Custom Caféracer bygge

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det var manligt med 130 mil med den yogakörställningen. Nästa gång någon frågar efter "hur långt kan man köra med en [insertrandombike]?" så ska jag länka till det inlägget :D

Jag minns inte om du hade stelopererat bettan eller om du har fjädringen kvar, hur ligger det till? (79sidor gör Blöjot lat)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Haha :D

Får väl tillägga att mina höfter känns som en 70 årings idag.
Det gick dock bra att sparka loss på Thaiboxpasset igår kväll så jävla illa kan det inte vara.
Bettan är inte stelopererad, dock fostrande hård fjäder.

Nästa vinter skall det bytas ut mot en dito Öhlinare.
 

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Forserum
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Det var manligt med 130 mil med den yogakörställningen. Nästa gång någon frågar efter "hur långt kan man köra med en [insertrandombike]?" så ska jag länka till det inlägget :D

Jag minns inte om du hade stelopererat bettan eller om du har fjädringen kvar, hur ligger det till? (79sidor gör Blöjot lat)
<skämt mode="on">
Manligt? tycker att "den" klädseln eller bristen på....i 130 mil är öhhh kanske inte manligt men...:D:D (ref till bild 2)
</skämt>

Kul att hojjen går så bra och att det går att åka så lång.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Klart det går :)
Inte riktigt syftet med hojjen, men jag tror ett par touringtripper förra året med.
När det bär av mot europa i sommar blir det dock trajjan.

Nu börjar jakten på mer mos i motorn, börjar ju närma mig taket för sughästarna om jag inte går upp i cc, men då börjar det handla om löjliga pengar.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Klart det går :)
Inte riktigt syftet med hojjen, men jag tror ett par touringtripper förra året med.
När det bär av mot europa i sommar blir det dock trajjan.

Nu börjar jakten på mer mos i motorn, börjar ju närma mig taket för sughästarna om jag inte går upp i cc, men då börjar det handla om löjliga pengar.

Tjacka stressfläkt !!!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Dags för årets första race!

SDS Hall & Kapell Nationals 2010

Från Fredag, 18. Juni 2010 - 09:00
Till Söndag, 20. Juni 2010 - 17:00

Kommer att köra i Twinbike klassen.

Vore kul om ett par ev er som följt tråden kan dyka förbi och kika :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
När skulle du upp hit till Pitstan då? Blir det i Juli? Får försöka ha hojen klar själv tills dess. :)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Yes Piteå i Juli, om jag orkar konka 90 mil på hoj själv dit upp..
Det är fan LÅNGT på Betty!
Betty nu försedd med:
- Nya Metzeler M5 däck
- "dödmans-grepp"
- Nytt gummiupphängd avgasfärste då den gamla sprack
- Ny gummiupphängd hållare för regskylten då den gamla sprack även den.
- Najade olje+bromsledningar/kontakter (tack Sandy ) :)

För er som är intresserade att kitta hojjen med detta så finnes denna brytare att köpa på:
SeaSea för 99:-
Ni skall ha den med den grå-pluppen på, inte den röda.

I helgen bär det av i Sundsvall för premiären i Twinbike :)
 

Bifogat

  • IMAG0072.jpg
    IMAG0072.jpg
    225.3 KB · Visningar: 234

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Klart du måste upp hit! Jag bjuder på en öl och kanske lite grilla. :tummenupp

Hojen börjar ju förövrigt se riktigt seriös ut nu. :)
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Blir det skitväder i Norge så kanske jag drar hem till helgen. Måste man ha förarlicens för att få köra mot dig? Skulle va kul att få se vad Apan går för;)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ahh vore skitkul!

