Trango_B skrev:Säg inte för mkt
Liljekvist var HET igår
Det är väl aldrig någon som har lyssnat på mig förut när jag säger att jag skall skjuta (träffa....) folk?
Trango_B skrev:Säg inte för mkt
Liljekvist var HET igår
t-rex skrev:Det är väl aldrig någon som har lyssnat på mig förut när jag säger att jag skall skjuta (träffa....) folk?
MikkE skrev:Idag är jag så jävla PÅ! Har ledigt från jobbet i tre veckor nu!!! Wouhou!!!
Trango_B skrev:Nästan samma här
Kankse borde köra 2st cs-pass om dagen nu under julen
liljekvist skrev:logga på vid 19:00 istället så får ni ett lååångt pass
Trango_B skrev:Men en kula och en jaktpil dödar på lite olika vis. En jaktpil har stora skärande blad och orsakar en stor sårkanal och massor av sönderskurna blodkärl med blodtrycksfall och syrebrist dom följd = död.
En kula förstör vävnaden genom en mindre sårkanal men samtidigt ger det en slags tryckvåd som förstör omgivande vävnad. Effektiviteten beror på var kulan träffar samt lite andra variabler. Tex ger en snabb lätt kula som 5.56 en liten sårkanal men stora tryckvågsskador. En tyngre, långsam kula ger större sårkanal men mindre tryckvågsskador. Även utgångshålen skijler markant.
Lätt snabb kula = stort utgångshål och tvärtom.
En annan viktig grej är hur mkt energi kulan avger till kroppen under sin väg genom vävnaden. En tung, långsam kula avger inte lika mkt energi utan fortsätter i ungefär samma takt efter den penetrerat klart genom. En lätt snabb kula kan tom stanna i kroppen och har då avgett hela sin anslagsenergi till vävnaden. Det är jävligt mkt effektivare än bara ett hål genom kroppen.
Ett hål på rätt ställe är ingen större fara jämfört med en lätt kula som avger hela sin energi i samma vävnad. Då kommer man dö av chockverkan även om inte själva skadan är så hemskt allvarlig.
abstruse skrev:Hjälp! Rädda er den som kan!
..och den här snubben har man lirat CS med i månader nu samt tillika gjort till admin. Jag vet inte om jag vågar komma in på servern ikväll...
värst va vuxen du har blivit dåNisse Järnet skrev:
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |