CS Ikväll!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nänänä, jag vill hålla i den platsen, iallafall när Acrid är där, rusher mot taktiker= död rusher.
Kommer in vid 23,00 om ni är kvar då, SoilWorkEr
 
Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Just kommit hem från träningen och tillika fått reda på att jag måste hjälpa en polare som håller på och flytta. M a o ska jag bära lite bokhyllor och annat junk. Jag hoppas ni är kvar när jag väl dyker upp.

Lova att spanka Rexen på stjärten från mig tills jag dyker upp. :banana
 

Losec

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Malmö/Oxie
Hoj
Aprilia
[Akryl]*Amid skrev:
Hmm.. hur bra är ni som spelar egentligen? Är det headshot bara man visar näsan, eller törs en glad amatör (n00b ;) spelat i några veckor) kika in på er server?

// AA - varför spelas det inte ra3 med sh.com folk ;)


Brukar du lira ra3?

Jag har en i min klass som är riktigt grym på ra3, hans klan slog f.d europacup-mästarna. Spelar du i nån klan som jag kan fråga honom om?
 

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
jag har 2 saker som jag skulle vilja ändra på eller få svar på ang. sh servern..1: kan vi inte ta bort poängräkningen när man defusar somt plantar bomben? alltså att jag inte får poäng när jag har defusat bomben eller när jag lagt bomben och den smäller...detta är enligt mig inte speciellt kul..laget får ju poäng vid detta räcker inte det? och sen undrar jag om autoaim är "avstängt" på servern eller om det är fritt fram att använda det? om det är "på" så tycker i alla fall jag avv vi borde ta bort den möjligheten! så att alla lirar sjyst!

over and out!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Poäng är väl bra? Man får ju det om man gör ngt bra.

Vad gäller autoaim, jag kollade mina inställningar och det är ikryssat. Så svaret på din fråga är, nej, det är inte aktiverat på servern. Hade det varit det hade jag haft andra stats.......
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Är inne på Rex linje. Det SKA uppmuntras att fullfölja den uppgift laget har. Ibland verkar det som det bara är frag-hets som premieras, när spelandet skulle vara mer utvecklande och bli roligare om man (alla) tänkte mer strategiskt och rörde sig som en enhet gör IRL.

För att spinna vidare på detta så är SH:s första lag i stort sett klart.

Sporthoj "Team Västra Kompaniet" - [Lagnamn ej klart] består av följande:

1. mmm - The lean, mean trigger machine
2. acrid - sneaking death
3. T-Rex - gammal men trött
4. abstruse - kanonmat
5. N/A - platsansökningar mottages

Vi söker sålunda en femte medlem till lag väst. Den vi söker bör helst bo i området: Göteborg, Borås, Alingsås, Skövde, Falköping, Herrljunga, Vara, Trollhättan, etc. D v s, i västra Sverige någonstans. Detta för att vi ska kunna förena nytta med nöje. Riktlinjer kommer läggas upp nästnästa helg, men det är inte omöjligt att vi inte bara kommer spela mot andra SH-lag utan även köra "officiella klanmatcher", vara med på LAN och lite av varje. Vidare har Matte lovat att bjuda på sprit och Rex att baka pizza till hela laget. Det är säkert! :rolleyes:

Å lagets vägnar undrar jag nu när Team Fjollträsk och övriga falanger tänker komma till skott så det kan bli lite seriöst pisk på kvällarna. Ni andra krattor får m a o snacka ihop er och sedan lägga upp laget här i tråden. I Stockholm torde det ju finnas underlag för flera SH-lag och sedan har vi ju danskarna söderut och lapparna i norr. Vi är ju så pass många nu att det torde vara enkelt att få ihop två, tre lag med lätthet. Anammar ni "vårt koncept" så förenklar det ju då man har möjlighet att träffas IRL och förena såväl nytta (taktiksnack) som nöje (öl & pizza).
 

MikkE

Guest
ja ta bort det där med att man får 3 "kills" när man defusar eller lägger bomben så att den sprängs. detblirjuinte samma sak om man säger så med statusen... de e i alla fall vad jag tycker :rolleyes:
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Är inne på Rex linje. Det SKA uppmuntras att fullfölja den uppgift laget har. Ibland verkar det som det bara är frag-hets som premieras, när spelandet skulle vara mer utvecklande och bli roligare om man (alla) tänkte mer strategiskt och rörde sig som en enhet gör IRL.

För att spinna vidare på detta så är SH:s första lag i stort sett klart.

Sporthoj "Team Västra Kompaniet" - [Lagnamn ej klart] består av följande:

1. mmm - The lean, mean trigger machine
2. acrid - sneaking death
3. T-Rex - gammal men trött
4. abstruse - kanonmat
5. SCOUTMANNEN :D Om jag får vara med ?

