CS Ikväll!

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
=Drex= skrev:
FYI: Vi har dratt igång en DoD server så vi håller på med ett uppgraderingsprojekt (till dual Xeon) så just nu e servern satt till 20 spelare max. Får grejjerna i veckan så snart e det uppåt 32 spelare max igen!

Fan, Steam krånglar när jag ska köpa DoD source, di accepterar inte mitt visakort av ngn anledning.
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
flugan skrev:
Om DoD Source kostar 24$ så har jag mer än tillräckligt på kortet :)
Hur blir det med cd-keyn om man laddar ner på nätet? Får man den mailad till sig eller är den bunden till stem kontot??? Har bara köpt spel i butik innan.
 

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
liljekvist skrev:
Hur blir det med cd-keyn om man laddar ner på nätet? Får man den mailad till sig eller är den bunden till stem kontot??? Har bara köpt spel i butik innan.

CD-keyn är bunden direkt till det STEAM konto du skapar. Viktigt att inte ge ut din STEAM information till någon. Man registrerar sig på STEAM, plitar in userid (används inte i själva spelen sedan, enbart för STEAM) och sedan köper man det spelet man vill ha, då kopplas cd-key mot ditt STEAM ID. När man köpt liret så tankar man hem det.

Innebär att om din data skulle brinna upp och därmed bränna ner ditt hus och dina spel med detta så är det inga probs iochmed att STEAM förvarar ditt ID med de keys du kopplat mot det :hihi

/Micke
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
=Drex= skrev:
CD-keyn är bunden direkt till det STEAM konto du skapar. Viktigt att inte ge ut din STEAM information till någon. Man registrerar sig på STEAM, plitar in userid (används inte i själva spelen sedan, enbart för STEAM) och sedan köper man det spelet man vill ha, då kopplas cd-key mot ditt STEAM ID. När man köpt liret så tankar man hem det.

Innebär att om din data skulle brinna upp och därmed bränna ner ditt hus och dina spel med detta så är det inga probs iochmed att STEAM förvarar ditt ID med de keys du kopplat mot det :hihi

/Micke
sant, men om mitt konto försvinner så försvinner även spelen eller???
 

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
liljekvist skrev:
sant, men om mitt konto försvinner så försvinner även spelen eller???

Nja, skulle du :dricka bort ditt steam konto så finns det sätt att få tillbaka uppgifterna, exempelvis via den epost adress du använde vid registreringen (obs använd INTE hotmail mail eller likande där kontona tas bprt om man är inaktiv en period).

Jag har sparat mina uppgifter i en krypterad fil på en CD för extra säkerhet

/Micke
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Hejsan!

Har inte spelat CS på några år nu men börjar bli lite sugen i höstmörkret. Orkar inte läsa hela tråden, så vilken version skall man ha. Kan man spela med den gamla eller är det det nya som gäller.

Om det går med det gamla, var hämtar jag uppdatering till min skiva?

Tackar på förhand
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Blackninja skrev:
Hejsan!

Har inte spelat CS på några år nu men börjar bli lite sugen i höstmörkret. Orkar inte läsa hela tråden, så vilken version skall man ha. Kan man spela med den gamla eller är det det nya som gäller.

Om det går med det gamla, var hämtar jag uppdatering till min skiva?

Tackar på förhand


:hihi Läs igenom hela tråden så får du svar på alla dina frågor :hihi
 

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
flugan skrev:
:hihi Läs igenom hela tråden så får du svar på alla dina frågor :hihi

Haha flugan din lille elaking :Bugar

Blackninja:

Man kan fortfarande spela det "gamla" CS och versionen som nu gäller är 1.6. Sedan har det ju kommit en ny version, Counter-Strike Source.

Distributionen av bägge dessa versionern hanteras numera av STEAM (content distribution mjukvara från Valve) och man börjar med att hämta STEAM mjukvaran:

http://www.steampowered.com/index.php?area=getsteamnow

Efter installationen så drar du igång STEAM och skapar ett konto som du sedan loggar in med. Sedan kan du ta browse games och där finns en knapp/flik som heter 'Register a product I already own'. Där kan du registrera CD keys för Half-Life om du tex har det så tankas dom ned. Har du inget av spel kan du köpa dem via STEAM (kontokort). Dessa tankas oxå ned.

Mvh Micke
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
=Drex= skrev:
Haha flugan din lille elaking :Bugar

Blackninja:

Man kan fortfarande spela det "gamla" CS och versionen som nu gäller är 1.6. Sedan har det ju kommit en ny version, Counter-Strike Source.

Distributionen av bägge dessa versionern hanteras numera av STEAM (content distribution mjukvara från Valve) och man börjar med att hämta STEAM mjukvaran:

http://www.steampowered.com/index.php?area=getsteamnow

Efter installationen så drar du igång STEAM och skapar ett konto som du sedan loggar in med. Sedan kan du ta browse games och där finns en knapp/flik som heter 'Register a product I already own'. Där kan du registrera CD keys för Half-Life om du tex har det så tankas dom ned. Har du inget av spel kan du köpa dem via STEAM (kontokort). Dessa tankas oxå ned.

Mvh Micke

Tack ska du ha:)
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Nu har jag geekat så jefligt att jag bios-moddat, flashat, överklockat, benchmarkat och sleeplossat så nu jeflar blir det roxz0r på CS :tomten
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Nu vet jag inte om jag kommer ihåg fel, men brukade man inte se sin egen skugga? Ser bara andra spelares skuggor, ska de va så :confused:
 

Audiman

jaaadåååå
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Malmö
Hoj
Kawa ZX6R Ninja | Såld + Fiddy
Vilka servrar brukar ni lira på? På CS Source nu alltså!

Ha d
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
När jag ska skriva in min CD-Key på steam står det att den redan används??? :huvet

Har aldrig lämnat ut den eller så.

Kan det vara mitt spel den känner :va Går detta fixa?
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Heda skrev:
Får vemsomhelst (moi) haka på där eller blir man kickad om man suger :D

Det är en publik server som =Drex= och hans brorsa tydligen driver. Man blir kickad om pingen blir över 100ms eller ngt liknande, likaså om man när admin upptäcker att man är afk.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top