Ta mig som ett exempel.
Jag har kört sporthoj sen min första hoj jag köpte (R1 -02). Har varit ett antal nyare R1
r och gixxrar imellan. Älskar att köra fort och kommer nog alltid att älska det.
För 2 år sen satt jag o kolla på lite hojklipp på youtube och fastna för en viss typ av custom. En custombyggd bobber.
Googla lite mer och började fastna för det oregelbundna dunkandet av twin motorerna.
Känslan att kunna ändra o pula på saker tills sitt eget tycke, något man inte kan göra i samma utsträckning på sporthoj, var lockande.
Köpte en Intruder -06 och gjorde om den till bobberstuk.
Trodde först att den skulle vara asslö då man är van vid 170hk på bakhjulet. Dock blev jag riktigt förvånad. 0-100 gjorde den förvånansvärt snabbt.
Men det som verkligen lockade var att kunna ha hojen stående utanför dörren utan att va livrädd att den skulle bli stulen.
Att kunna ha på sig t-shirt o jeans o bara slänga på sig en hjälm när man ska dra till en polare o hälsa på. Nu förespråkar jag inte skyddlöst men det är jävligt skönt att inte alltid ha ett 100% säkerhetstänk på samma sätt som sporthojsåkande då jag alltid känner att jag behöver skinnställ etc.
Har sagt det tidigare..det är lite grann som att vara liten och ha en cykel. Den står utanför dörren o när man ska iväg är det bara att pedala iväg.
Jag är nog en av de få som verkligen gillar båda genrerna och just nu står en wildstar 1600 som håller på o förvandlas till ett stuk jag diggar.
Kan vara värt att testa..ni kanske skulle hitta ytterligare en sak som gör livet härligare att leva
Näst på tur för mig är att köpa en endurohoj och testa..jag börjar med en billig sak. Märker jag att det inte var något för mig så säljs den utan att gå allt för mycket i förlust. O sen är det bara att testa något annat som verkar skoj =) För om man inte testar..hur ska man då veta. O kanske gå miste om något som skulle kunna vara ens bästa hobby genom tiderna!