Custom Caféracer bygge

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jävligt tråkigt det där med lackerare, jagade som fan själv efter lackerare till mitt bygge. Men efter all jävla stön, gnäll och överdrivna priser så valde jag att lacka skiten själv. Efter en massa massa letande hittade jag en äldre herre ute i bålsta som blandade färg i burk åt mig, 2k klarlack och hade bra priser samt grym service. Gjorde av med 2000kr på detta lackeringjobb med det är för jag klantade mig och var tvungen att köpa mer färg. Men hellre göra det själv, lära sig och ha kul samtidigt än att punga ut 5lax bli bemöt som skit och sedan få kasst resultat. Då gör jag det hellre själv! och så fick det bli. Är jävligt nöjd men självklart blir det bättre ifall jag gör det igen o igen o igen. Lycka till Panza med bygget och ge för faaan inte upp o sälj projektet!!!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Efter ett långt telesamtal i fredags kväll lovade lackeraren att lösa mina prylar nu till måndag/tisdag. Har inte hört ngt ännu.. Han hade förklaringar såsom:
- Dålig underarbete, därav rinner lacken?! Skitsnack
- Han hade inte gjort det själv utan ngn annan på firman (klåpare).
- Han var inte medveten om att det var så noga (utställningsskick), inte för att jag fattar vilken jävla skillnad det skulle göra.

Om vi inte blir överens om nivån på lacken så behöver jag inte betala ngt alls (vi får väl se hur det blir med den saken). Jag gick igenom prylarna igår och tank, skärmar, svingen m.m. måste även de lackas om. Det är precis som om det är sandkorn i lacken (vad fasen nu det kan vara). Många mindre delar har inte lacktäckning överallt, utan underlaget lyster igenom. Ramen verkar vara det enda som ser juste ut.. :(

Katastrof med andra ord!

Jag håller stålarna tills jag är nöjd med resultatet, vilket enligt honom inte spelar ngn roll.

Trött på bortförklaringar vill bara ha en bra lack. 5K för att spruta på prylarna utan att göra ngt kompletterande underarbete är fan ocker om nivån är som den var. Hade kunnat göra skiten själv i mitt garage med sprayburk för 500 spänn bättre. Hela denna helg blev förstörd av detta skit.. vi får se hur resultatet blir på det han lackade om, jag har ju en till stor omgång hemma i garaget som måste göras om..

Suck!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
De vita lapparna är sandkorn, rinningar, damm etc.
Framskärmen är än värre.

Inte skall man acceptera detta?
panzaa_bksk_rm.jpg

panzaa_tank1.jpg
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Latest update:

Snackade precis med lackeraren som hade lovat att ringa idag ,men inte hörde av sig. Han höll på med slipning av prylarna som han menade på var mitt fel med oljespill etc. Jag håller med honom till 100% på ett enda ställe, kardanklockan där det förmodligen hade läckt en droppe vid luftningen i övrigt fanns ingen jävla olja på delarna!

Jag frågade vad jag skulle göra av resten av prylarna som jag har hemma?
- Jag skall se vad jag kan göra med dessa prylar, blir det inte bra skiter jag i det..

Vilket således måste innebära att jag inte behöver betala en endas spänn?

Jag berättade om rinningarna och "sanden" under lacken, men detta ville han inte titta på innan han hade löst nuvarande problem. Låter väl seriöst?

Vi får se om jag får ngt samtal imorn eller ej.

Jesus amalia...
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
hämta allt, betala inget och skicka det till lackerare!måste finnas nån som kan lägga det både billigare o bättre tkr jag! lacka allt på min rd125 på firma, blev j*vligt bra och kosta 2200..
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Som sagt sopan håller på att åtgärda det jag inte var nöjd med idag, vi får se om jag får ngt samtal under morgondagen.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Latest update:

Snackade precis med lackeraren som hade lovat att ringa idag ,men inte hörde av sig. Han höll på med slipning av prylarna som han menade på var mitt fel med oljespill etc. Jag håller med honom till 100% på ett enda ställe, kardanklockan där det förmodligen hade läckt en droppe vid luftningen i övrigt fanns ingen jävla olja på delarna!

Jag frågade vad jag skulle göra av resten av prylarna som jag har hemma?
- Jag skall se vad jag kan göra med dessa prylar, blir det inte bra skiter jag i det..

Vilket således måste innebära att jag inte behöver betala en endas spänn?

Jag berättade om rinningarna och "sanden" under lacken, men detta ville han inte titta på innan han hade löst nuvarande problem. Låter väl seriöst?

Vi får se om jag får ngt samtal imorn eller ej.

Jesus amalia...

Olja på bitarna..........................vilken jävla sosse !
OM det är olja på grejerna så syns det ju direkt när han lägger första slaget färg.
Blir ringar runt fläckarna.
Han och ingen annan som varit där med skitiga fingrar mellan bas och klarlacken.
Hoppas det löser sig för dig.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tack!

Jag skulle ha använt den lackeraren du tipsade om som jag pratade med först. Av bekvämlighetsskäl blev det i Nykvarn istället då avståndet var mkt närmare.. ibland får man ångra sig.

