstås inte hade gjort om ambitionerna varit de högsta möjliga, vilket jag redan har skrivit.

CC är knappast en andrasortering i mina ögon.
Snarare som så att de har tagit det som fanns att tillgå.
Ducati har ju själva saboterat för sig genom att "mista" Rossi och ingen av de andra "Aliens" känner nog för attriskera sin karriär på ett osäkert kort.

Och att Audi fortfarande satsar, tycker jag tyder på att de har stora ambitioner, annars hade de nog lagt ner skiten när Rossi letade sig över till Yamaha igen.

Personligen tror jag nog att Audi's ambitioner kommer att synas i 2:a halvan på denna säsong.
Det är ungefär så lång tid som det tar att driva igenom allt som Audi vill förändra och se resultaten
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det är ungefär så lång tid som det tar att driva igenom allt som Audi vill förändra och se resultaten

Spännande! Vad är det Audi vill driva igenom & vilka resultat kan vi förvänta oss? Samt, vad är det som gör att det är just under andra halvan av 2013 som vi kommer se resultaten?
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Spännande! Vad är det Audi vill driva igenom & vilka resultat kan vi förvänta oss? Samt, vad är det som gör att det är just under andra halvan av 2013 som vi kommer se resultaten?

Tycker också det är spännande.... att du tror att just jag(glad amatörtyckare framför TV/Dator) har alla svaren. :tummenupp

Jag vet inte vad det är de vill driva igenom och jag vet inte vilka resultat vi kan förvänta oss.
Men vi kan väl spekulera lite:
Förmodligen vill de ha förändringar inom R&D och tekniksidan då dessa delarna verkar ha varit katastrof under Italiensk ledning de sista åren.
Resultaten antar jag är att hojen blir konkurrenskraftig genom annan utveckling samt att de lyssnar/tar till vara på förarnas åsikter.

Varför jag just sade andra halvan av 2013, så är det för att då har Dovi haft tid på sig att få till sina ändringar han vill ha och tekniksidan har kanske hunnit tillverka dem.
Dessutom brukar det ta tid att förändra så mycket (som jag antar att de vill göra).
Det är en sak att säga att förändringar ska ske men sen att genomföra allt, brukar ta längre tid. Speciellt om det ska bytas ut folk, lösas kontrakt eller nyanställa.

Jag har inga riktiga svar, precis som ni andra inte heller verkar ha.
Men ibland kan det vara kul att dryfta lite åsikter utan att ha mer än ett amatörtyckande bakom dem.

Vad har du själv för åsikt i det du frågade mig?

Med vänlig hälsning
/Tom
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Spännande! Vad är det Audi vill driva igenom & vilka resultat kan vi förvänta oss? Samt, vad är det som gör att det är just under andra halvan av 2013 som vi kommer se resultaten?
Jag klipper in en postning som jag själv gjort i den andra "Cal_<Ducce" tråden som ett svar på din liknande fråga:
På 12mån har det inte hänt ett skit, som syns utåt, snarare tvärtom. Är det nån som hittat nån bra länk som faktiskt förklarar Audis "samarbete" med Ducati, vad gör dom eg.? Jag har inte lyckats hitta mycket mer än att "Nu när Audi är med i matchen kommer det bli förändring", likt ditt inlägg ovan. Men inte vidare mycket konkret info verkar finnas ute. Vad har Audi bidragit med de senaste 12månaderna som faktiskt gett resultat? Att Preziosi fick kängan & skyllde på hälsan gav ju knappast nå vidare resultat, som vi sett än så länge.

"Tyskt arbetssätt lär det ju bli i den Italienska fabrikens R&D rum:

Bernhard Gobmeier, General Manager of Ducati Corse is coming to grips with his new role, and is beginning to set goals for the 2013 season.

“We need to decrease the gap to our rivals, and to try to fight for the podium towards the end of the season. From over 2 seconds of the first test we are down to 1.5.- 1.2 seconds. Now we need to roll up our sleeves and move on,” said the Ducati manager in a interview with the Gazzetta dello Sport.

Compared to the past, Gobmeier is trying to give the department a more German work method, “I’m the head of the project and next to me, there is a larger work group, there are various people involved. The engineers who follow the bikes on the track, our official riders and Pirro, our test rider. We are trying to proceed with logic, with weekly meetings to take stock of the situation. We don’t want to find ourselves at the beginning of 2014 without a defined project. At what point are we with that bike? Well, I do not know, it could be 25-30%."

In regards to development, Gobmeier expressed the same thoughts that he did during the Wrooom at Madonna di Campiglio, and also talked about the Desmosedici “laboratory” bike.

“We will not set aside or fast-forward solutions without the certainty that they’ll work. We are working this way."

Talking about Andrea Dovizioso he said, “Working with Andrea is very stimulating. I like his approach, he gives clear and precise indications. In the last two years he rode two different bikes, and has already given us some ideas and we’ve taken them very seriously.”

Gobmeier also took a dig at Ducati’s former rider Valentino Rossi, “In two months Andrea has come to the factory more times than Valentino did in two years.”

The Ducati Corse Department manager has already some clear ideas on which direction to take in trying to make the Desmosedici a winning machine again, but fans shouldn’t expect a ‘revolution’ because as the German manager put it during his interview this morning, it will be an ‘evolution’, and a medium to a long term one at that.

Hayden and Dovizioso can not hope to accomplish much riding the current Ducati bike. However, looking at Paolo Ciabatti’s determination to improve the MotoGP bike, 2014 should be a much more competitive season.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
2014 should be a much more competitive season.


Hör jag någonstans en skiva som hackar / en film som laggar! Ducati har de senaste åren försökt snacka till sig framgång. Självklart utan att lyckas. Måste ge cred till Bernhard Gobmeier som sannerligen inte är ett undantag. Men kommer de att få fram en bättre cykel till 2014? Säg så här, jag skulle inte som optimisterna på SH satsa mina sista daler på Ducati 2014.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Vad har du själv för åsikt i det du frågade mig?

Med vänlig hälsning
/Tom

Jag tror att snacket/förhoppningarna på Audi är väldigt överskattade. Än så länge har vi inte sett någon större positiv utveckling & jag tror inte att det tack vare Audi kommer vända heller. Ducati är nog ytterst kompetenta i sitt arbete även om de tre senaste åren inte gått så bra. Men resultaten genom åren talar för att dom nånstans vet vad dom håller på med. När de väl hittar rätt igen så tror jag inte Audi kommer ha varit den bidragande orsaken. Faktum är ju att dom hade en vinnarcykel som konstant slogs i toppen ända tills Rossi & Burgess fick för sig att "utveckla" den.
Fast jag hoppas jag har fel & Audi vänder skutan redan till 2014, det behöver GP. Men speciellt trovärdigt känns det inte.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Cal är lite lustig. Han har tjatat om att få samma tank som fabriksteamet har vilket han till slut fick till Indy. Nu hängde han med bättre i början av racet men tappade på slutet så han ska testa på Brno och eventuellt gå tillbaka till den gamla tanken till Silverstone.

Gräset är inte alltid grönare i depåboxen bredvid :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
P€RRA;5875837 skrev:
Cal är lite lustig. Han har tjatat om att få samma tank som fabriksteamet har vilket han till slut fick till Indy. Nu hängde han med bättre i början av racet men tappade på slutet så han ska testa på Brno och eventuellt gå tillbaka till den gamla tanken till Silverstone.

Gräset är inte alltid grönare i depåboxen bredvid :D

Flyttar de runt viktfördelningen kommer ju hojens inställningar att vara lite fel, så det är väl inte helt konstigt att det inte var helt hundra i slutet av rejset heller iofs... Men det gav ett mer rafflande rejs atthan var snabb i starten och hade lite svårigheter i slutet iaf. :D
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Flyttar de runt viktfördelningen kommer ju hojens inställningar att vara lite fel, så det är väl inte helt konstigt att det inte var helt hundra i slutet av rejset heller iofs... Men det gav ett mer rafflande rejs atthan var snabb i starten och hade lite svårigheter i slutet iaf. :D
Vad jag menade var att allt som finns på andra sidan kanske inte alltid är lösningen på problemen :)
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top