CS Ikväll!

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Hey
var in å spanade men inte en kotte där.

Bra initativ till server, men varför så mycket startpengar ?


Nice !!!!
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Heda skrev:
Hey
var in å spanade men inte en kotte där.

Bra initativ till server, men varför så mycket startpengar ?


Nice !!!!
Njae ja tänkte få lite fart på spelandet från början...annars så brukar ja lira med 800:D

Sen tiden brukar definitivt inte ligga på 4 minuter, den ligger vanligtvis på 1.45:D
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Bra då kanske folk kommer igång, ;)

zpeppy skrev:
Njae ja tänkte få lite fart på spelandet från början...annars så brukar ja lira med 800:D

Sen tiden brukar definitivt inte ligga på 4 minuter, den ligger vanligtvis på 1.45:D
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
lättare att lira vanliga samt kanske att det kräver lite mera av datorn

De stora lirarna säger att det e bättre spelkänsla i 1.6, inte vet jag men jag dog oftar i source än 1.6 :D


crashtestdummy skrev:
varför är intresset för source så kallt?? :va
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Heda skrev:
lättare att lira vanliga samt kanske att det kräver lite mera av datorn

De stora lirarna säger att det e bättre spelkänsla i 1.6, inte vet jag men jag dog oftar i source än 1.6 :D
Om det är nån som har en gammal datorhäck som står o skräpar som vi kan få köpa för nån symbolisk summa så skulle vi kunna fixa en SH server som alltid ligger uppe... Vi får 100/100 mbit vecka 9 med...

Nån som har en dator att skänka eller sälja om det är en lite bättre?
den som skänker/säljer billigt får ju självklart ja FTP osv om han vill...
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
NSR_Martin skrev:
Om det är nån som har en gammal datorhäck som står o skräpar som vi kan få köpa för nån symbolisk summa så skulle vi kunna fixa en SH server som alltid ligger uppe... Vi får 100/100 mbit vecka 9 med...

Nån som har en dator att skänka eller sälja om det är en lite bättre?
den som skänker/säljer billigt får ju självklart ja FTP osv om han vill...
Vad krävs i datorväg/hårdvara för att fixa det?
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Biifer skrev:
Vad krävs i datorväg/hårdvara för att fixa det?
Om den ska palla typ 10+ spelare utan lagg så krävs de kanske en 1ghz med kanske 256-512 i ram minst...men om den bara ska klara 10 spelare så behövs nog bara en 700mhz och 256 i ram...nått sånnt...
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
zpeppy skrev:
Om den ska palla typ 10+ spelare utan lagg så krävs de kanske en 1ghz med kanske 256-512 i ram minst...men om den bara ska klara 10 spelare så behövs nog bara en 700mhz och 256 i ram...nått sånnt...
jag har en gamburk hemma 1ghz 640 mb ram. kan man med EN (1st) licens på HL2 sätta upp en server OCH samtidigt spela på sin nya burk mot servern?
 

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Tips är
aim.cs-online.se:27016 - aim kartor
awp.cs-online.se:27015 - Awp kartor
hs.cs-online.se:27016 - Hitbox
wc3.cs-online.se:27016 - Wc3 mod
Tror jag är alla.
Städat när någon admin är inne.
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
crashtestdummy skrev:
jag har en gamburk hemma 1ghz 640 mb ram. kan man med EN (1st) licens på HL2 sätta upp en server OCH samtidigt spela på sin nya burk mot servern?
Förstår inte riktigt vad du menar, men man behöver inget account för att ha server uppe, och det går INTE att ha server på samma burk som du lirar å om du inte har typ en amd 3800+ med 2 gig i ram hehe...:D Menmen, den dära 1ghz går att ha server på iallafall...

Men de kanske är den burken du lirar på, vad vet jag...jag är kass på läsförståelse hehe:D
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
zpeppy skrev:
Förstår inte riktigt vad du menar, men man behöver inget account för att ha server uppe, och det går INTE att ha server på samma burk som du lirar å om du inte har typ en amd 3800+ med 2 gig i ram hehe...:D Menmen, den dära 1ghz går att ha server på iallafall...

