CS Ikväll!

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
abstruse: ang. lagar så kan det nog bli lite svårt att få till..men det är kanske en bra grej..om vi lyckas komma på lagar som alla går med på och kommer att följa..
yaz: vilka skall få vara med i dessa klaner?
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
intrepid skrev:
abstruse: ang. lagar så kan det nog bli lite svårt att få till..men det är kanske en bra grej..om vi lyckas komma på lagar som alla går med på och kommer att följa..
yaz: vilka skall få vara med i dessa klaner?

Mjae, det var väl inte tänkt att vara en lag, bara ett förslag. Det är ju upp till respektive lag (Ha! Vitsigt värre!) :tungan att välja hur man jobbar. Jag valde att spåna lite fritt och komma med idéer som alla kan dra nytta (?) av.

När lagen väl är klara kommer vi hålla allt matnyttigt för oss själva och smida djävulusiska planer samt därefter ta över världen... :rolleyes:

Vad gäller klanmedlemmarna ska det ju vara folk som är med i forumet. Det är ju sålunda inte särskilt reko att värva bästa polaren (som är överdjävlig på CS) till laget och regga han i forumet bara för att han ska kunna vara med och spela. Men visst måste vi tillåta nya, kommande forummedlemmar att vara med i klanerna, men då ska de ju vara hojåkare eller ha ett genuint mc-intresse. Det är sålunda en samvetsfråga vilka som ska ingå i klanerna...
 
Last edited:

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
abstruse skrev:
jag själv inte har någon dylik erfarenhet

Nä just det..

Kanske ska jag inte uppfinna hjulet på nytt här, det finns kanske generella regler...

...Den som ämnar kasta granat säger ögonblicket innan han ämnar kasta *vad* han kastar och *vart* han kastar.

Sluta uppfinna... :rolleyes: Tar får lång tid...avbrott i spelet...störande och om varenda liten mupp ska säga att: hörrenini nu kastar jag en flääääsh in bland lådorna där borta vid höger vägg ..ni vet där borta vid stegen...::::: Varenda gng en granat ska kastas...segt.

Sedan vet jag inte vad som är bäst, vad gäller vem som ska kasta när etc. När man kör public händer det ju ibland att man närmar sig ett hörn, tänker kasta flash runt hörnet för att sedan springa runt och precis när man håller i granaten så nog f*n dyker det upp en tomte från andra sidan och knäpper en när man har byxorna nere (håller i granaten).

Typiskt...du kan ju inte spela.

De som ska kasta vad det än må vara borde springa först...då kan bakomvarande/vid sidan hålla koll på omgivningen samt att de lätt kan avancera fram när kastarna har fortsatt lr intagit "skyddade" platser. Kastar ngn som är bakom är det lätt att han/hon misslyckas med kastet pga att framförvarande springer i ologiska banor o får en granat i huvet o den flyger allvärldensväg.


En annan sak : Man behöver inte fråga vilken väg man tar varje gång. Det ger sig....den som springer iväg först den följer man....alt. bomben.
:gnissla

Men, efter morgondagens gradering så hoppas jag inte vara helt sönderslagen... :rolleyes: så om syster och jag överlevt dyker vi säkerligen upp vid 22-snåret.

Mina 22 cents.

Klart slut.

Antagligen överlever jag men inte du. :hihi

Just my 0,5 $

PS. Aaargh vilken tid d tar att svara på ditt ordbajseri...Skål broder! :fyllisar
 
Last edited:

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
oj, jag läste lite fort där...tyckte det stod lagar..menmen..
jag tycker att det skulle kunna va kul om vi spelade lite mer "seriöst"..inte bara rusha rakt ut..men, det får ju inte bli allt för seriöst..kanske som någon påpekade att vi kanske kan ha några dagar i veckan då vi spelar seriöst och andra dagar får man spela lite som man vill?! tycker jag låter som en bra idé..kanske svår att fullfölja men vi kanske kan lyckas till 50% eller så..
det där med klaner..hur många klaner skulle vi ha då? en enda stor SH klan? för det är väl rätt många här som lirar cs och som skulle vilja va me i klanen?
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
intrepid skrev:
jo visst är det bra med poäng..men det blir inte helt rätt..tycker att det räcker med att laget får poäng istället för att just den person som dufusat/plantat bomben får massa poäng...

