Custom Caféracer bygge

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Orkar snart inte skriva längre...

Var bortrest underhelgen så farsgubben ställde upp och hämtade prylarna från lack idag. Kom hem nu på kvällningen bara för att finna att lacken är ännu sämre utförd denna gång.. Rinningar, damm, torrsprut... samma historia igen. Skall försöka åka dig imorgon och se vad jag kan göra.

Nu är det nära att projektet hamnar i malpåse.. orkar helt enkelt inte mer.

Over and out

kolla med Paul Coene på Paintworx i göteborg, han gör superjobb och är inte så dyr.. www.paintworx.se

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Var bortrest underhelgen så farsgubben ställde upp och hämtade prylarna från lack idag. Kom hem nu på kvällningen bara för att finna att lacken är ännu sämre utförd denna gång.. Rinningar, damm, torrsprut... samma historia igen. Skall försöka åka dig imorgon och se vad jag kan göra.

Over and out

Men FAAAAAAAN !:mad:
Låt inte TinnerTorsten sabba ditt bygge, det är bara färg, går att fixa.
Slå en signal !:tummenupp

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Over and out

Ta en liten paus på några dagar och andas ut.
Man behöver koppla bort sådant ibland.

Sen ger du dig på det med full kraft igen.

eter242

Rävas MC
Gick med
22 Nov 2008
Hoj
HARLEY-DAVIDSON FXSTBI, XVS1100, Crescent Compact
Ge inte upp! Många som följer ditt projekt med stort intresse :)

Just det Börje! Det är snart helg och då kan jag komma å styra upp saker och ting! :yoparty

Bara du kan laga jansons frestelse och blanda grogga...å ente sticka upp å tjöööta!! :tummenupp

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Sicken gnällpöjk man blitt!

Suck*

Var där imorse och spydde galla.
Snubben såg ut som en överkörd tax och LOVADE på sin yrkesheder att han skulle ha löst problemen till imorgon. Jag upplyste honom att detta inte var aktuellt, men på ngt mirakulöst sätt lyckades han övertala mig om att göra ett försök till. Min brist på stridslystnad kan ha att göra med att jag inte har sovit på nästan 4 dygn, kroppen och hjärnan hänger inte riktigt med.

Har tid idag kl.13 hos farbror doktorn så vi får se vad han ordrinerar..

Trampcykelköp kanske?

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98

Suck*

Snubben såg ut som en överkörd tax och LOVADE på sin yrkesheder att han skulle ha löst problemen till imorgon. Jag upplyste honom att detta inte var aktuellt, men på ngt mirakulöst sätt lyckades han övertala mig om att göra ett försök till. Min brist på stridslystnad kan ha att göra med att jag inte har sovit på nästan 4 dygn, kroppen och hjärnan hänger inte riktigt med.

Trampcykelköp kanske?

Hua, jag bävar lite för att åka till min lackerare.... fast han e ju duktig.

Trampcykel, rekommenderas starkt, sålde bilen och går/cyklar överallt nu. Ett jävla jobb å släpa hojgrejor dock... 4kg bort på 1månad..... Billigaste hojlättningen i :tummenupp

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12

Suck*

Trampcykelköp kanske?

Stå på dig för fan! :tummenupp Du verkar ha ett par tusen ggr mer ambition och energi än vad jag någonsin kommer ha till nått hojprojekt och det ser jag upp till. Din hoj kommer bli grym, men glöm inte bort att ta några dagars ledighet också för ny energi.
Det är nog för din egen del lika bra att samma lackerare rättar till det än att du ska lämna bort det till nån annan som ska börja från scratch. Satan sån där färg sitter ju helvete också, måste väl blästras och knappt det går bort då om man ska börja på nytt? tror det skulle ge dig mer bekymmer att skicka det vidare, är ju inte så många delar kvar nu? Men stå på dig tills du får ett resultat du är nöjd med.

Lycka till man, peace out! :fyllisar

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Hua, jag bävar lite för att åka till min lackerare.... fast han e ju duktig.

Trampcykel, rekommenderas starkt, sålde bilen och går/cyklar överallt nu. Ett jävla jobb å släpa hojgrejor dock... 4kg bort på 1månad..... Billigaste hojlättningen i :tummenupp

Helt true!

Nu när man flyttar närmare Nueva Estockholmo kanske detta är ett bra elternativ :tummenupp

Jag är inte den jäveln som ger mig, men nu börjar jag fasiken surna rätt så duktigt! Jag har gett mig fan på att prylarna skall bli bra. Skiter det sig denna gång skall jag fan ha betalt av sopan! :gnissla

Vi får se vart tåget går....