Men de kanske är den burken du lirar på, vad vet jag...jag är kass på läsförståelse hehe:D
taskig läsförståelse i kombination med dyslektiskt skrivande. :D

jag har 2 datorer, en gammal med en gigs processor. jag har även en nyare dator som jag har mitt steam account på. jag vill veta vad jag behöver för att köra en cs-server (source)
måste jag ha 2 HL-2 nýcklar för att kunna fixa detta?
 

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Crossare
crashtestdummy skrev:
taskig läsförståelse i kombination med dyslektiskt skrivande. :D

jag har 2 datorer, en gammal med en gigs processor. jag har även en nyare dator som jag har mitt steam account på. jag vill veta vad jag behöver för att köra en cs-server (source)
måste jag ha 2 HL-2 nýcklar för att kunna fixa detta?

Om du men nycklar menar serienr så går det att dra ner från nätet.. om det är nån som använder den du har för tillfället, vänta eller ta nån annan tills du hittar nån som ingen kör på just då.. sen har du din server igång hela tiden så kan ingen annan med det numret spela... Om du behöver ett nytt konto så har du problem... Men det går utmärkt för mig att köra server och samtidigt spela! På samma dator!
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
crashtestdummy skrev:
taskig läsförståelse i kombination med dyslektiskt skrivande. :D

jag har 2 datorer, en gammal med en gigs processor. jag har även en nyare dator som jag har mitt steam account på. jag vill veta vad jag behöver för att köra en cs-server (source)
måste jag ha 2 HL-2 nýcklar för att kunna fixa detta?

"men man behöver inget account för att ha server uppe"
Jag tolkar det som att du inte behöver ha 2 nycklar.


Seså, donera servern nu så vi kan DÖÖÖDA! :mad:
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Biifer skrev:
"men man behöver inget account för att ha server uppe"
Jag tolkar det som att du inte behöver ha 2 nycklar.


Seså, donera servern nu så vi kan DÖÖÖDA! :mad:
nej nej. inte donerar jag bort frugans surfburk. jag sätter upp en egen server hemma istället. :D
men då är det source som gäller :tummenupp
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
RF_Racing skrev:
Om du men nycklar menar serienr så går det att dra ner från nätet.. om det är nån som använder den du har för tillfället, vänta eller ta nån annan tills du hittar nån som ingen kör på just då.. sen har du din server igång hela tiden så kan ingen annan med det numret spela... Om du behöver ett nytt konto så har du problem... Men det går utmärkt för mig att köra server och samtidigt spela! På samma dator!

Om du använder en kopierad nyckel så anser jag personligen att du är dum i huvudet. Jag har själv fått köpa om HL 2 ggr för att folk har haxxat mitt steam-konto och stulit mina nycklar.

Väx upp för fan och ta ansvar
:kulspruta

crashtestdummy skrev:
jag har 2 datorer, en gammal med en gigs processor. jag har även en nyare dator som jag har mitt steam account på. jag vill veta vad jag behöver för att köra en cs-server (source)
måste jag ha 2 HL-2 nýcklar för att kunna fixa detta?

Nej du behöver inte ha 2 nycklar. Gå till http://www.steampowered.com/?area=getsteamnow och välj Dedicated Server (finns både för Windows och Linux). Installera det och kör sedan update med de kommandon som finns i hjälpfilen. Klart. Sedan så finns det väl massa mods oxå men det är inget som egentligen behövs bara för att spela.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
CJ900RR skrev:
Nej du behöver inte ha 2 nycklar. Gå till http://www.steampowered.com/?area=getsteamnow och välj Dedicated Server (finns både för Windows och Linux). Installera det och kör sedan update med de kommandon som finns i hjälpfilen. Klart. Sedan så finns det väl massa mods oxå men det är inget som egentligen behövs bara för att spela.
får titta närmare på det där när jag kommer hem från Gbg imorgon. :brinnerup

NSR_Martin skrev:
Vad har du för lina?
1Mbit upp. 28 Ner. BBB adsl.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top