.....Losec skrev:Vilken tid blir det idag? 22.00?
[Insert-namn-på-binda-här]
.....Losec skrev:Vilken tid blir det idag? 22.00?
abstruse skrev:Är lite lat nu, det går säkert hitta snabbt om man söker på Steam, men iaf:
Ibland så hittar inte Steam några servers alls, listan är tom. Likväl ser jag vid dessa tillfällen att polare i friendslistan spelar. Hur löser man denna bugg?
1024 tror jag, lagomabstruse skrev:Vilken upplösning kör ni CS i?
abstruse skrev:
640*480 eller 800*600, detta på en 17". labbar lite mellan dessa.abstruse skrev:Vilken upplösning kör ni CS i?
R2 skrev:640*480 eller 800*600, detta på en 17". labbar lite mellan dessa.
Har även börjar kolla på bättre inställningar av hård och mjukvara, jag kör med ett TNT2 64, vilket ju inte är så värsting bra direkt.
Pratade med en jobbarkompis om detta, han har spelat förr och är hyffsat insatt.
stängde av vertical sync i openGL och körde sedan konsolkommandot"max_fps 200" dock så gav detta ingen effekt vad jag kunde se.
"CL_showfps 1" visar din FPS och "net_graph 2" visar fps och en massa andra grejor.
(OBS dessa ska funka i 1.5, vet ej med steam/1.6, ej heller om allt detta är "lagligt" )
Har ni nått tips på hur man kan maxa sin fps? nu har jag inte kollat på SH servern men igår kväll på en 24/7 iceworld server hade jag ca 30 - 50 fps, detta skall tydligen va väldigt lågt och påverka aim mm en hel del.
(99 är tydligen bäst)
Sem MÅSTE jag köpa ny mus, en halvt utsliten microsoft intelli mouse från -96 är ju inte direkt optimalt.
Logitech 500 eller 700 har jag hört är kanon, erfarenheter?
(sen får det nog bli en Qpad också snart)
abstruse skrev:Någon som är spelsugen 22 ikväll?
Blue skrev:Dom senaste gångerna jag har spelat CS så har det inte funkat något vidare, jag skjuter och skjuter men träffar inte. Kanske har jag fått lösplugg eller så e det något annat som felar. Ibland käns det som att jag har lite lagg men jag ligger på ungefär samma latency som alla andra på SH-servern.
Någon som har några ideér om saken?
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!