Vi söker sålunda en femte medlem till lag väst. Den vi söker bör helst bo i området: Göteborg, Borås, Alingsås, Skövde, Falköping, Herrljunga, Vara, Trollhättan, etc. D v s, i västra Sverige någonstans. Detta för att vi ska kunna förena nytta med nöje. Riktlinjer kommer läggas upp nästnästa helg, men det är inte omöjligt att vi inte bara kommer spela mot andra SH-lag utan även köra "officiella klanmatcher", vara med på LAN och lite av varje. Vidare har Matte lovat att bjuda på sprit och Rex att baka pizza till hela laget. Det är säkert!

Å lagets vägnar undrar jag nu när Team Fjollträsk och övriga falanger tänker komma till skott så det kan bli lite seriöst pisk på kvällarna. Ni andra krattor får m a o snacka ihop er och sedan lägga upp laget här i tråden. I Stockholm torde det ju finnas underlag för flera SH-lag och sedan har vi ju danskarna söderut och lapparna i norr. Vi är ju så pass många nu att det torde vara enkelt att få ihop två, tre lag med lätthet. Anammar ni "vårt koncept" så förenklar det ju då man har möjlighet att träffas IRL och förena såväl nytta (taktiksnack) som nöje (öl & pizza).

Edit: jaha, skulle man muppla geografiskt också.. :3freak
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
alltså jag emotsätter mig inget den säger som tar initiativ,,, ehh. alltså håller jag med.
och detta med taktik är viktigt, både för framgång och för nöje.
på kvällarna måste vi ÖVA mer och inte bara kriga, apstruts, tar du kommandot i kväll? vi måste snacka mer, vad vi gör vad vi ser, mm mm

jag är med i kväll, ska bara ut och skjuta på riktigt först ett par timmar.
kan tänka mig att komma till servern en stund innan för genomgång.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Baka pizza vettefan. Men jag har 8 liter högkvalitativt 55%... ehhh... vatten...? hemma som vi kan kika på!

Kommer strax innan 22 ikväll.
 

MikkE

Guest
jaha.. vi i stockholmo får väl gadda ihop oss också då..

1. NissE
2. MikkE
3. spiken
4. ?
5. ?

tjoffe? biifer? har ingen aaning
 

YaZ

Gelehallon
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemme
Hoj
Neppz
Jag kommer inte att kunna lira cs på ett tag nu.
Datorn jag sitter på försvinner bort imorgon, En ny återföds om ett tag.

Bara så ni vet.. Nu får ni ta och träna ordentligt när jag är borta, så jag har något motstånd :rolleyes: :rolleyes:
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
R2 skrev:
och detta med taktik är viktigt, både för framgång och för nöje.
på kvällarna måste vi ÖVA mer och inte bara kriga, apstruts, tar du kommandot i kväll? vi måste snacka mer, vad vi gör vad vi ser, mm mm

Exactamente! Nu borde jag egentligen lämna över rodret till mmm som har varit klanfjant tidigare och jag själv inte har någon dylik erfarenhet. Men, sunda förnuftet säger mig att ett synkat lag vinner oftare än ett osynkat och då är kommunikation, som i allt annat, en avgörande faktor, vilket R2 påtalar.

Ser man fi så säg det i micen. Spelar man aztec och har som uppgift att bevaka bron och ser två T på andra sidan, säg det! "Två på andra sidan bron!", "Tre på väg till B1", "Fyra T i vattnet" etc tar inte lång tid att haspla ur sig, men kan vara helt avgörande för matchen.

Vidare vad gäller att vinna mark. Som mmm sagt tidigare är granater också lite av nyckeln för att kunna vinna. Själv har jag alltid varit vän av alla möjliga 'nades, på gott och ont, vilket syster med flera har fått erfara. Men det går ju inom laget utveckla rutiner och enkla regler för vad som gäller när man kastar. Kanske ska jag inte uppfinna hjulet på nytt här, det finns kanske generella regler som klanlirare håller sig till, men då jag själv inte lirat aktivt än så har jag inte koll. Eftersom vi har ett gäng erfarna på forumet får de gärna dela med sig.

Fram till dess har jag en egen enkel, men tror jag fungerande, teori om hur man exempelvis kan gå till väga. Lek med tanken att en grupp på tre CT rör sig nerför backen på de_dust. Den som ämnar kasta granat säger ögonblicket innan han ämnar kasta *vad* han kastar och *vart* han kastar. Dvs, "flash mot undergången", eller liknande. Det tar knappt en sekund att säga, men alla vet vad som gäller.

