Custom Caféracer bygge

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Skit. Såg era svar först nu.

Kopplingen är ihopatt med org. lamellerna igen, kan dock inte prova då startmotorn fortfarande gäckar mig. Den gamla startknappen funkar inget vidare när jag mätte med multimetern. Körde "pipläge" på den med får ingen signal, endast utslag om högt motstånd.
Testade att mäta direkt på kablarna, men ingen 12 volt. Soppapumpen + all annan el funkar, men får ingen kräm till startknappen. Märkligt...

Latmask! Du får väl rulla igång den! :gnissla
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tack för svaren boys!

Nu funkar liket igen :D
Visade sig mycket riktigt vara en trasig startknapp + ett glappande startmotorrelä.
Använder inte ISR knappen, slet bort dessa direkt, rena runket! Tack ändock Peter.
Kopplingen funkar kalas nu med org. lamellerna. Barnetts jävla pungmunsarskräp åker aldrig in i min hoj igen.

Skrek mig hes av lycka när jag körde ett par fullgasrepor längs favvorakan ute i skogen.
Sann magi :D

Lite knepigt att rulla igång en högkompad V-twin utan fungerande decompventil (går via startmotorrelät). Men visst går det :) Fick rulla igång henne själv 3 ggr i fredags. En sann utmaning!
 

Bifogat

  • 225918_10150609859345314_550720313_18631397_3348875_n.jpg
    225918_10150609859345314_550720313_18631397_3348875_n.jpg
    68.6 KB · Visningar: 470

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tips på hur man kan snida till hemmagjorda trattar till racepremiären på lördag?
Hinner inte få tag i de rätta doningarna.

Keihin FCR 39:eek:r
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Om du kommer med 50mm alurör så har jag pressdon för trattar ( om det passar sig i storlek)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mäter och kikar lite ikväll :)
Hojen går fortfarande fett på högfart (vill jag minnas från Orsa). Har fan inte hunnit skruva något alls på denna hoj i vinter :brinnerup
 

MadFred

Medlem
Gick med
31 Mar 2011
Ort
Katrineholm
Hoj
Suzuki GSX/EF-R Dragbike
Tack för svaren boys!

Nu funkar liket igen :D
Visade sig mycket riktigt vara en trasig startknapp + ett glappande startmotorrelä.
Använder inte ISR knappen, slet bort dessa direkt, rena runket! Tack ändock Peter.
Kopplingen funkar kalas nu med org. lamellerna. Barnetts jävla pungmunsarskräp åker aldrig in i min hoj igen.

Skrek mig hes av lycka när jag körde ett par fullgasrepor längs favvorakan ute i skogen.
Sann magi :D

Lite knepigt att rulla igång en högkompad V-twin utan fungerande decompventil (går via startmotorrelät). Men visst går det :) Fick rulla igång henne själv 3 ggr i fredags. En sann utmaning!

blev ju frän den där!
Jo jag har sprungit igång HD´n några gånger, decompventil har jag ingen :tummenupp

Köra på Kjula i helgen?

mvh
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tackar :)

Efter att ha sprungit igång 2 hojar 10 ggr under loppet av en dag tog flåset slut.
Yepp bli nog Kjula i helgen. Inga låga tider med denna hoj direkt, men hoppas kunna komma ned till 11,5 iaf :)
 

MadFred

Medlem
Gick med
31 Mar 2011
Ort
Katrineholm
Hoj
Suzuki GSX/EF-R Dragbike
Tackar :)

Efter att ha sprungit igång 2 hojar 10 ggr under loppet av en dag tog flåset slut.
Yepp bli nog Kjula i helgen. Inga låga tider med denna hoj direkt, men hoppas kunna komma ned till 11,5 iaf :)

Jo jag känner igen det där med flåset.. :D
hade också gärna kört, men är inte riktigt 100 efter en operation så det får vänta.. Kör du 11,5 så är det väl helt oki.. :banana
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Körde 11,8 förra året med en strulande koppling så det finns hopp.
Med tanke på hur moderat hojen ändå är trimmad är jag nöjd.
Med 56 originalhästar så får det ändå kännas godkänt :)
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Tackar :)

Efter att ha sprungit igång 2 hojar 10 ggr under loppet av en dag tog flåset slut.
Yepp bli nog Kjula i helgen. Inga låga tider med denna hoj direkt, men hoppas kunna komma ned till 11,5 iaf :)

Fortsätt med det så skall du se att tiderna blir bättre. Det är mycket billigare att banta än att trimma :tummenupp
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Rätt och riktigt. Säger man inte 3 kg per hk?
Kommer man neråt 50 pannor blir det nog slicka tider... ;)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Bah.. röven. Jag tvättade fasad hela kvällen igår = rövsmörsroligt. Skaffa aldrig kåk, bara en massa jobb som inte är relaterat till hojkörning. Får försöka hinna ikväll mellan skrapande och tvättande.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tror inte ett 50 mm rör räcker :(

Mätte precis och själva insugsadaptern eller vad fan det nu heter är 61 mm i ytterdiameter.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja & speciellt inte kåk utan garage hehehe fast ska jag säga ville inte ha trä fick trä ville ha liten trädgård fick stor (enligt mig) ville ha stooort garage fick 21km men isolerat & nu med bergvärme i dock så fick jag iallafall vingelavstånd från puben:) Måla är bra när man är mellan jobb inte annars. Tar liksom lite för mycket tid
 

MadFred

Medlem
Gick med
31 Mar 2011
Ort
Katrineholm
Hoj
Suzuki GSX/EF-R Dragbike
jo kåken tar ju lite tid, har en gamal hus som behöver omsorg.. men har ju verkstad på 175 kvm med övervåning så jag klagar inte.. Inväntar pengar så jag kan fylla den med verktyg o maskiner..
 
  • Gilla
Reaktioner: EST

eter242

Rävas MC
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Sundbyberg
Hoj
HARLEY-DAVIDSON FXSTBI, XVS1100, Crescent Compact
Rävalahti har två SS-trattar som han skulle smeka på warriorn. Det blev aldrig av och han trökte dit ett sånt där HD-luftfilter ala stålmannen istället. (Samma han hade på draggen innan)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jag kollar med Lasse luring!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Resan till stripen gick bra, racingen sämre.
Skiten slirar fortfarande vid fullt gaspådrag, dock bättre än med Barnetts tomtelameller gjorda av kinesisk papp. Hade hoppats på höga 11:eek:r igen, men blev en dryg 12:a istället.
Aja, nya friska tag.

Fick tipset av en polare i depån att slita ut första "förspänningsskivan" eller vf*an det nu heter. Denna skall ersättas med en till lamell. NÅgon som har erfarenhet av detta?
Börjar fnula på om det är de nya fjädrarna som spökar. Dessa skulle vara ännu hårdare än mina förra.
Vad behövs för att göra ett test? Någon form av kompressionsverktyg med mätklocka misstänker jag.

Numero 24+25 på bilden.
 

Bifogat

  • koppling_panzaaa.JPG
    koppling_panzaaa.JPG
    116.1 KB · Visningar: 122
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top