CS Ikväll!

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Cyanid skrev:
joo biljetterna har ej släppts än...
hur många är det som ska upp?

Jag sparar mig till vinter-DH, har varit med där de senaste 3 åren.
(tror jag, iaf har jag varit med sedan det var i borlänge).
Brukar finnas i närheten av microsoft-montern :)

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
A© skrev:
Tips Sschield kolla på hur andra spelare rör sig och hur dom siktar och smyger osv osv... det lär du dig mycket på.... :tummenupp
Det beror väl på vem man tittar på :finger :rolleyes:

nordle

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
tt 350 - stulen
Tjänare! helt ny här, men skulle inte det här vara bra att ha i första inlägget på det här tråden.. eller nåt:
http://www.slickcode.com/

Man skickar in ip# och port# och så får man en liten bit kod som visar vilka som är och lirar på servern..
..om det funkar här.. med html-kod dvs!
-n

Last edited:

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Hej på er,

Som ni säkert listat ut så är det Swedish Suicide Bomber som nu gör hembesök. Fulla namnet skulle dock kännas hyffsast felplacerat på ett hojforum, och är alldeles för långt, därför får det bli det vedertagna SSB som gäller :).

Som lite bakgrundsinfo kan jag säga att jag besökt forumet regelbundet ända sedan Emmi for av vägen. Eftersom plånboken var ungefär lika tom som för en CT på cs_assault så skaffade jag aldrig en tvåhjuling efter det att jag tog A-kortet. Därför kändes det som att jag inte hade så mycket att tillföra själv på forumet och höll tyst, dvs reggade mig aldrig.

Tids nog hittade jag cs-tråden, och eftersom jag tycker cs är skoj, och tyckte forummedlemmarna var ett trevligt gäng så joinade jag någon kväll för ett tag sedan.

Eftersom jag som sagt läser forumet en hel del så märkte jag ju att en del inte var helt nöjda med att man deltog i cs utan att vara reggad på forumet. Vilket är helt förståeligt. I mitt fall var det väl som att apan känner alla och ingen känner apan. Men nu är jag här i alla fall, och formellt sett kan ingen och inget stoppa mig nu :fakta ;)

Ok, det var väl en liten introduktion, det kommer väl mer om 999 inlägg.

p.s. Jag reggade mig faktiskt för ett tag sedan, men som ett tecken från ovan samföll den med vårstädningen här på sporthoj.com

p.s.2

Skaffa the-eye, på www.udpsoft.com/eye ett väldigt bra (gratis) 3.e partsprogram som listar online-servrar för alla möjliga spel inklusive cs såklart. Där kan du ställa in alla möjliga filters som högsta ping, svensk server, anti cheat hit och dit, not full, not empty etc etc. Klart värt att ta en titt på.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
SSB skrev:
Hej på er,

Som ni säkert listat ut så är det Swedish Suicide Bomber som nu gör hembesök. Fulla namnet skulle dock kännas hyffsast felplacerat på ett hojforum, och är alldeles för långt, därför får det bli det vedertagna SSB som gäller :).

Trevlig pres, SSB. Tänk om du kunde vara lika trevlig när du spelar i "andra laget". ;)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
F ö, jag dimper ner på servern runt 22-snåret, i sedvanlig ordning.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sitter och läser på sidan Smack länkade till förut. Hittade ett värde man kan ställa i .cfg-filen som helt klart verkar intressant. Citerar:

"rate x
This command controls how much information you receive from the server you are connected to. For a 14.4 connection set your rate to 1500, a 33.6k connection should be 3000, a 56k 3500, an ISDN should be 5000, and all connections faster than that should be between 5000 and 9999 (default is 2500)."

Eftersom default-värdet är satt så lågt innebär ju det att majoriteten rimligtvis kan öka sin ping en gnutta blott genom att ändra detta värde. I presume...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Upptäckte också att så var fallet när jag var inne och skulle ändra i filen, då jag hade ett värde som verkade lagom.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
(Users Browsing this Forum: t-rex, BioFlopp, WaZZe, Jidetoft, schield, Spiken, gasolmannen, red_ninja, Kain, AtlantiZ, Acrid)

Ahmen va fasiken kom igen nu! SKA VI SPELA LR ??? :D

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Acrid skrev:
(Users Browsing this Forum: t-rex, BioFlopp, WaZZe, Jidetoft, schield, Spiken, gasolmannen, red_ninja, Kain, AtlantiZ, Acrid)

Ahmen va fasiken kom igen nu! SKA VI SPELA LR ??? :D

Attityd från herrljunga.......

Hörru, skall bena ut ett eg-direktiv sedan kommer jag in o skjuter er allihop!

LasseB

_________
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX 850
nordle skrev:
Tjänare! helt ny här, men skulle inte det här vara bra att ha i första inlägget på det här tråden.. eller nåt:
http://www.slickcode.com/

Man skickar in ip# och port# och så får man en liten bit kod som visar vilka som är och lirar på servern..
..om det funkar här.. med html-kod dvs!
-n

Bra idé :tummenupp La in länken i första inlägget i "Regler för..."

Så här ser det ut: Vem spelar just nu??? (Länk)

MikkE

Guest
Äntligen kan jag lira CS hemma och inte hos nisse...
ny dator sönni

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Angående kvällens spel:

Att Nisse stack för att Lasse testade glow-funktionen är ju lite trist. Hade du bara frågat Nisse så hade ju Lasse bytt tillbaks direkt. Faktum är att han bara körde den någon minut och strax efter du loggade av så var things back to normal.

Kvällen dominerades av ett gäng riktigt bra matcher. Tyvärr var de senaste tio minuterna rena rama lekstugan.

Granat, Smack och Rob körde showbriefing kommandot, spammade detta konstant och blev sedermera slappade automatiskt av "servern", vilket utnyttjades för att såväl fylla konsollen med spamtext som förstöra spelet för oss andra då vi föga kunde höra varandras steg utan bara själva slap-ljudet.

Högst ironiskt och tillika riktigt tråkigt att detta skulle ske samma dag som servern fått två admins.

Då såväl jag själv, rex och andra reagerade över lekstugan kände jag mig tvingad att kicka ovannämnda. De kom givetvis tillbaks, vilket jag hoppats. Dock inte i syfte att spela renhårigt utan i fortsatt syfte att spamma och förstöra spelet för oss andra.

Fråga:

Vad gör vi nästa gång?

Jag har inte lust att banna en sporthojsmedlem från servern, men jag har å andra sidan inte heller lust att gå dit för att spela med forummedlemmar och få spelet förstört bara för att några få kör illegal commands i konsollen i syfte att bli slappade och därmed förstöra spelet.

Ordet är fritt.

Nå Nisse, du missade många matcher när du stack, trist. Dock, de sista tio minuterna behöver du inte gråta över för att du slapp. :(

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Helt rätt abstruse..
Tyckte absolut att det där helvetes ljudet försörde spelet så det var rätt att kicka dom!

Personligen skulle jag sluta fjanta mig om jag blev kickade men eftersom de tydligen inte fattade vinken får de skylla sig själva...

Lägg upp en omröstning nästa gång i stil med:

Ban XXXXXXXX?
1. Yes
2. No

I övrigt var det lika kul som vanligt att spela, förutom de 2 första omgångarna då jag låg på 300 i ping :(

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept