Custom Caféracer bygge

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Bara en sån grej! Skönt namn :)

Här kommer kvällens uppdatering.. många timmars slit!
panzaa_vinter16-1.jpg


panzaa_vinter17.jpg


panzaa_vinter18.jpg
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Den där framänden var mycket snyggare än originalet :tummenupp Fett stuk. Fortsätt så! :)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Den där framänden var mycket snyggare än originalet :tummenupp Fett stuk. Fortsätt så! :)

tänkte desamma..



försök få den så ren o låg som möjligt som den bilden så är du hemma :tummenupp
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Cheers!

Det blir mkt "skrot" som försvinner ifrån denna hoj. Är inget fan av massor av krom om lullull.. Allt skit som inte gör ngn nytta skall plockas bort :)

Kommer att bli tillbaka flyttade fotpinnar också, men jag har inte löst hur dessa skall monteras ännu. Står fortfarande i valet eller kvalet vad för typ av avknassystem jag skall ha. Eftermarknadssystem till denna hoj ser ut som skit och kommer inte passa in i bygget. Det lutar åt att tillverka ett eget, men jag har ingen som helst erfarenhet av avgasbygge. Blir med största sannorlikhet ett 2-1 system med ngn typ av slipon dämpare på rostfria grenrör, dessa skall även lindas med svart avgasbandage. ;)
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Den här tråden kommer jag att följa med stor spänning, mycket imponerande! Posta så många bilder du bara kan och håll oss uppdaterade! :tummenupp
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Den här tråden kommer jag att följa med stor spänning, mycket imponerande! Posta så många bilder du bara kan och håll oss uppdaterade! :tummenupp

Tackar!

Bilderna kommer vartefter nya framsteg göres. Pular lite emellanåt när jag har tid, vilket det har varit lite begränsat med på sista tiden :näsblod

Kvällens projekt blir att försöka lösa montaget av nya sadeln.
Köpte en "vanlig" sadel ifrån www.bikeline.se, men denna visade sig vara katastrofalt sydd i kanterna så jag och donnan fick jobba hårt med att fixa den.

Original
panzaa_sadel2.jpg



Modifierad
panzaa_sadel3.jpg
 

nomilspecs

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2008
Hoj
Custom
R1 gaffel

Shait va bra det blev med R1 gaffeln på! :yoparty Sååå, du är bra på sadelmeck? Kan du modda min warrior sadel kanske?

Hade, hörs av om birakväll inom snar framtid.

/Lasse
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Shait va bra det blev med R1 gaffeln på! :yoparty Sååå, du är bra på sadelmeck? Kan du modda min warrior sadel kanske?

Hade, hörs av om birakväll inom snar framtid.

/Lasse

Bra och bra.. allt är väl "per definition". :D
Klart jag kan försöka hjälpa dig! Du och Alex får väl pipa förbi och bolla lite ideér med mig.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
En liten uppdatering:

Den gamla ramen till stänkskärmen har återmonterats (kommer att användas vid besiktning). 4st. hål borrades i ramen och M10 bult används för att hålla den på plats. På den gamla ramen svetsades 2 st. stag fast och hål borrades därefter. Ser förjävligt ut monterat på hojjen, men skräpet skall ju bara användas vid besiktning :)

panzaa_vinter22.jpg


panzaa_vinter21.jpg


panzaa_vinter20.jpg
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Står för närvarande helt still med bygget p.g.a. elproblem. Har köpt på mig "mätarkonsollen" ifrån Bulldogen (BT1100), men har nu tokproblem med att få allt att fungera. Har kopplingsscheman till båda, men lyckas inte få oljelampan, varvräknaren och hastighetsmätaren att fungera.

