Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är ju alltid ett dilemma detta med utgifterna.
Portar du nu, när ändå topparna är av så blir det förstås en extra utgift men om det görs korrekt så höjer man ofta hela effektkurvan.
Väljer man att porta senare så blir det mer arbete och pengar totalt sett iom en extra motordemontering och kostnader för nya topplockspackningar nya ventiltätningar etc
Så billigast är ofta att göra allt på en gång om man har pengar. Nackdelen med detta är dock att man då inte kan utvärdera varje ingrepp. Att utvärdera om portningen är prisvärd går ju tex inte om man installerar nya kammar och portar på samma gång. Åas har du ju inte bänkat hojen i befintlig skick. Så du har ingen referens.
Portar du nu, när ändå topparna är av så blir det förstås en extra utgift men om det görs korrekt så höjer man ofta hela effektkurvan.
Väljer man att porta senare så blir det mer arbete och pengar totalt sett iom en extra motordemontering och kostnader för nya topplockspackningar nya ventiltätningar etc
Så billigast är ofta att göra allt på en gång om man har pengar. Nackdelen med detta är dock att man då inte kan utvärdera varje ingrepp. Att utvärdera om portningen är prisvärd går ju tex inte om man installerar nya kammar och portar på samma gång. Åas har du ju inte bänkat hojen i befintlig skick. Så du har ingen referens.
Micke kör Super Twin Bike klassen, jag tänkte satsa på instegsklassen Twin Bike. Det var från hans slaktade gathoj som jag passade på att köpa loss lite delar (inte till motorn). Den pjäsen gick DUKTIGT den med
Stämmer att det är högre lygt och längre duration.
Det verkar vara som att ni inte ger mig något val
Blir till att sälja katten, äta gammal sill och inte dricka några öl detta år.
Det roliga å kråksången är ju att jag precis har fått ihop mina toppar igen.. JIPPIE! Bara att riva skiten då.