sen det här med autoaim...autoaim är ikryssat från börjar och därför är det många som lirar med det utan att veta om det, men det är ju lite tråkigt om vissa kör med det och andra inte..så skulle vi inte kunna "spärra" det på sh servern? det är ju bara för admin att förbjuda det..finns nån inställning för det antar jag..blir lite roligar om alla kör på samma villkår..

blir det nått lir ikväll? kan se om min mic finkar så kan man bröla lite i den när man ser fiender.. :musik


Håller med fullständigt i båda frågorna....Det är ju snarare så att den som vill ta bort poängen för defusa/planta snarare inte är poäng-kåt.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Om 'vi' nu ska öva så vore det najs med en Ventrilo-server som vi kan ha T resp. CT-kanaler på. Kanske finns utan min vetskap men i så fall borde vi köra mer med den.

..eller?
 

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
Hur blir det för såna som mig som bara nöjeslirar om det blir clanserver?

Inte passar jag i ngn clan/lag, dessutom tror jag vi är för få från norr för att få ihop ett lag...
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Danny boy skrev:
Hur blir det för såna som mig som bara nöjeslirar om det blir clanserver?

Inte passar jag i ngn clan/lag, dessutom tror jag vi är för få från norr för att få ihop ett lag...
Vafan e det för snack?! Du passar väl visst? Vi kör ju bara på skoj :)
 

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
Nisse Järnet skrev:
Vafan e det för snack?! Du passar väl visst? Vi kör ju bara på skoj :)


ehmm, platsar skulle det vara såg jag nu, men same same but different, kul att höra, förresten trodde jag det var blodigt allvar när vi lirar :D


Kan väl bara lägga in att det är ju faktiskt ruggigt kul att lira på SH servern... :tummenupp
 

Losec

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Malmö/Oxie
Hoj
Aprilia
Acrid skrev:
Nollahuve? Säg säg va vinner jag ?!?!?!?!? :D

Fel :p

Det finns faktiskt en väldigt stor skånsk ordbok som man kan skaffa.
Köp ett helt lass o ta hem det i din rullebör. När du kommit himm så sätter du po potäder. Sen äder du dom me lide gröd..... :hihi
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Fan fan och fan! Sen igen!! :(:( Blire nåt i morgon då??
Jag tycker vi kan ha interna SHklaner som vi är på väg att fixa. Alltså syd, väst osv. Och om man sen vill kan ju alla lira i en genemsan SHklan mot andra klaner eller nåt?!
Fortsätt sätt upp er i väst, öst, nordsydnord osv så vi ser hur lagen blir ungefär.
 

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
suck...
Weeee!

Back online!!
Efter en kort diskussion och lite väntan (45 min, comhems servicekänsla suger...) så fick jag äntligen hämtat ut mitt modem och kopplat upp mej igen, surfar nu med den otroliga hastigheten på ca 20k, jeflar i min låda va d går undan... :rolleyes:

Aja, ska väl eventuellt lira lite cs i helgen då, idag e helt kört men eventuellt senare som sagt...
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nisse Järnet skrev:
Fan fan och fan! Sen igen!! :(:( Blire nåt i morgon då??
Jag tycker vi kan ha interna SHklaner som vi är på väg att fixa. Alltså syd, väst osv. Och om man sen vill kan ju alla lira i en genemsan SHklan mot andra klaner eller nåt?!
Fortsätt sätt upp er i väst, öst, nordsydnord osv så vi ser hur lagen blir ungefär.

Asså, exakt vad gör du fram till 0200 VARJE DAG!??!?!!? Kom 4 timmar tidigare som alla andra så skall jag med glädje skjuta dig i småbitar.

/death from above!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top