Någon som är kunnig på området elscheman?
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Eljobbet är nu löst.. tog nästan hela helgen med pillande för att få allt att funka, men nu lyser alla lampor som de skall :D

Blir till att dra en separat kabel ifrån tändspolen till rpm-mätaren då Draggen saknar kabel för detta (tog 200 timmar att klura ut). Passade även på att tillverka ett fäste för mätaren i aluminium. Kommer att placeras ovanpåstyrkronan. Bidde helt ok, men det tog ett par timmar!

panzaa_vinter23.jpg


Knäpper en bild sedan när allt är monterat.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mätaren testmonterad!

Sleeek!
Plåten skall självklart lackas svart.
Nu inväntar jag nya clipon styret då det "gamla" inte passade nya gaffelbenen. 1600 spänn åt skogen... Men det blir bra!:tuttar

panzaa_vinter24.jpg
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Behöver hjälp med förslag på placering av tillbakafrlyttade fotpinnar.
Har fnulat och fnulat, men kommer inte på ngn bra plan för placeringen av dessa. Den bifogade skissen med röda ringen visar nuvarande placering.
Tanken är att pinnarna skall hamna långt bak, nästan vid "bananen" innan svingen. På andra sidan är även problemet med avknassystemet som ligger nästan dikt mot ram. Har dock inte bestämt mig för utformingen på detta heller så tips är uppskattat!

1. Vart placera fotpinnarna med växelförare och broms?
2. Avgassystem?

:rolleyes:
Grundsprng_2.jpg
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Tja nu vet jag inte hur växel & broms sitter .Men det jag tycker ser ut som ett bra ställe att sätta fotpinnar i är de bananformade sadelstolparna, bara borra 2 hål & sen bygga nåt därifrån.Förresten så ser det schyst ut änsålänge.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tack för tipset!

Här kommer en liten bildserie för er som vill ha er jpeg fetish tillfredställd.

Ett lambdafäste föds:
lambdafste_1.jpg

lambdafste_2.jpg

lambdafste_3.jpg

lambdafste_4.jpg

lambdafste_5.jpg


Nu återstår att runda kanterna, lacka mätarens sidor och fästet (i ett senare skede).
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Oh, jag har suktat efter nya bilder. Perfekt! :tummenupp

Måste man ha bakstänkskärmen för att den ska gå igenom besiktningen? Vad får man göra/bygga om innan besiktningen kommer att bli ett bekymmer?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Behöver hjälp med förslag på placering av tillbakafrlyttade fotpinnar.
Har fnulat och fnulat, men kommer inte på ngn bra plan för placeringen av dessa. Den bifogade skissen med röda ringen visar nuvarande placering.
Tanken är att pinnarna skall hamna långt bak, nästan vid "bananen" innan svingen. På andra sidan är även problemet med avknassystemet som ligger nästan dikt mot ram. Har dock inte bestämt mig för utformingen på detta heller så tips är uppskattat!

1. Vart placera fotpinnarna med växelförare och broms?
2. Avgassystem?

:rolleyes:
Grundsprng_2.jpg

Skicka upp en bild på vardera sida av hojen så ska det nog gå att lösa.
Hur mycket bakåtböjda ben kommer du sitta med ?
Jobbig knävinkel.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Då är det väl bäst att jag fortsätter i samma andra :tummenupp

Lite bilder efter montaget av nya styret+reglagen igår. Yamaha är för jävla underbara iblan (gotta love the japs). 3 av 4 kontakter vara bara att plugga rätt in i originalkontakterna på hojjen, det bästa av allt var att det funkade!
Blinkers, lyknappar m.m. :cool:
Den 4:e behöver modifireras, mend et kan jag leva med.

R1:an hade dessutom dubbla vajrar för gasen, funkar finfint med V-twinnen.
panzaa_vinter25.jpg

panzaa_vinter27.jpg

panzaa_vinter28.jpg

panzaa_testrun1.jpg

panzaa_testrun2.jpg


Ny gäller det att välja ny lykta, tips mottages!
 

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
jag röstar på stor, rund & chromad. typ som på en monster
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top