cs-tacs

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
KTM 625 '05
Jag har spelat en hel del cs... så jag kan ju dela me mig av mina elita taccs..!

mvh

Begrip\Kosmic

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Vet inte om det är placebo effekt eller vad det är men detgick mycket bättre idag efteratt ha grejat lite med config filer och sådär.
Nu ska vi bara se om vi får fart på ventrilo också....

:)

Losec

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
Aprilia
A© skrev:
Fina inställningar.... :lol

Men Jisses!! Nu gör du ju det igen. Förstår du ingenting? Istället för att skriva o håna de sakerna jag skrev kan du väl ge tips om hur man förbättrar inställningarna.

Mycket bra skrivet om teamplay. Sånt uppskattas.
Gärna fler sidor med info om andra saker t.ex. som har gjort/gör dig till en bra spelare...

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Losec skrev:
Men Jisses!! Nu gör du ju det igen. Förstår du ingenting? Istället för att skriva o håna de sakerna jag skrev kan du väl ge tips om hur man förbättrar inställningarna.

Mnja, han kan vara ironisk. För det har ju aaaaaldrig förekommit ironi på SH förut :va

gladh

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
suck...
Ett litet inlägg idag på lunchen...

Öva på att köpa snabbt, full utrustning bör köpas på max 2 sec. Detta är extremt viktigt då man rushar lr tar nyckelpositioner på olika banor.

tänk på hur ni spawnar när ni skall springa till er position. Ex. aztec:
Har jag som ct börjat väldigt nära brorummet kan jag springa dit direkt utan att oroa mej för att t:s awpkille hunnit dit och satt sej å väntar på mej. Missar jag starten får jag ta det lungnare och kolla "läget" först.

Som t på aztec hinner jag i 1.6 ut genom träporten innan ct har kommit ut ur sin. Däremot hinner ct täcka mittengången (till höger när man kommit ut genom t:s träport). Detta innebär enkelt att t får övertag vid träporten och kan inta poss att bevaka ct:s träport.

Finns fler sådana exempel. Var uppmärksam på vem som kommer först till nyckelpositioner. Detta är givetvis beroende på hur det går i starten, återkoppling till köpandet.

Tips för framtida clanspel lr bättre cs-spelare, när ni spelar public, öva på att hålla en position som ct t ex.. Öva på att hålla trappan upp till stora bombplatsen på D2 tex.
Iom detta lär ni er en mängd taktiska saker, ni lär er bedömma ljud bättre, undvika flashar mm mm...Ni får en miljö som ni blir mer vana vid och kan således koncentrera er mer på själva spelet.

Huvudpunkt: Var alltid uppmärksam på vad som händer, om du blev flashad, varifrån kastade han den?? Hur kan jag undvika detta?? Kolla på andra spelare hur dom spelar och lära er. ALLA kan lära ut någonting, gäller bara att plocka det bästa från var och en...enklaste vägen att bli en mer komplett spelare tror ja.

Tips är även att ladda ner cs-filmer å kolla på dessa, ganska kul ibland faktiskt och man får mycket insperation.

/mmm

Losec

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
Aprilia
gladh skrev:
Mnja, han kan vara ironisk. För det har ju aaaaaldrig förekommit ironi på SH förut :va

gladh

Jo det är sant. Men man vet ju aldrig. Förlåt mig om du var ironisk. Jag var bara van vid de andra inläggen.

Ska ställa in bitraten i spelets inställnigar så det flyter på bättre. Hur mycket gör det? Någon som vet?

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
suck...
Dax för ett litet cs-tips kanske...

Efter att tittat lite på hur spelarna spelar på sh-servern måste jag bara säga först och främst, Fan va ni e bra!!! :tummenupp. Nybörjare som gamla rävar, det är riktigt hög standard på sh-servern för att vara en public. Jag är imponerad vilken klass ni håller och framförallt hur snabbt folk lär sig spelet, noob ena veckan för att nästa vara riktigt farlig. Sh-servern :yoparty !!

Jaja, nu till tipset...
Har innan i denna tråd tipsat om hur man kastar flash. Granater och dess användning kan som sagt vara direkt avgörande om dom används rätt. Tycker att dom flesta kan hantera flasharna bra och det är inte så mycket teamflash. Vill dock trycka på att de används lite lite. Har ni pengar köp alla granater. Kasta och fragga!! :hihi. Även om man kastar fel så lär man sig något, dock kanske man får höra ett och annat ramaskri när en stormande teammate blir helt blind men det är bara att säga sry och fortsätta. Om man lär sig...har man kastat 3 TF irad så har man förlorat sitt granatkörkort och får således inte köpa mer granater :rolleyes:.

Det som används för lite på sh-servern i högsta grad är smoke-granaten!!
Jag köpte aldrig smoke när jag började spela (hade fn fullt upp med att hålla reda på vilken ända av vapnet som kulorna kom ut igenom), men har nu börjat använda dom titt som tätt.

Scenario 1:
Bana: Aztec
Team: Terrorister

Efter och ha stormat ut genom träport 25 rundor i rad och blivit dödade av CT:s sniperskyttar samtliga 25 rundor kan man börja fundera på om man inte kan göra på något annat sätt...
Man kan ju alltid ta vatten lr bro men ponera att bron rasat ner i vattnet och blockar den vägen så det finns bara ut genom porten kvar...
En sniper står alltid vid deras träport och två står längst bort till höger efter t:s träport (dvs nästan vid lilla bomplatsen och siktar ner mot träporten). Så fort någon visar sej eller försöker springa förbi blir denna plusstatistik hos ngn ct, medans resten av ct skriker i kör, Fragstealer!!.

Sååå, vad göra....
Enkelt! Spring ut genom träport och kasta en smoke i gången till höger, på detta sätt ser ct:s sniper längre bort enbart smoke och man kan ta sej fram till nästa skydd. På detta sätt kan man enkelt undvika att hela laget blir snipat när dom tar sig förbi gången. Vidare fortsätt och kasta smoke för att täcka vägen fram till målet, flasha killen vid deras träport och plocka han.

Som t har man oftast en taktisk nackdel då ct vet vilka positioner t kommer ifrån, det skiftar så fort man har plantat bomben för då vet t var ct kommer ifrån och t:s uppgift är att vakta bomben i 35 sec.

Smoke kan användas till mycket, tänker inte ta upp allt nu men ett bra användningsområde är enligt ovan. När det är långa avstånd har snipern ett klart övertag! Tvinga snipern att ta striden på ett kortare avstånd så har du fördelen istället. När du vet att du skall passera förbi ett ställe där du inte vet om en sniper står och väntar på att någon skall passera, kasta en smoke vid passeringsstället och vänta tills den har utvecklats (1-2 sec) och spring sedan förbi. För 200 har du alltså överlevt där du annars inte hade gjort det.
Billig livförsäkring?

Ett tips till då jag berört det lite. Tvinga motståndaren att ta striden där DU vill och inte där din fiende vill!! Vid fight med sniper, korta avståndet, om du är sniper ta striden över långa avstånd...etc. Dvs känn dina styrkor och din fiendes svagheter!!

ps. cred till Abstruse som försökt sej på smoketaktiken på aztec! (dock har jag sett att flertalet gånger så har smoken hoppat över kanten och ner i vattnet :lol), detta är dock till lärdom inte enbart för abstruse utan till alla, när man kastar en smoke så landar den och hoppar sedan till när den detonerar smoken.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
mmm skrev:
ps. cred till Abstruse som försökt sej på smoketaktiken på aztec! (dock har jag sett att flertalet gånger så har smoken hoppat över kanten och ner i vattnet :lol), detta är dock till lärdom inte enbart för abstruse utan till alla, när man kastar en smoke så landar den och hoppar
sedan till när den detonerar smoken.

SSSSSCCCCCH! Inte så högt, alla hör ju! :rodnar

Bra inlägg Matte! Fler duktiga spelare borde dela med sig till oss andra sopor. :tummenupp

Dufva

Guest
Här har man gått o trott att man är den enda som lirat cs seriöst och så hittar man massa "elajta" spelare på hubben. Fixa ihop ett mixlag på cb snarast! :banana

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Hur gör man sånnadär köpscript?? har sett att de finns en fil för autobuy.. e de bara att ändra i den.. eller ska man göra ett till som man har på nån annan knapp.. så finns möjlighet till snabbköp i olika uppsättningar till olika "humör".. :D o om man nu vill ha flera olika.. hur få man då in dom som snabbköpsknappar??