Det har ju inte blitt roligare av att man inte sovit på över 4 dygn heller :brinnerup

Suck hoppas på en natts sömn idag iaf!

Tack som fan för samtalet Henke "Pucken" förresten.. har inte hunnit ringa upp.
Du är tokvälkommen i garaget i helgen!

Stå på dig för fan! :tummenupp Du verkar ha ett par tusen ggr mer ambition och energi än vad jag någonsin kommer ha till nått hojprojekt och det ser jag upp till. Din hoj kommer bli grym, men glöm inte bort att ta några dagars ledighet också för ny energi.
Det är nog för din egen del lika bra att samma lackerare rättar till det än att du ska lämna bort det till nån annan som ska börja från scratch. Satan sån där färg sitter ju helvete också, måste väl blästras och knappt det går bort då om man ska börja på nytt? tror det skulle ge dig mer bekymmer att skicka det vidare, är ju inte så många delar kvar nu? Men stå på dig tills du får ett resultat du är nöjd med.

Lycka till man, peace out! :fyllisar

Last edited:

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Bäst att ösa då!

Förutsatt att allt blir bra emörrn så åker motorn i helgen.
Jag hinner inte vänta tills sen vår med att få trimmet. De prylarna kan lyftas in en helg i sommar!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tack som fan för samtalet Henke "Pucken" förresten.. har inte hunnit ringa upp.
Du är tokvälkommen i garaget i helgen!

Kul !:tummenupp
Ska vara på fest i dina trakter vid 7.
Funkar 5-rycket för dig ?

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Det trodde du ja... motorn skall i, hinner inte vänta på trimmet.
Jag står still om inte motorn sitter i ;)

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Bra att du har orken att skälla på klantskallarna.
Fick en hoj skadad av en kompis som provkörde. Hans bror var som "tur var" lackerare och han fick prylarna. Sen var det tyst till jag och en kompis som skickat med sin tank började höra av oss med mer allvar i rösten.
När mina grejer kom var det apelsinskal, torrsprut och rinningar. Hur det var med min polares lack fick vi aldrig veta. Tidningspappret som lackeraren skyddat tanken med var helt fastklistrad i den ännu våta lacken.
Jag har hållit mig borta från lack så gott det går sen dess och försöker trösta mig med att delarna få schysst patina. Men i vintras var det dags för Duccens ram och resultatet är dassigt trots att jag underkände första försöket och de gjorde om.
Nu önskar jag att jag hade bett dem att blästra bort skiten så jag kunde tagit ramen till någon annan.
Jag vet inte om det finns på forumet men ett tråd med rating av olika MC relaterade verksamheter hade varit en bra hjälp för att slippa gå på de värsta minorna. På så sätt kunde man ha koll på vad de gjort och varför de som använt dem varit nöjda/ missnöjda/ dödat vederbörande. Dessutom skulle "the good guys" få mer jobb vilket de förtjänar.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Helt otroligt att höra... Jag vet inte vilka jävla klåpare som huserar ute i Sverige. Fattar inte att man inte har ngn som helst yrkesheder i kroppen.. förbannade sopor rent ut sagt. Mkt tråkigt när sånt här händer, speciellt gång på gång. Jag har fått en känsla som kommer att vara jäkligt svår att tvätta bort när det gäller lackbranschen, tror naturligtvis inte att alla är likadana, men man börjar ju fasiken undra!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag har fått en känsla som kommer att vara jäkligt svår att tvätta bort när det gäller lackbranschen, tror naturligtvis inte att alla är likadana, men man börjar ju fasiken undra!

Prova A2 i Gustavsberg nästa gång. Lite dyrare men mycket bättre. Alla jag prata med innan samt efter mina prylar fick färg har gett dom beröm för hur bra det blir. Jag kolla på några av Porscharna där dom lackat om vissa delar bara, gick inte att se nån skillnad alls mot fabrikslacken.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Helt otroligt att höra... Jag vet inte vilka jävla klåpare som huserar ute i Sverige. Fattar inte att man inte har ngn som helst yrkesheder i kroppen.. förbannade sopor rent ut sagt. Mkt tråkigt när sånt här händer, speciellt gång på gång. Jag har fått en känsla som kommer att vara jäkligt svår att tvätta bort när det gäller lackbranschen, tror naturligtvis inte att alla är likadana, men man börjar ju fasiken undra!

Hade en subbe här idag från SFRO som är hojbyggare på heltid.
Han bekräftade samma sak.....fan omöjligt att få tag på bra lackerare.
Han ska testa min kontakt nu och se hur det kan funka.
Jävla tinnerskallar !:huvet

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...