Kolla på www.svemo.se eller http://www.sundsvallraceway.se/home.htm

Kontakta dessa för att ev. fixa en endagslicens.
Om inte annat kan du ju köra upp för licens, brukar alltid gå att lösa.
Men som sagt kontakta dem :)

Vore skitkul om vi kunde få en till deltagare i Twinbikecupen!
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Kör ni på Söndag också? Kanske hinner jag ner tills på Lördag men jag blir nog bara åskådare då.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Vi var tvugna att ingå i SB-klassen då vi Twinbike förare endast blev 3..
Jodå tävlingen började på sämsta möjliga sätt för mig.
Trasigt tändstift precis innan jag skulle köra första repan..
Stagade in och lyckades iaf få en starttid innan hojjen dog (gick på en burk). Kom iaf iväg och lyckades uppnå den magiska hastigheten av drygt 80 knyck

Kval 1:a i första rundan! Sen gick det bara sämre..
Fick aldrig hojjen att gå riktigt bra samtidigt som jag själv körde som en riktig kratta.
Sämsta 60f/201 m tiderna ngnsin.. Låg nästan en sekund efter på 201 mot hur jag körde i Kjula min sista runda. Felväxlingar, fegstarter och felinställd shiftlight störde ut det mesta. När det börjar jävlas så jävlas det rejält.. Har insett att jag måste åka på en bikeweekend på strippen eller motsv för att få lite rutin på körningen. Funkar inte att ha en diff på 1,5 sekund.

Fick köra 100 mil för 3 st. repor på strippen, känns långtifrån värt.

Tack ändå boys för en grym helg i depån!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Blir ev. utställning imorn på Iron Horse i Nyköping för den intresserade :)

Skall hem ikväll och se om jag kan sno ihop hojen.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Lellbetty rör på sig med besked :)

Nytt personbästa :fyllisar
 

Bifogat

  • Tidkort Panzaa.jpg
    Tidkort Panzaa.jpg
    167.2 KB · Visningar: 234

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Efter en hård säsong på strippen och till vardags börjar det bli dags för lite vinterservice på Betty.

Först ut får bli nya kopplingslameller då originalet har börjat sjunga på sista versen. Slirar ordentligt när jag petar ned en växel och drar på.


Har inte hunnit riva för att undersöka bef. men klurar ändock på att köpa ett par dylika Barnett skivor.
http://www.maxairengineering.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=BAR_1100_PLATES

Någon som har erfarenhet?!
 

Bifogat

  • koppling_panzaa1.jpg
    koppling_panzaa1.jpg
    33.4 KB · Visningar: 77

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Så då var det dags att ge Betty lite kärlek inför kommande säsong.
Nya Barnett friktionslameller + hårdaste fjädrarna på marknaden införskaffade.
Lite montagebilder :)

Hade förträngt mina skumma blåsor/bulor som har dykt upp i klarlacken på de ställen där jag har kolfiber. Först trodde jag att det rörde sig om sav från träd eller motsv som hade satt sig i lacken, men nu misstänker jag att det kommer underifrån. Det är klart kännbart på ovansidan. Har gått i tankarna att försöka polera bort dessa, men är tveksam om det har ngn effekt?
Tips på polermedel?

Vidare så slet jag av min kopplingsvajer det sista jag gjorde på säsongen.
Måste nu snida ihop en ny vajer, men vet av erfarenhet att nipplarna tenderar att ramla av nästan omgående. Har provat att löda tidigare, men det har aldrig hållit bra. Kört med brännare + tenn. Kan dock inte påstå att det har varit ngt ninja tenn utan vanligt elektroniktenn. Vad skall man använda istället?

Tacksam för tips!
 

Bifogat

  • betty 2011_1.JPG
    betty 2011_1.JPG
    82.1 KB · Visningar: 62
  • betty 2011_2.JPG
    betty 2011_2.JPG
    117.4 KB · Visningar: 60
  • betty 2011_3.JPG
    betty 2011_3.JPG
    75.3 KB · Visningar: 56
  • betty 2011_4.JPG
    betty 2011_4.JPG
    56.4 KB · Visningar: 67
  • betty 2011_5.JPG
    betty 2011_5.JPG
    105 KB · Visningar: 83
  • betty 2011_6.JPG
    betty 2011_6.JPG
    63.2 KB · Visningar: 60

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hårdlöd silverlod eller nåt sånt funkar kanon min vajer & nippel har hållit i 6 år fast jag svarvade en egen nippel i nåt hårt minns inte om det var seghärdat eller rostfritt.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top