Han menar på att silikon har stigit upp under spacklet ifrån plasten och lagt sig som en "skyddande hinna" för lacken. I min värld låter det inte som om han har torkat av prylarna innan lack utan bara blåst på.


Här kommer det lite uppdatering på vad som gjordes igår kväll.
Det är detaljerna som gör det :)
DSC02694.jpg


Passade på att putsa upp skivorna och byta bultar till rostfria.
DSC02695.jpg


Monterade även stötdämpare bak+sving. Vid montaget upptäckte jag torrsprut på ena bakre bananen, men i sanningens namn så orkar jag inte maskera om allt, demontera och skicka tillbaka till sopan igen... skiten får vara.
Han får dra på priset istället?!
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Satt o bläddrade igenom tråden, igen. Och läste ett citat av dig.....

"Ibland önskar man att man hade ett par till kloka skallar i garaget. Jag har fanimej kört fast "

Sedan såg jag garageportarna när du fotat utomhus... Jag befinner mig typ 2portar bort med mina hojar...... Har bankat avgassystem hela vintern till lillråttisen... Gav upp o köpte ett på skroten.... Ja, ja.... Jag sparkar på porten din nästa gång jag är där.... :tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tack!

Jag skulle ha använt den lackeraren du tipsade om som jag pratade med först. Av bekvämlighetsskäl blev det i Nykvarn istället då avståndet var mkt närmare.. ibland får man ångra sig.

Han menar på att silikon har stigit upp under spacklet ifrån plasten och lagt sig som en "skyddande hinna" för lacken. I min värld låter det inte som om han har torkat av prylarna innan lack utan bara blåst på.

Han får dra på priset istället?!

Jag ska klarlacka massa andras grejer i slutet av månaden.
Om det är någon av dinna bitar som är totalt piss så kan du få dom omsprutade då.:huvet
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Låter kanoners!

Har fortfarande inte hört ngt idag trots att han lovade att ringa. Har jag inte hört ngt vid lunch imorgon så åker jag dit och hämtar prylarna. Vilken jävla sopa och energitjuv! Sitter bara hela tiden och är irriterad!
 

nestor89

Adam´s Custom Shop
Gick med
5 Mar 2009
Ort
göteborg
Hoj
Honda cb 500 caferacer, Honda cb 450 bobber, Hd Sporganic mfl
Riktigt nice bygge!!! ser verkligen fram imot att se biken lackad. Jäkla tråkigt när man lämnar bort grejer till personer som inte sköter sitt jobb riktigt! Men som sagt det ska blir riktigt roligt att se hojen klar:)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tackar Nestor89!

Trots min alltmer växande irritation som snart spårar ur så ha jag fått lite gjort!

Svingen på plats på den ngt tvivelaktigt lackade ramen
DSC02708.jpg


Gaffelbenen putsade och avmaskerade, blev jävligt snyggt med svart/guld/krom
DSC02707.jpg


De nya speglarna testmonterade
DSC02705.jpg
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Att lacken rinner pga dåligt underarbete var fan den sämsta ursäkt jag hört.
Det är jäkligt jobbigt att bli behandlat som en idiot av en idiot.:mad:
En "auktoriserad" bilverkstad försökte lura mig på ett dieselpumpsbyte i höstas som skulle gå på 17500:- men det var inget fel på den utan en givarkabel hade lossnat.
När jag konfronterade dom så hade dom inte ens felsökt, vilket var det jag lämnade in den för.:huvet
Stå på dig och sälj för fan inte hojen. Det blir nog bra till slut.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Fy fasen!

Så många jävla lurendrejare och klåpare man råkar ut för..!
Jag tänkte ge klåparfan denna dag ut, har jag inte hört ngt idag så hämtar jag hem skiten. Kruxet är att jag åker iväg på torsdag och är inte hemma förrän måndag veckan efter.
 

eter242

Rävas MC
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Sundbyberg
Hoj
HARLEY-DAVIDSON FXSTBI, XVS1100, Crescent Compact
Fy fasen!

Så många jävla lurendrejare och klåpare man råkar ut för..!
Jag tänkte ge klåparfan denna dag ut, har jag inte hört ngt idag så hämtar jag hem skiten. Kruxet är att jag åker iväg på torsdag och är inte hemma förrän måndag veckan efter.

Ring honom nu. Har han inte lagt en jävla massa energi på att få ordning på grejjerna så drar du och hämtar dom i eftermiddag. Betala inte en spänn.
Då har du iaf fått något för allt skit. Alternativet är att han har lagt kropp och själ i grejjerna - yeah right - och du får betala 5k. Då får du ändå inte 100% knullputs på allt.

Tycker att han redan har gjort bort sig iom sitt tarvliga bemötande och ovilja att höra av sig när han vet att du är besviken. Dom 5 k du sparar kan du lägga på nån annan lackerare som kommer styra upp det hela så att det blir mer än bra.
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ringt och prylarna är hämtade av farsgubben min (tack som fan för hjälpen!).
Enligt honom så såg allt sketabra ut+att lackeraren var trevlig som attans. Litar på gubbens omdömme lika mkt som mitt eget, men det är fortfarande spännande att se hur det blir :)

Återkommer ikväll med bilder!

Det finns hopp Alex!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top