CS Ikväll!

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Är lite lat nu, det går säkert hitta snabbt om man söker på Steam, men iaf:

Ibland så hittar inte Steam några servers alls, listan är tom. Likväl ser jag vid dessa tillfällen att polare i friendslistan spelar. Hur löser man denna bugg?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
abstruse skrev:
Vilken upplösning kör ni CS i?
640*480 eller 800*600, detta på en 17". labbar lite mellan dessa.
Har även börjar kolla på bättre inställningar av hård och mjukvara, jag kör med ett TNT2 64, vilket ju inte är så värsting bra direkt.
Pratade med en jobbarkompis om detta, han har spelat förr och är hyffsat insatt.
stängde av vertical sync i openGL och körde sedan konsolkommandot"max_fps 200" dock så gav detta ingen effekt vad jag kunde se.
"CL_showfps 1" visar din FPS och "net_graph 2" visar fps och en massa andra grejor.
(OBS dessa ska funka i 1.5, vet ej med steam/1.6, ej heller om allt detta är "lagligt" )
Har ni nått tips på hur man kan maxa sin fps? nu har jag inte kollat på SH servern men igår kväll på en 24/7 iceworld server hade jag ca 30 - 50 fps, detta skall tydligen va väldigt lågt och påverka aim mm en hel del.
(99 är tydligen bäst)
Sem MÅSTE jag köpa ny mus, en halvt utsliten microsoft intelli mouse från -96 är ju inte direkt optimalt.
Logitech 500 eller 700 har jag hört är kanon, erfarenheter?
(sen får det nog bli en Qpad också snart :) )
 
Last edited:

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
R2 skrev:
640*480 eller 800*600, detta på en 17". labbar lite mellan dessa.
Har även börjar kolla på bättre inställningar av hård och mjukvara, jag kör med ett TNT2 64, vilket ju inte är så värsting bra direkt.
Pratade med en jobbarkompis om detta, han har spelat förr och är hyffsat insatt.
stängde av vertical sync i openGL och körde sedan konsolkommandot"max_fps 200" dock så gav detta ingen effekt vad jag kunde se.
"CL_showfps 1" visar din FPS och "net_graph 2" visar fps och en massa andra grejor.
(OBS dessa ska funka i 1.5, vet ej med steam/1.6, ej heller om allt detta är "lagligt" )
Har ni nått tips på hur man kan maxa sin fps? nu har jag inte kollat på SH servern men igår kväll på en 24/7 iceworld server hade jag ca 30 - 50 fps, detta skall tydligen va väldigt lågt och påverka aim mm en hel del.
(99 är tydligen bäst)
Sem MÅSTE jag köpa ny mus, en halvt utsliten microsoft intelli mouse från -96 är ju inte direkt optimalt.
Logitech 500 eller 700 har jag hört är kanon, erfarenheter?
(sen får det nog bli en Qpad också snart :) )

Alla inställningar du har gjort är helt ok! Stänga av vertical sync e i princip det enda man kan göra om man inte ska börja köra separata fps boosters (rekomenderas ej).. Annars är det ett nytt grafikkort som gäller.

Vad gäller mus tycker jag som sagt att en Intellimouse 3.0 och en fUNC musmatte är den bästa kombinationen.. :)
 

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
Nog är jag med ikväll, måste passa på innan man blir bannad för att man suger hehehe


:hihi
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
abstruse skrev:
Någon som är spelsugen 22 ikväll?

Jag är tokigt sugen, började t.o.m att spela HL från början igår i brist på motspelare...
jumping-smiley-014.gif
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Dom senaste gångerna jag har spelat CS så har det inte funkat något vidare, jag skjuter och skjuter men träffar inte. Kanske har jag fått lösplugg eller så e det något annat som felar. Ibland käns det som att jag har lite lagg men jag ligger på ungefär samma latency som alla andra på SH-servern.

Någon som har några ideér om saken?
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Blue skrev:
Dom senaste gångerna jag har spelat CS så har det inte funkat något vidare, jag skjuter och skjuter men träffar inte. Kanske har jag fått lösplugg eller så e det något annat som felar. Ibland käns det som att jag har lite lagg men jag ligger på ungefär samma latency som alla andra på SH-servern.

Någon som har några ideér om saken?

Jag har också haft taskig ping mot just SH-servern senaste veckan, vet ej varför. Mot många andra på nätet funkar det som vanligt. Jag vet inte vad man kan göra, vänta och se...
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Trots dålig syn, darrande ben, begynnande gikt, grånande och allt färre hårstrån, förflyttning medelst käpp, taskig ping etc, etc...

PENSIONÄRER KAN! :banana
 

Bifogat

  • cs_italy0006.jpg
    cs_italy0006.jpg
    32.8 KB · Visningar: 41

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Vad gäller taskig ping så är det nog så att det är lite buggar i valves senaste uppdatering. Det är rapporter om lagg lite varstans, så jag antar att lösningen är att vänta på nästa uppdatering.
Med lite tur kanske det blir en tidig julklapp :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top