CS Ikväll!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
gmork skrev:
Hehe...jo visst är det kul. Är tokdålig på sånt här så jag vet inget om leadtek eller detonator.

Jag har precis varit tvungen att gå tillbaka til version 77.77 på mitt FX5900 pga. att musen hängde sig var 3:e sekund...jättekul att spela då...

Så nära :argpådato kan jag lova, men nu så funkar det igen :banana
har testat några äldre drivrutiner till kortet nu men ingen skillnad.
hur är det nu med CS, ska man ladda hem opengl32.dll för att det ska flyta bra?
har inte kört cs på ett år ca, minns inte alla trick

nu ska jag prova att inte köra i opengl och se om det hjälper..
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
R2 skrev:
har testat några äldre drivrutiner till kortet nu men ingen skillnad.
hur är det nu med CS, ska man ladda hem opengl32.dll för att det ska flyta bra?
har inte kört cs på ett år ca, minns inte alla trick

nu ska jag prova att inte köra i opengl och se om det hjälper..
Funkade det...?

Och btw alla...hoppas ni har rätt rates inne osv osv...så man slipper springa runt med en massa lagg-personer...=) Och en fråga till, det ligger ingen server uppe än elr..? En sak till, vi lirar väll 1.6 antar jag...för source är ju de tråkigaste spelet!!! :)
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Rigge skrev:
Jag har inte fattat, är det 1.6 eller source ni spelar?
1.6 lirades förra året tror jag...men nu verkar de som att alla gått över till det sämsta spelet i hela världen=) nämligen source...
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
MattE. skrev:
zpeppy, så sant så.


in här och lira 1.6 24/7 server.

linshi.homeip.net

in med dig
Går ju inte lira på 400 i ping! Jag sitter på BBB 10/10 så ja brukar pinga runt 20 om servern är bra =) dessutom pallar ja inte warcraft 3 mods...=)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
zpeppy skrev:
Funkade det...?

Och btw alla...hoppas ni har rätt rates inne osv osv...så man slipper springa runt med en massa lagg-personer...=) Och en fråga till, det ligger ingen server uppe än elr..? En sak till, vi lirar väll 1.6 antar jag...för source är ju de tråkigaste spelet!!! :)
nä ingen skillnad, nu chrasher skiten när jag kör googleearth också..
har fixat fanspeed nu, hajar inte riktigt programmet men ser en temp på63grader, de andra runt 42..

kan det vara en IRQ grej?
kör med skalet av, bättre att ha på för kylningen? näe...
funderade om första ägaren av kortet har mixtrat med klockning, och det hänger kvar.. möjligt?
 
Last edited:

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
R2 skrev:
nä ingen skillnad, nu chrasher skiten när jag kör googleearth också..
har fixat fanspeed nu, hajar inte riktigt programmet men ser en temp på63grader, de andra runt 42..

kan det vara en IRQ grej?
kör med skalet av, bättre att ha på för kylningen? näe...
funderade om första ägaren av kortet har mixtrat med klockning, och det hänger kvar.. möjligt?
Har du formaterat den efteråt...? Men det där med 62 grader låter i överkant...tror de är cpu:n som är så varm...den ska ju klara det men den ska ändå inte va så varm....min polare hade exakt samma problem, de löste vi genom att blåsa rent kylflänsarna på cpu-fläkten, sedan bytte vi kylarpasta med...den skönk väll 10-12 grader då...
 

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
Hur är det nu, finns det en officiell sporthoj.com CS/CSS server eller är den nedlagd? Hur många är det som, om den fanns, skulle lira på den?

Anledningen till att jag frågar är att vi har CPU powah/Bandbredd över men jag måste veta att det finns en gedigen spelarbas innan jag kan få igenom en sånn grej isåfall. Sen är ju frågan..CS eller CSS.. :D

/Micke - www.sweswat.net
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
zpeppy skrev:
Har du formaterat den efteråt...? Men det där med 62 grader låter i överkant...tror de är cpu:n som är så varm...den ska ju klara det men den ska ändå inte va så varm....min polare hade exakt samma problem, de löste vi genom att blåsa rent kylflänsarna på cpu-fläkten, sedan bytte vi kylarpasta med...den skönk väll 10-12 grader då...
CPU fläkten och flänsarna va råskitiga, men jag gjorde rent.
när jag tog av kylfläns-prylen såg jag att kylpastan inte låg på hela ytan, ca 75%.
värt att göra om?

tack för din hjälp
 

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
R2 skrev:
CPU fläkten och flänsarna va råskitiga, men jag gjorde rent.
när jag tog av kylfläns-prylen såg jag att kylpastan inte låg på hela ytan, ca 75%.
värt att göra om?

tack för din hjälp

Den temperatur du pratar om, är det temperaturen på ditt grafikkort eller på din CPU? En idle temp på 63 grader på ett grafikkort är för mycket, Idle temperatur på 35-40 grader är bra. Samma sak på CPU.

Jag har haft liknande problem och det har nästan alltid med mängden kylning du har i din datorlåda att göra. Jag installerade en 120mm fläkt fram för luftintag och 2 x 80 mm (alla ADDA fläktar) bak för utsug. Sen har jag Zalman VF700 CU på grafikkortet och en Zalman 7000B CU på processorn. Idle ligger mitt graffekort (7800GT) på 35C och lastat på max 45, proccsorn lägre (P4 630 3.0GHz).

