Gustav1 skrev:Jag är lite sugen på att köpa en sladdlös. Någon som har erfarenhet av det? Hur långt avstånd kan man ha mellan sensor och dator osv?
Det fungerar inte på motorcyklar då signalen störs ut av tändningen osv.
Gustav1 skrev:Jag är lite sugen på att köpa en sladdlös. Någon som har erfarenhet av det? Hur långt avstånd kan man ha mellan sensor och dator osv?
Zana skrev:Det fungerar inte på motorcyklar då signalen störs ut av tändningen osv.
Gustav1 skrev:Ach..
Ja då vet jag iallafall.
Killeak skrev:Ursäkta min okunnighet, men frågar jag inte så förblir jag okunnig
Varför ska man använda än sån där makapär? Är den mer exakt eller, finns det bevis för det!?!?!? Hur långt sträcker sig mätaren på den?
Billigaste trimmet, bara knappa in för liten omkrets på hjulet.Killeak skrev:Varför ska man använda än sån där makapär? Är den mer exakt eller, finns det bevis för det!?!?!?
ulf_lundin skrev:Billigaste trimmet, bara knappa in för liten omkrets på hjulet.
/u
Jag köpte en knarr (GSX 750) av en lirare för några år sen. Han tog fram en cykeldator som hade setat på hojen. Den (cykeldatorn) hade minne för högsta uppmätta speed. Den visade 295.ulf_lundin skrev:Billigaste trimmet, bara knappa in för liten omkrets på hjulet.
/u
Robban_C skrev:Jag köpte en knarr (GSX 750) av en lirare för några år sen. Han tog fram en cykeldator som hade setat på hojen. Den (cykeldatorn) hade minne för högsta uppmätta speed. Den visade 295.
"Kolla, den gör nästan 300 blås!" sa tomten.
"Jaha, har du kalibrerat mätaren för rätt omkrets på hjulet?" sa jag.
"Kalibrera????"
Jaja, det finns alla slags folk.
R.
mibe04 skrev:Som sagt... finns folk till allt. Har en tvillingbror som jobbar på Clas Olsson... Dom fick in en reklamation på en digital termometer, killen påstod nämligen att den visade temperaturen i både C och F samtidigt... Visade sig att killen inte tagit bort den förtryckta skyddsplasten som brukar sitta på sånna prylar. Kan tilläggas att killens flickvän minst sagt vred sig av skratt.
ulf_lundin skrev:Billigaste trimmet, bara knappa in för liten omkrets på hjulet.
/u
WindDrifter skrev:borde man inte knappa in för stor omkrets i så fall,
så datorn tror att man åkt en längre sträcka än man har i vekligheten, och därför högre hastighet???
mvh
/messerschmitt
* for five minutes*mibe04 skrev:Visade sig att killen inte tagit bort den förtryckta skyddsplasten som brukar sitta på sånna prylar.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|