Sedan vet jag inte vad som är bäst, vad gäller vem som ska kasta när etc. När man kör public händer det ju ibland att man närmar sig ett hörn, tänker kasta flash runt hörnet för att sedan springa runt och precis när man håller i granaten så nog f*n dyker det upp en tomte från andra sidan och knäpper en när man har byxorna nere (håller i granaten). (Den där kan ni ju misstolka bäst f*n ni vill och det vet jag att ni tänker...) :kocko :rolleyes: :arsele :D

Vad säger ni som har tävlat aktivt, vad gäller när man rör sig i en grupp om exempelvis tre spelare? Ska den som springer först alltid ha primary i näven så att han kan knäppa en eventuell fi som dyker upp hastigt och lustigt och därmed låta bakomvarande sköta kastandet? Eller ska man göra tvärtom och låta den som springer först bestämma när man kastar för att sålunda eliminera risken att den som springer först olyckligt springer in i en flash som de bakom har kastat?

Jag ser för- och nackdelar med båda alternativen, men misstänker att bådadera fungerar så länge laget har en fungerande kommunikation.

Vad gäller kvällens spelande så väntar jag be... så är jag lite upptagen och kan nog inte deltaga. Men, efter morgondagens gradering så hoppas jag inte vara helt sönderslagen... :rolleyes: så om syster och jag överlevt dyker vi säkerligen upp vid 22-snåret.

Mina 22 cents.

Klart slut.
 
Last edited:

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
jo visst är det bra med poäng..men det blir inte helt rätt..tycker att det räcker med att laget får poäng istället för att just den person som dufusat/plantat bomben får massa poäng...

sen det här med autoaim...autoaim är ikryssat från börjar och därför är det många som lirar med det utan att veta om det, men det är ju lite tråkigt om vissa kör med det och andra inte..så skulle vi inte kunna "spärra" det på sh servern? det är ju bara för admin att förbjuda det..finns nån inställning för det antar jag..blir lite roligar om alla kör på samma villkår..

blir det nått lir ikväll? kan se om min mic finkar så kan man bröla lite i den när man ser fiender.. :musik
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
intrepid skrev:
jo visst är det bra med poäng..men det blir inte helt rätt..tycker att det räcker med att laget får poäng istället för att just den person som dufusat/plantat bomben får massa poäng...

Ursäkta min måhända burdusa fråga, men bottnar inte det i att du är frag-kåt? Jag vet själv att det är lätt hänt att man såväl på public som på SH-servern sitter och smäller på TAB-knappen allt som oftast för att se "hur man ligger till". Men, ska vi inte försöka ta oss förbi det ego-stadiet [no offence intended, jag gör det också] och försöka utveckla dels oss själva men framför allt bli mer samspelta och tänka på lagets bästa. Se till att varje spelare är en fungerande del i en större helhet. Alla har "sin" uppgift. Som det är nu är det ju stundtals rena rama vilda västern och mycket hänger på om man har en "bra dag/ping" whatever.

Däremot, om vi får några lag som verkligen tränar ihop och lägger upp taktik, då kan man ju faktiskt ha en dålig dag och ändå ha grymt kul för att laget är samspelt och man kanske vinner ändå.

Vad säger ni andra? Om alla säger sin åsikt så utgår vi från majoriteten och Tom får ändra på servern utifrån detta.

Detta leder ju osökt till en annan fråga. Ska SH-servern fortsätta vara helt ren och fri med rådande "anarki" eller ska vi försöka få till några lag och spela mer aktivt/effektivt/taktiskt?
 

YaZ

Gelehallon
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemme
Hoj
Neppz
abstruse skrev:
Detta leder ju osökt till en annan fråga. Ska SH-servern fortsätta vara helt ren och fri med rådande "anarki" eller ska vi försöka få till några lag och spela mer aktivt/effektivt/taktiskt?


Hur låter det med att 1-2 eller fler dagar ha "klan" träning?
och resten är det fritt krig?
Klan träning kan naturligtvis ske även när det är fritt krig, men boka en/ett par dagar i veckan bara för klan träning, Och då byta lösenord, så bara de som är i klanen/erna är med och spelar?

Bara en ideé
 

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
både ja och nej! klart att man sitter o kollar efter varje runda var man ligger på listan men det är oxå så att det blir svårt att se hur pass bra scores man egentligen har..dvs. hur många man har dötat och hur många ggr man har dött. Jag menar på att om det är frågan om vad som är viktigast, att laget vinner eller om en enskilld individ lyckas döda alla och få jätte bra scores eller om en person hela tiden defusar bomben och på så sätt får en jäklans massa poäng..är det då inte bättre att bara se till poängen som laget får när någon defusar eller plantar?

men det är den lilla frågan enligt mitt tycke..den stora frågan (av de 2 frågor jag hade) är om vi inte kan ta bort möjligheten till att använda autoaim.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top