Det är väl egentligen inte valet av hoj som är det komiska i debatten utan alla de som blir "coola" när de byter till en custom. Som nämnts tidigare, bockskägg, silverringar med dödskallar, halskedjor tjocka som falukorvar, solbrillor även på natten och kan sällan hälsa helt plötsligt.
Jag är ju redan långhårig med bockskägg i svarta kläder så jag hade nog passat bra på en tocken däringa kusstom!
Men det är ju inte så stor skillnad mot sporthojsfolket, som kör i rejsläder, replikahjälmar och sånt. (Förutom möjligtvis att stilen man ska ha på en sporthoj hjälper till att skydda, medan en del av apparelen till glidare är rent utseende)
Glidarfolket är trevliga de med, sålänge man inte pratar hoj med dem och det kommer fram att man har plasträser, då tenderar det att kunna bli lite kukmätartävling över samtalet. Inte helt ovanligt att komforten ifrågasätts på min hoj bland annat.
Komfort??
Jag har komfort i bilen, klimatanläggning, sjysst stereo, stolsvärme och allt.. Köpa hoj för den sakens skull verkar hål i huvet.
Bilen gör däremot inte 0-100 på 3,5 sek
Hihi....och hur tuffa e dom egentligen
Nja, det kan väll diskuteras. Men jag ser hellre folk på dem än inga hojåkare alls. Alla har varken tid, lust, pengar eller kunskap till att hålla en TriTon, Norton, Triumph, TriBSA, Matchless eller andra klassiker på vägen. Tycker många av de hojar som säljs på blocket säljs just av de anledningarna. Jag hade kunnat tänka mig att ha just en lite kawa 400 hoj att puttra runt med. Billig i drift, billig i inköp och ingen hoj man behöver fundera mycket över innan man sätter kapen i den. Men om man nu ska vara puritan så blir det lite svårare, säger grabben som kör (läs: halfärdigt härke i garaget) en Yamaha SR-caferacer. Knappast i klass men en Manx, även om jag gärna inbillar mig att det är just en sådan.
Det är väl egentligen inte valet av hoj som är det komiska i debatten utan alla de som blir "coola" när de byter till en custom. Som nämnts tidigare, bockskägg, silverringar med dödskallar, halskedjor tjocka som falukorvar, solbrillor även på natten och kan sällan hälsa helt plötsligt.
Du gör en liten tankevurpa faktiskt.
De flesta kromförsedda prylar gör själva spakandet svårare än det behöver vara för 99% av deras ägare, så länge de färdas 10 under i kortege på raka vägar är det en sak...vilket är det normala sättet den kategorin färdas (jag har provat touringåka med den kategorin av förare, det är ju så det är, och jag lägger inga värderingar i det).
Personligen kan jag tycka det är lite trist att så många missar hur underbara hojar kan vara när det svänger (har ett praktexempel på en äldre dam som kämpade länge med sin customcykel på tjejknixar, bytte till en yamma xj6 och verkligen blommade ut som förare).
/J
Ingen tankevurpa här inte.
Nu ska man ju skilja på custom och custom, precis på samma sätt som sporthojar har olika karaktärer.
Men att kategoriskt säga att en hoj inte är körbar bara för att den tillhör segmentet custom är ju bara fånigt.
Och vadå blomma ut som hojförare? det beror väl alldeles på vad man har för ambitioner med hojåkningen, trot eller ej! men alla som åker hoj strävar inte efter att bli så snabba som möjligt i varje kurva.
Jag har vandrat från custom vn800 till gsx1400 till thruxton till er6 till sv1000 till hd xr1200 och just nu kör jag en z750. Och jag tycker inte att någon av hojarna var "dålig" bara annorlunda sen är det en smaksak vad som faller en på läppen.
Och vadå blomma ut som hojförare? det beror väl alldeles på vad man har för ambitioner med hojåkningen, trot eller ej! men alla som åker hoj strävar inte efter att bli så snabba som möjligt i varje kurva.
Jag är ju redan långhårig med bockskägg i svarta kläder så jag hade nog passat bra på en tocken däringa kusstom!
Men det är ju inte så stor skillnad mot sporthojsfolket, som kör i rejsläder, replikahjälmar och sånt. (Förutom möjligtvis att stilen man ska ha på en sporthoj hjälper till att skydda, medan en del av apparelen till glidare är rent utseende)
Glidarfolket är trevliga de med, sålänge man inte pratar hoj med dem och det kommer fram att man har plasträser, då tenderar det att kunna bli lite kukmätartävling över samtalet. Inte helt ovanligt att komforten ifrågasätts på min hoj bland annat.
Det viktiga är att man trivs med sin hoj, men, bara för man kör custom kan man hälsa! Allt annat är enbart pinsamt.
Det gäller väl alla segment? själv tycker jag att plastraketerna är sämst på att hälsa.
Det gäller väl alla segment? själv tycker jag att plastraketerna är sämst på att hälsa.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|