CS Ikväll!

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Trango_B skrev:
Efter önskemål idag så lade jag in AWP igen. Direkt ändrades spelet till ett tråkigt ställningskrig där flera mestadels stod och aimade och väntade med snipern. Således stängde jag av den igen.

En grej att ta upp med Tom är detta med banorna. Vi skulle behöva några fler kul banor som är små och passar när man är 2-4st eller liknande som spelar.
Ni som vet om någon sådan bana kan väl tipsa om den här i tråden.

Vad gäller AWP tycker jag det är bättre att vi behåller den på hela tiden. (Det trodde jag att den var nu...) Skulle några börja missbruka den, säg då först till i spelet. Fortsätter de så är det slay som gäller, problemet torde således vara löst. Gamla medlemmar missbrukar AWP sällan för att i stort sett inte säga aldrig. Skulle det ske av någon ny, knäppsa på näsan medelst slay och budskapet torde gå fram.

Vad gäller banorna var det inte så där vansinnigt länge sedan vi slängde upp ett gäng nya. Men, faktum är att dessa nästan aldrig spelas för att det är alltid någon som gnäller över att de inte hittar. Rex och jag gjorde en drive för några veckor sedan och körde lite nya banor, men det blev mothugg på flertalet banor som var "nya" för att man ej hittade. (Jag hittar inte heller på de nya, men spelar vi dem aldrig så lär vi oss dem aldrig heller.)

Däremot, ska vi byta ut någon så är det ju speedball-banorna. Ofta så buggar de ur med ekoljudet och ekot hänger sedan kvar på efterföljande banor, ÄVEN om man ibland skriver i konsollen för att bli av med oljudet. Någon som har tips på motsvarande bana som exempelvis ice_world, eller marginellt större, så är jag för att lägga in dessa.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag har en liten map jag tycker är redigt kul men den är gjord för cs source. Funkar den i vanliga cs så kan vi ju testa den, annars ber jag brorsan göra om den :tummenupp

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Anledningen till folks klagan var nog att vi spelade lite ovanligare men ändå "orginal" banor som är STORA. En stor bana tar ett bra tag att lära sig.
Jag menade att små banor liknande iceworld skulle behövas. Dom hittar man ju på efter 5min. Eller aim-maps kanske? Dom funkar ju fint att köra om man bara är några st.

AWP fungerar faktiskt väldigt sällan. Varje gång jag testat att tillåta den så har det gått illa. Det beror på att många nya som är riktigt bra på CS ofta har
AWP som favoritvapen medans vi andra inte brukar köra den. Dom nya spelarna har ofta en mentalitet som inte passar tillsammans med en AWP på SH-servern.
Dom kanske vanligtvis spelar i klan tex där resultatet är viktigare än att alla(även motståndaren) har roligt tillsammans. Det är nästan alltid utan undantag dom som missbrukar AWP som efterfrågar den.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Trango_B skrev:
Anledningen till folks klagan var nog att vi spelade lite ovanligare men ändå "orginal" banor som är STORA. En stor bana tar ett bra tag att lära sig.
Jag menade att små banor liknande iceworld skulle behövas. Dom hittar man ju på efter 5min. Eller aim-maps kanske? Dom funkar ju fint att köra om man bara är några st.

AWP fungerar faktiskt väldigt sällan. Varje gång jag testat att tillåta den så har det gått illa. Det beror på att många nya som är riktigt bra på CS ofta har
AWP som favoritvapen medans vi andra inte brukar köra den. Dom nya spelarna har ofta en mentalitet som inte passar tillsammans med en AWP på SH-servern.
Dom kanske vanligtvis spelar i klan tex där resultatet är viktigare än att alla(även motståndaren) har roligt tillsammans. Det är nästan alltid utan undantag dom som missbrukar AWP som efterfrågar den.

AWP-map vore jävligt skoj :)

Jag knallar in på servern, hoppas ni följer efter

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
cRoC skrev:
AWP-map vore jävligt skoj :)

Jag knallar in på servern, hoppas ni följer efter

Sant, en map där det bara ligger awp på marken liknande iceworld har säkert fungerat att köra ibland. Bra ide :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag bifogar awp_map_fair (samma som awp map men båda lagen har lika stor chans), en aimmap och fy_poolday, en iceworldliknande map, som inte är så uttjatad. Vore kul att testa lira dom :)

Gick ju inte ladda upp såna filer. Nån som har plats för en 600kb zip nånstans?

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1
de_cpl_mill Man ser kanske inte så mycket från bilderna men det är helt klart en utav de bästa och roligaste banorna jag spelat. Bättre än aztec, d, d2 o de flesta originalare :tummenupp

Sen finns det en annan som heter de_cpl_fire men den känns lite för stor för att vara rolig att spela på.

På bilderna.
1. Playground_x... ~6spelare max
2. cs_deathmatch... "aimmap" ~4spelare max
3. cs_italy_remake... Samma map med undantag för de små förändringarna på bilden. Ett roligare alt till original italy.

Jag tycker iaf att italy_remake borde ersätta den vi har nu. Sen någon utav aim maparna borde ersätta någon av speedballbanorna, helst båda 2.

de_cpl_mill borde ersätta t.ex progidy eftersom den aldrig spelas på. Varje gång den kommer upp som ett vote alternativ så röstar ingen på den ändå.
Sen ligger det väll 3 st assaultbanor på servern, minst en utav dessa borde bytas ut mot en ny map.

Även om ni nyss gått igenom vilka maps som ska spelas på servern så är det iaf värt att ta ett varv eller 2 på någon ny map.. Då särskilt DE_CPL_MILL! :tummenupp

Ha det! och Gott nytt år på er allesammans! :)

Bifogat

• playground_x.JPG
    playground_x.JPG
    74.9 KB · Visningar: 28
  • deathmatch.JPG
    deathmatch.JPG
    52.7 KB · Visningar: 29
  • cs_italy_remake22222.JPG
    cs_italy_remake22222.JPG
    77.6 KB · Visningar: 41
  • cs_italy_remake111111.JPG
    cs_italy_remake111111.JPG
    80 KB · Visningar: 24
Last edited:

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Nisse Järnet skrev:
Ja vafan :) Du också? Nån mer kanske?

Ah men vafan, snacka svenska :mad:.

Ska´ru va me eller inte? :näsblod

:tungan

Lura in någon totalt idiot på servern, vill också få döda lite, tröttsamt att bara få pisk, tydligen så fick ja pisk av nån tjej som var på server :4skrika :mad:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
The-PatriX skrev:
Ah men vafan, snacka svenska :mad:.

Ska´ru va me eller inte? :näsblod

:tungan

Lura in någon totalt idiot på servern, vill också få döda lite, tröttsamt att bara få pisk, tydligen så fick ja pisk av nån tjej som var på server :4skrika :mad:
Hahahahaha :D Jag är så jävla bra så du kommer fetdö :rolleyes: Gå in :45?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Nisse Järnet skrev:
Hahahahaha :D Jag är så jävla bra så du kommer fetdö :rolleyes: Gå in :45?

20:45 så åker nån på oss av spö :mad:.

Ska testa en ny sak, kanske det som gjorde så att det gick skit för mig sist...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept