CS Ikväll!

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
cRoC skrev:
Hehe tack :)

Hehe trango jag kommer in på servern nu så får vi väl se :p

Vet en schysst server som ni kan lira aim på, kan ge ipt sen. Man kan bara skjuta i huvet, träffar man kroppen händer inget.. Man lär sig skitbra :)

IP tack :)

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Jag kickade Jofus81 efter att ha sökt på namnet samt frågat några gånger utan svar. Det där blir man ju mest sur över, att dom aldrig svarar.
Hur svårt är det att skriva "nej jag är inte medlem" eller nått...

Det märks väl att servern laggar som FAN när man är 14pers. Så fort det blir 12 eller mindre fungerar den perfekt.

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1
Heda skrev:
Heda överst, Heda leder :tummenupp

Ofan, det kanske vore på sin plats att berätta det här för dig nu Heda.

Du spelar faktiskt upp och ned :)

Må du vandra mot ljuset och få all lycka i framtiden!

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Evil M skrev:
Fullt redan strax efter 21. Någon vid namn Jofus81 som är inne nu är inte medlem, jag får då inte fram nått om jag söker på det nicket, sen är det någon som kallar sig tejpmannen!1 vem är det? Ska man inte använda sitt sh nick på servern längre?

Glömde säga till om Jofus81 till admin innan jag gick, är ju inte lätt att veta vem som är medlem nu när man bara känner igen nått enstaka namn på dem som lirar.

Kollar in lite senare igen om jag känner för det.

Bra att ni säger till, vi kan omöjligen hålla koll på alla. Mer så'nt. Skulle servern dessutom vara full och ingen admin är på, logga då ur så det bereds plats för en admin att gå in och "städa". Acrid, Tom, Trango, Rex eller jag är alltid nåbara per MSN, att ingen av oss är online är tämligen sällsynt.

Vidare håller jag med om Mikkes tidigare inlägg. Om servern är full och många nya som aldrig någonsin skrivit i SH-tråden är och lirar samt man vet att flera "gamla rävar" vill in så tycker jag dessa ska beredas förtur. Servern är till för de medlemmar "som känner" varandra och sedan lång tid tillbaks umgåtts på såväl forumet som på CS-servern.

Givetvis kan vi inte utestänga nya medlemmar, CS-servern är inte tänkt att endast vara till för en utvald skara. Likväl, det är heller inte meningen att folk bara ska regga sig på forumet för att kunna spela, alternativt aldrig har skrivit i tråden tidigare men likväl är gamla medlemmar. Som sagts, den är till för de "aktiva medlemmarna".

Last edited:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
:va

Tycket det kändes klumpigt att gå på stegarna lixom, gå med händerna å skjuta med fötterna :D

Det här var nog den uslaste kvällen so faar :brinnerup

Bita ihop å panga lite imorgon igen :banana
thopa skrev:
Ofan, det kanske vore på sin plats att berätta det här för dig nu Heda.

Du spelar faktiskt upp och ned :)

Må du vandra mot ljuset och få all lycka i framtiden!

MikkE

Guest
Biifer skrev:
Tejpmannen är "the patrix" stavas typ så. Han har en tejprulle på sin avatar.
Men då är det något jag inte förstår eller har missat. Är det någon som kan skriva upp våra regler vi har på servern!!! Så ska vi se om någon kan dem.
Jag har känt mig som en jävla moralkärring sista tiden, JUST för att det kommer in helt okända (säkert mÅppeFukkOn från bike.se), folk har inte deras riktiga forumnamn, vilket leder till att det ska skrivas "vem är du BusaTurbo400++hk", "Är du medlem?", "Kan du skriva in ditt riktiga namn!" osv osv osv osv osv osv.
Nä, mkt lägre standard på servern nu än förut. Det finns dock undantag ibland.

/MikkE arg på vissa, men många han inte är arg på.

MikkE

Guest
abstruse skrev:
Givetvis kan vi inte utestänga nya medlemmar, CS-servern är inte tänkt att endast vara till för en utvald skara. Likväl, det är heller inte meningen att folk bara ska regga sig på forumet för att kunna spela, alternativt aldrig har skrivit i tråden tidigare men likväl är gamla medlemmar. Som sagts, den är till för de "aktiva medlemmarna".
Tack! Tack! Tack!

En liten skara medlemmar har endast reggat sig här för att kunna lite på servern. Ett inlägg sedan mars 04.. hrmm..... :va

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
MikkE skrev:
Tack! Tack! Tack!

En liten skara medlemmar har endast reggat sig här för att kunna lite på servern. Ett inlägg sedan mars 04.. hrmm..... :va

Vi ska diskutera lite om vi ska byta lösen och sedan bara PM:a ut det till
den trogna skaran spelare. Övriga får ansöka om att få lösenordet hos
någon admin eller annan som ansvarar för det.
Det skulle förmodligen lösa problemet, vi får se vad som händer i frågan.

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Trango_B skrev:

Tycker jag låter som en bra idé. Denna fråga har ju varit uppe förut när det var en del fake nick mm men då blev det inget gjort.

Jag gör :tummenupp för detta förslaget.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Trango_B skrev:
Tycker det låter som en bra ide..

Iofs så spelade jag inte under mitt sh-nick idag.. men jag tror ni fattade att det var jag som var mavve.. :D

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Trango_B skrev:

Låter som en välldigt dum idé :mad:.

Har en välldigt stark kännsla av att jag får lösenordet lagomt till den där kometen skulle slå ner år 2029 :näsblod

Biifer: Tack för IP´n =)

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Bra idé, jag hoppas få fortsätta vara med o panga, även om jag bara lirat på SH servern sen nån månad, CS har jag dock lirat sen ´99 :)

bytt pass och pm´a det till lämpliga.

Ang server, känns som den är i underkant, pallar inte 14 pers och sen skulle man väl önska att statsen uppdaterade sig själv...iaf en gång per dygn vore kul så man kan se lite vad som händer...
Sen har oxo texten efter varje runda med vem som döda mest, och vem som tog mest skada av andra försvunnit....

/N

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
isse skrev:
Bra idé, jag hoppas få fortsätta vara med o panga, även om jag bara lirat på SH servern sen nån månad, CS har jag dock lirat sen ´99 :)

bytt pass och pm´a det till lämpliga.

Ang server, känns som den är i underkant, pallar inte 14 pers och sen skulle man väl önska att statsen uppdaterade sig själv...iaf en gång per dygn vore kul så man kan se lite vad som händer...
Sen har oxo texten efter varje runda med vem som döda mest, och vem som tog mest skada av andra försvunnit....

/N

Statsupdatering kommer när PS 2.3 är släppt. (Bör ske när som helst).
I övrigt så bör servern klara 14 spelare utan problem. Förutom CS-servern så servar den bara lite web och mail, inte speciellt tunga grejer.
Anledningen till att CS-servern är satt till såpass lite spelare är att jag inte vill att den skall störa övrig verksamhet, men snittlasten på den ligger under 0.10 även när CS-servern är full.

Det kan ju vara något annat som strular också, jag skall se om jag kan titta på det inom kort. Men det bör inte vara någon brist på vare sig cpu eller nätverk, återstår om det är någon modul i CS som bråkar.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tom skrev:
Statsupdatering kommer när PS 2.3 är släppt. (Bör ske när som helst).
I övrigt så bör servern klara 14 spelare utan problem. Förutom CS-servern så servar den bara lite web och mail, inte speciellt tunga grejer.
Anledningen till att CS-servern är satt till såpass lite spelare är att jag inte vill att den skall störa övrig verksamhet, men snittlasten på den ligger under 0.10 även när CS-servern är full.

Det kan ju vara något annat som strular också, jag skall se om jag kan titta på det inom kort. Men det bör inte vara någon brist på vare sig cpu eller nätverk, återstår om det är någon modul i CS som bråkar.

Vad är det för burk och lina?

MikkE

Guest
The-PatriX skrev:
Låter som en välldigt dum idé :mad:.

Har en välldigt stark kännsla av att jag får lösenordet lagomt till den där kometen skulle slå ner år 2029 :näsblod
Varför då. Du har ju vart medlem ett halvår och visat dig lite varstans. Bra.
Så för mig är du välkommen, OM du kommer ha ditt riktiga nick ;)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tom skrev:
P4 2.4, 1 Gig minne, 2x36 15K rpm SCSI, 100 Mbit till DGCs backbone.

Uhm, kör du enbart cs på den burken bör den palla 25pers+, eller kräver det så jävla mycket nu förtiden?

När jag lirade 1.3 hade vi en 800mhz 256mbram minne på 2.5bmitslina och vi körde lätt 15 pers på den

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...