Tror du primärt ska satsa på att se till att ha ordentlig luftgenomströmming i din datorlåda och sedan efter det gå på graffe/CPU fläkt.

/Micke
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
sitter och kollar igenom speedfan men lyckas inte tyda vilken enhet det är som har vilken temp..
kolla screenshot..

lådan är som sagt öppen nu, får väl montera ihop och flytta de två 220fläktar som sitter i gamla lådan, en in och en ut..

EDIT......
stoppade fläktarna med fingret en sekund och såg att grafikkortfläkten är den undre FAN1 i listan.
och prossesorfläkten är den övre FAN2 i listan
 

Bifogat

  • temp.jpg
    temp.jpg
    106.8 KB · Visningar: 357
Last edited:

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
R2 skrev:
sitter och kollar igenom speedfan men lyckas inte tyda vilken enhet det är som har vilken temp..
kolla screenshot..

lådan är som sagt öppen nu, får väl montera ihop och flytta de två 220fläktar som sitter i gamla lådan, en in och en ut..

EDIT......
stoppade fläktarna med fingret en sekund och såg att grafikkortfläkten är den undre FAN1 i listan.
och prossesorfläkten är den övre FAN2 i listan

Ok, så om jag tolkar screenen rätt så har du en load temp på ditt graffekort på 46 grader. Fläkthastigheten på fläkt 3 (1875) varv kan va din chipset fläkt, har du en chipset fläkt på moderkortet?

Om jag nu tolkat skiten rätt skulle ju detta kunna tyda på att dina problem inte är värmerelaterade..

PS. Jag kan se temperaturen på mitt grafikkort om jag går in i "egenskaper för bildskärm/avancerat/Geforce7800 (eller vad det nu står, är på jobbet kan inte och kommer inte ihåg exakta sökvägen just nu)

/Micke
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
=Drex= skrev:
Ok, så om jag tolkar screenen rätt så har du en load temp på ditt graffekort på 46 grader. Fläkthastigheten på fläkt 3 (1875) varv kan va din chipset fläkt, har du en chipset fläkt på moderkortet?

Om jag nu tolkat skiten rätt skulle ju detta kunna tyda på att dina problem inte är värmerelaterade..

PS. Jag kan se temperaturen på mitt grafikkort om jag går in i "egenskaper för bildskärm/avancerat/Geforce7800 (eller vad det nu står, är på jobbet kan inte och kommer inte ihåg exakta sökvägen just nu)

/Micke
nej det har jag nog inte, alltså på nordbryggan, lilla under proffesorn?
där sitter bara kylflänsar..
men man ser ju 63grader och en "flamma" på en enhet, kan ju inte bra..
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
R2 skrev:
men man ser ju 63grader och en "flamma" på en enhet, kan ju inte bra..
Du kan ställa in när "Eld"-symbolen ska visas.
Men det är inte grafikkort, inte hårddisk och inte cpu så där är väl lungt. Kan vara ett felvärde med för vissa moderkort knasar tydligen lite med det där. Ett annat värde är -127 som man kan bortse från. Ditt problem är nog inte vämerelaterade, kolla över mjukvaran en gång till.
Hänger det sig i offlineläge med? Så det inte är uppkopplingen som spökar allså.
Var det samma problem med förra burken sa du, använder du samma komponenter eller hur var det?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Victor skrev:
Du kan ställa in när "Eld"-symbolen ska visas.
Men det är inte grafikkort, inte hårddisk och inte cpu så där är väl lungt. Kan vara ett felvärde med för vissa moderkort knasar tydligen lite med det där. Ett annat värde är -127 som man kan bortse från. Ditt problem är nog inte vämerelaterade, kolla över mjukvaran en gång till.
Hänger det sig i offlineläge med? Så det inte är uppkopplingen som spökar allså.
Var det samma problem med förra burken sa du, använder du samma komponenter eller hur var det?
provade lite nu, men...
nu kommer jag inte in på nånn server heller.
Det listas servar, det är folk på dom, vid refresh ändar det sig.
men när jag försöker ansluta står det "No users currently playing on this server"
Körde lite offline i "softvare" mode, iofs är man själv då, har inga bots nu, men jag försökte stressa spelet och inget konstigt hände.


:argpådato
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
R2 skrev:
provade lite nu, men...

Nu är jag ingen expert men låter inte det som att det är uppkopplingen som spökar?
Jag fick ändra duplexläge när jag bytte till BBB för något år sedan. Minns inte till vad men antagligen 100mbps/half duplex.
 

MikkE

Guest
Jag kan lira ikväll, har inte lirat CS:S på låååååååång tid (inte 1.6 för den delen heller)
Men någon annan som kommer att nörda senare?
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Ok...bara för att alla ska va så nya av sig så har ja gått o köppt source nu....så säg till när nån har en source server uppe....då ska de liras...=)
 

Henken

Guest
Vadå, har ni lagt ner 1.6? Vad är source för påhitt då? Det var bättre förr...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top