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
www.nextwish.org har ett kanon bra script som dessutom är godkänt av Valve.
dock finns det bara till 1,5, eller ja, på siten kan man läsa historik och då ser man att ifrån version 16,0 ska det funka till CS1,6 men det finns bara version 15,2 att ladda ner.
Hur som helst, jag kör det i 1,5 och skulle inte kunna vara utan det nu.

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
suck...
Maverick skrev:
Hur gör man sånnadär köpscript?? har sett att de finns en fil för autobuy.. e de bara att ändra i den.. eller ska man göra ett till som man har på nån annan knapp.. så finns möjlighet till snabbköp i olika uppsättningar till olika "humör".. :D o om man nu vill ha flera olika.. hur få man då in dom som snabbköpsknappar??

tsss, köpscript e gay :mattias

Öva nu så blir man lite fingerfärdig oxå, uppskattas av :tuttar :tummenupp :D

ifrit

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6 -01 Såld
bind "F1" "nighthawk;secammo"
bind "F2" "mp5;primammo;vesthelm;vest;defuser"
bind "F3" "m4a1;ak47;primammo;vesthelm;vest;defuser"
bind "F4" "awp;primammo;vesthelm;vest;defuser"
bind "F5" "vesthelm;vest;defuser"
bind "F6" "hegren"
bind "F7" "flash;flash"
bind "F8" "defuser"
bind "F9" "sgren"

Här är det köpscript som jag knåpat ihop och använder mig av. Så om ni vill använda det så är det bara att kopiera texten ovanför och klistra in i er config.cfg. Kanske ska förklara hur det fungerar med, så jag tar F3 som exempel.

Trycker du F3 så köper du Colt eller Ak beroende på om du är CT eller T och sedan ammo till vapnet. Efter det så köper han Väst med hjälm, men om du inte har råd så köper han bara Väst. Sen har jag lagt till Deffkit så man inte glömmer bort det :) (Ni kan givetvis kombinera knapparna, t.ex F1 och F4 är ju en vanlig kombination)

Om du är T och redan har Ak kan du trycka F3 igen för då köper han inte Ak i och med att du redan har den...fast om du är T och har Colt (tvärtom om du är CT med Ak) så kommer han köpa Ak (Colt som CT) så ni tänker på det och inte slösar upp era pengar :)

Hoppas det är till nån nytta så ni kommer iväg fort till porten på aztec :)

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Fy fan va sugen man blev på CS nu....länge sen man spelade det. Har bara spelat på public förr och tyckt det var riktigt kul, var heller ingen höjdspelare direkt:)
Hade ju Halflife o CS original men gudarna vet vad skivorna är med mina idkeys. Går det att spela CS med crackade idkeys???? Annars får jag gå o köpa nytt halflife, kostade ju bara 199kr sist jag köpte det.
Sen en annan fråga. Nån skrev om overidea skärmen, hur gör man det och hur kan man kolla om ens skärm klarar det???
Får en nybörjare spela med er????
Mvh Rejvis

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Ravetrancer skrev:
Fy fan va sugen man blev på CS nu....länge sen man spelade det. Har bara spelat på public förr och tyckt det var riktigt kul, var heller ingen höjdspelare direkt:)
Hade ju Halflife o CS original men gudarna vet vad skivorna är med mina idkeys. Går det att spela CS med crackade idkeys???? Annars får jag gå o köpa nytt halflife, kostade ju bara 199kr sist jag köpte det.
Sen en annan fråga. Nån skrev om overidea skärmen, hur gör man det och hur kan man kolla om ens skärm klarar det???
Mvh Rejvis
Tjena! Klar du ska vara med oss och lira på SH-servern! :tummenupp
Går INTE att lira med crackade keys, köp spelet på cdon eller likn, kostar 99:- tror jag.

Henken

Guest
Ravetrancer skrev:
Mvh Rejvis

Så länge du inte blir bättre än mig går det bra och det kan vara nog så svårt att undvika. :D
Kniv + Maverick = Kärlek från Henken
Valfritt vapen + Abstruse = Kärlek från Henken

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
kilar ner i källaren o kollar om jag hittar min gamla skiva med id-keys på :)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...