Custom - förklara?

Kul-Gubben

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
En Taiwanesisk
Denna diskussion om kromslädar och räserbajkar kommer aldrig att ta slut...jag personligen skulle vilja ha en av varje, 1st Harley bagger, 1st xl600r, 1st ZXR 750, 1st SP1, och en bobber....finns säkert ännu fler. Men att köra hoj är kul oavsett hur man gör det anser jag. Men jag har begränsad ekonomi och väljer att köra en VN800 med aphängarstyre för ögonblicket :) Vilket jag kan rekommendera till alla, man ser elak ut och det är förbannat skönt att köra ;)

Jag säger samma sak. Flera hojar är ju kul! Jag har en gammal Kawasaki från 1981 och vill ha en storskoter att pendla till jobbet med och ibland bara köra ner till sjön med på ett mer enkelt sätt (t-shirt och tofflor duger väl när man kör skoter?). Sen vill jag också ha en vit Hayabusa.

Glidare däremot är inte min grej!

Det blir troligtvis så att jag struntar i skotern och köper en Hayabusa. Framtiden får utvisa hur jag gör.

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
Snart
Nej men prata inte toppfart då, om det bara är hojen som kan (bänken) men inte du (verkligheten)

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
Nej men prata inte toppfart då, om det bara är hojen som kan (bänken) men inte du (verkligheten)
Det var du som började snacka toppfart, jag ville bara upplysa dig om fakta du inte visste om. Min hoj är snabbare både i acc och toppfart än din plus att jag är helt säker på att min är längre också...:lol

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
Snart
Det var du som började snacka toppfart, jag ville bara upplysa dig om fakta du inte visste om. Min hoj är snabbare både i acc och toppfart än din plus att jag är helt säker på att min är längre också...:lol

i nr 68 blåste du på som bara den

ställer jag min helt otrimmade på en bänk utan motvind så tror jag den varvar till 10000 => 285

att din hoj är snabbare kan nog stämma, men har du åkt på din hoj i +260

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Den här i 200+? Nej tack...

image.jpg

:)

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
i nr 68 blåste du på som bara den

ställer jag min helt otrimmade på en bänk utan motvind så tror jag den varvar till 10000 => 285

att din hoj är snabbare kan nog stämma, men har du åkt på din hoj i +260

Svar Ja men det blåser som f*n, fast lite mer spännande än att ha kaross. Jag kan sitta rakt upp till ca 240-250 sen lägger jag mig för att det drar som den i kroppen. Jag har inte aerodynamiken men kraften är inga problem den varvar ur på femman också trots att den är naken. Men känner ändå att Vmaxen är den hoj jag vill ha om du vill ha kaross är det ditt val. Jag har kul på min hoj, sitter bekvämt och vill känna att jag är utomhus. Jag tycker att det är vansinnigt roligt att känna kraften och ljudet men det verkar inte som du har så kul med din hoj...:gråta

widescreen

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2012
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Svar Ja men det blåser som f*n, fast lite mer spännande än att ha kaross. Jag kan sitta rakt upp till ca 240-250 sen lägger jag mig för att det drar som den i kroppen.

Härligt med fantasier. Jag ställer upp vilken dag som helst på ett race upp till 260
Ska bli intressant att se en man med ansiktet på sin egna rygg. Bojsänket är ganska snabbt vid rödljus men vafan. :D

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Härligt med fantasier. Jag ställer upp vilken dag som helst på ett race upp till 260
Ska bli intressant att se en man med ansiktet på sin egna rygg. Bojsänket är ganska snabbt vid rödljus men vafan. :D

Eller hur.. Även en 600a gör 0-100 på runt 3,5.. När vi slåss mot att hålla ner framhjulet får han slåss mot spinn, snabbare till 100 är det säkert, men över 180 är luftmotståndet allt.

Låter som 200 har läst lite för mkt bloggar och stirrat lite för mkt på Torque :D Mäta toppfart i bänk :rofl

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj

Du är snabbare upp till 260 ingen tvekan men upp till 200 ganska jämnt beroende på grepp vid starten. Har inte skrivit att jag är snabbare än en CBR1000 men en Traja sprint från -05. En CBR1000 har högre toppfart.

widescreen

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2012
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Du är snabbare upp till 260 ingen tvekan men upp till 200 ganska jämnt beroende på grepp vid starten. Har inte skrivit att jag är snabbare än en CBR1000 men en Traja sprint från -05. En CBR1000 har högre toppfart.

Jag är inte så intresserad av utgången av rejset i sig. Vill bara se hur förvriden du blir i 200+ utan kåpa.

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
Jag är inte så intresserad av utgången av rejset i sig. Vill bara se hur förvriden du blir i 200+ utan kåpa.
Visst blåser det har inte förnekat det men jag har suttit upp tom ca 240-250. Jag har ett något lägre, rakare och bredare styre att sittställningen är något mer framåtlutad än original. Men går det snabbare lägger jag mig ner.

widescreen

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2012
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Visst blåser det har inte förnekat det men jag har suttit upp tom ca 240-250. Jag har ett något lägre, rakare och bredare styre att sittställningen är något mer framåtlutad än original. Men går det snabbare lägger jag mig ner.

Hmm ja jag kan ju inte säga att du ljuger men jag har svårt att tro att du kan hålla den farten någon längre sträcka. Har haft en del nakna bågar, vid 150 är det obehagligt vid 180 irriterande jobbigt vid 200 olidligt.

Du kanske har abnorma nackmuskler? Min är rätt bred så du borde se ut som en oxe.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy