Btw, jag har fått indikationer på att Någon [tm] i allra högsta hemlighet har börjat tjyvträna frenetiskt på public-servers senaste dygnet. Träningen kan beskrivas som minst sagt intensiv och troligtvis har detta boot-camp-deltagande sin orsak i att samma Någon [tm] har gjort ett ofantligt ras på rankingen senaste dygnet.
När undertecknad per telefon försökte nå den vanligtvis pratglada, välvilliga och vänligt sinnade Någon [tm] fick jag ett svar tillbaka som hade fått Gollums nasala och ondskefulla väsande att framstå som väna Kock-Tinas trivsamma och gladlynta stämma.
*abstruse knappar in 05xx-xxx xx på telefonen*
-Ja, det var Xxxxx? (En fadersröst svarar i andra ändan.)
-Tja, läget? Är Xxxxxxx där?
-Ja, hxn är på sitt rum, vänta lite. *kopplar vidare*
-Xoxxxxa? (Någon [tm] svarar]
-Tja, det är jag, vad gör du? (Undertecknad undrar lite försynt vad som händer.)
-JAG *fräs* SCCCHPEEEEELAR, SCHTÖÖÖÖR MIG *väääs* INTE!!!!
*klick*
Som ni, kära läsare, förstår, är det något lurt på gång. Man behöver inte ha Holmes som efternamn för att inse att onda planer smids, mörkrets makter mobiliserar. Död, förintelse och osande svavelrök kommer snart uppsluka SH-servern och inget kommer någonsin mer bli som det en gång var. Böljande sommarängar vars blomster grönskar och badar i smekande solsken kommer snart förbytas i ett rasande eldhav och en av sot och krutrök förmörkad himmel.
Ni är varnade.