Nu blandar du ihop customåkare med mc-poliser.
De vinkar alltid på mig..
Nu blandar du ihop customåkare med mc-poliser.
Vsrför skulle nån vilja rulla runt i en mustang fastback -67? Asgsmmal design, gammal fjädring och rätt trött motor.
Well, jag FÖRSÖKER förstå, men är fortfarande inte övertygad. Det handlar inte bara om hojen utan även om skaran som kör. Dödskallemask, bockskägg, jeansväst och fransar. Vad är grejjen liksom? Jag undrar. På riktigt.
Kanske är tvärtom ? Folk förvånas över hur en del kan pröjsa multum i försäkring, ha pulver till förbannelse som man sällan kan utnyttja på svenska vägar och så är man helt färdig i kropp och lem efter 10mil på 90 väg lagligt ? Jag har nog helt fel, men jag kan ha rätt ?
GinTonic här!
Har förresten kört Kawa Mean Streak och BMW R1100RT i jämförandetest och jag tyckte faktiskt glidaren var den bättre hojen på det mesta utom få med sig jättepackning. T o m kurvig väg, tro't eller inte.
Custom?
Det är en missuppfattning av svenska hojhandlare som varit på hojmässa i USA.. Custom-kolvar, custom-hoj osv. betyder specialtillverkad, "custom made". Att kalla en serietillverkad kalleanka-chopper som tex Suzuki viagra för customhoj avslöjar en djup okunskap.
Det är mer normalt och vettigt med luvtröja utanpå skinnstället, påtejpad tuppkam på hjälmenWell, jag FÖRSÖKER förstå, men är fortfarande inte övertygad. Det handlar inte bara om hojen utan även om skaran som kör. Dödskallemask, bockskägg, jeansväst och fransar. Vad är grejjen liksom? Jag undrar. På riktigt.
Sedan är väl inte det här frågan om rätt, fel eller poäng-med osv, utan om tycke och smak.
Ljudet... Ljudet i en del customhojar är helt makalöst.
Ja, det är verkligen mycket svårare att förstå än skaran som kör literklubbor som måste ha helställ med puckel i känguruskinn med skrapade puckar på knän och armbågar och matchande handskar/stövlar med minst ett "Pro" eller "Race" i modellnamnet, dessutom en integralhjälm lackad efter favoritåkarens modell.
Själv fattar jag verkligen INTE hur FAN man kan köpa nåt asgammalt för en sjuhelvetes massa pengar bara för att saken är "ovanlig", en "raritet".
1. Customhojar är i allmänhet sjukt snygga.
2. Väljer man en custom med hyfsat stor motor så räcker prestandan gott och väl för gata.
3. Försäkringspremien mina herrar, försäkringspremien.
4. Trot eller ej!!! men det är skitmånga som åker hoj som inte tycker att svänga och gasa järnet är synonymt med körglädje.
Och sen måste jag väl säga att man är lika trångsynt som den värsta fransnissen om man inte kan förstå andras val av hoj. Själv skulle jag aldrig någonsin köpa en off-roadare.
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |