Update på coilshållaren:
Kan du inte prova att sätta dit orginalcoilsen så jag får se hur det blir med dom?
Jag vill få en bild av om hur det kommer att se ut med dom rödlackade och sen ett polerat fäste? Ser kanske skit ut med orginalcoils och sladdar?
Såg att man kan köpa sånna där HD-dynacoils som du har för typ 1600 spänn...
Sen säljs det färdiga kromfästen med dyna coils och custom tändningslås för ~$300. Gött att konsumera...
Gött med X2000 och första klass btw...BÖIJ!
mattsvarta med struktur
Go for it! Gjorde det med alla silverdelar och fatbar på min ER6'a. Blev riktigt najjs!
...Eller ja, inte motorn då alltså
Före och efter
Go for it! Gjorde det med alla silverdelar och fatbar på min ER6'a. Blev riktigt najjs!
...Eller ja, inte motorn då alltså
Före och efter
Ja det går att maskera. Inte när det läggs i ugnen men innan. Enklast om du skall lacka där det är bulthål etc är att skruva in en bult där.
Pust suck och stön!
En dags arbete med slipande och spacklande är till sin ändo.
Tanken är färdigspacklad/slipad med 2500 papper, hade hjälp av farsgubben som även han slet som ett djur.
Påbörjat uppbyggnaden är den spruckna R1 framskärmen.. sicket jobb!
Alla sidokåpor nedslipade (de kromade).
Skjutspinnar med tillhörande fästen tillverkade (spackling pågår).
Ramen färdigställd bortsett från fästena till skärmstagen (väntar på nya däck).
Lutar åt mattsvart tank+sidokåpor+skärmar. Ramen kommer inte att pulverlackas då detta skulle innebära ett helvete med plåtjobb, tennspackling m.m. Är dock inte helt på det klara hur fasiken man lackar mattsvart?
Är det endast en basfärg utan klarlack, eller är det en baslack med klarlack med mkt lägre glansvärde?
Hur som haver det går framåt!
Pust suck och stön!
Lutar åt mattsvart tank+sidokåpor+skärmar. Ramen kommer inte att pulverlackas då detta skulle innebära ett helvete med plåtjobb, tennspackling m.m. Är dock inte helt på det klara hur fasiken man lackar mattsvart?
Nej just det!
Men herrejösses så snyggt!
Vilken tråd har du bilderna på?
Snyggt! Vem gjorde det? Och så har jag glömt bort en sak - går det att maskera när man pulverlackar?
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari