CS Ikväll!

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
Weeeeeee nu funkar det. Trodde ett tag att jag var tvunget att fixa ett nytt account för det stod att jag inte hade nått på steam, men nu är jag inne :banana ses vid 22 snåret.
 

didjik

Guest
The-PatriX skrev:
För att jag är jag =).
Nä men jag gillar att överklocka och pilla, nådde 3600+ stabilt med en luftkyld amd barton xp2500+ =) , sen fick grafikkortet sig en sväng i klockmaskineriet =p.


Vad i configen kan man ändra?

men om du har en så bra dator så behöver du ju inte ändra något i cfg för att få bättre ftps
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag har dålig uppkoppling, tydligen... Ska ha 8mbit i huset men får bara in 0,6mbit :va
Hur fan kan det vara så dåligt? Har ju ett privat nätverk hemma så jag har 2 hubbar innan jag kommer ut på nätet, även en 20m vanlig nätverkskabel. Slöar det så pass mycket? Nere vid pappas dator får jag in 3mbit därifrån går kabeln genom 1 hub och så ut på nätet... Hubbarna är på 10mbit/100mbit. Varför går det så långsamt?
Har fått mätresultaten ifrån denna sida, kan man lite på den tro?
http://www.techdepot.com/pro/speed.asp?rd=1&
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Biifer skrev:
Jag har dålig uppkoppling, tydligen... Ska ha 8mbit i huset men får bara in 0,6mbit :va
Hur fan kan det vara så dåligt? Har ju ett privat nätverk hemma så jag har 2 hubbar innan jag kommer ut på nätet, även en 20m vanlig nätverkskabel. Slöar det så pass mycket? Nere vid pappas dator får jag in 3mbit därifrån går kabeln genom 1 hub och så ut på nätet... Hubbarna är på 10mbit/100mbit. Varför går det så långsamt?
Har fått mätresultaten ifrån denna sida, kan man lite på den tro?
http://www.techdepot.com/pro/speed.asp?rd=1&


Angående att det går så slött kan bero på att hubbar är ointelligenta.
De kan endas serva en dator i taget, dvs har ni fler än en dator som använder uppkopplingen samtidigt så kommer de snällt att få stå i kö till och från nätet, hubbar servar endast en klient i taget.
Prova att stäng ner de andra datorerna och gör testet igen, prova att koppla ut hubbarna och testa, blir det bättre så skaffa en switch =)


didjik skrev:
en om du har en så bra dator så behöver du ju inte ändra något i cfg för att få bättre ftps

Neee den är mera keff än bra,
Asus A7N8X Delux Gold Edition Rev 2.0
AMD XP2500+ @ 3600+ stabilt =)
Sapphire radeon 9600PRO Atlantis Fireblade Edition @ 330,8Mhz / 459Mhz

Resten är skit i datorn så det blir hemliga delar =)

Fick 100FPS i alla fall =), gick rätt bra idag för den delen =) :D :D :D :D :tomten :D


Men ge mig cfg´n :mad: vill ju ha det ännu bättre.

Ps. :Bugar






lalala http://193.11.236.26:1234/projekt/upload/snabbish.JPG
 
Last edited:

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Jag har en 1800mhz och supersnabb uppkoppling men ändå bara ungefär 50-60fps. Tycker jag borde ha lite bättre iallafall men det har alltid varit så :(

Hur bra data behöver man ha för att komma upp i 100?
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Jag sitter låst på 60fps, men kan lätt få 100 om ja vill :) Moahaha! Ni ska bara veta vilka feta inställningar jag fick av mmm :tummenupp Har inte vågat testa dom än, men mitt nät är fixat nu iaf!
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Nisse Järnet skrev:
Jag sitter låst på 60fps, men kan lätt få 100 om ja vill :) Moahaha! Ni ska bara veta vilka feta inställningar jag fick av mmm :tummenupp Har inte vågat testa dom än, men mitt nät är fixat nu iaf!


Geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig
 

didjik

Guest
Nisse Järnet skrev:
Jag sitter låst på 60fps, men kan lätt få 100 om ja vill :) Moahaha! Ni ska bara veta vilka feta inställningar jag fick av mmm :tummenupp Har inte vågat testa dom än, men mitt nät är fixat nu iaf!

Det finns ett program som du kan låsa din hz till 100 om du har nvidia kort och har en skärm som pallar 100hz dvs.. men ska inte säga något så jag försör ditt roliga med att reta andra att du kan få 100fps :7peta





powerstript heter det btw, opps sry! nu sa jag det visst endå :)
 

didjik

Guest
Trango_B skrev:
Jag har en 1800mhz och supersnabb uppkoppling men ändå bara ungefär 50-60fps. Tycker jag borde ha lite bättre iallafall men det har alltid varit så :(

Hur bra data behöver man ha för att komma upp i 100?

Du behöver inte ha en så bra dator för att ha 100fps... Det där med 50-60 ftp är det så att det inte går över 60 fps för i såfall så är kan det vara att din skärm inte sickar ut mera hz, du kan stänga av/sätta på verticalsynk kommer inte ihåg vilket det ska vara så får du högre ftp men du tappar lite bildruter (du märker skillnad när du spelar)



http://cs.nordicgamers.se/index.php?action=more&id=0&aid=1270
Orkar inte fixa cfg själv så ni får göra det själva dom som vill :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top