Cykeltävling på allmän väg i Vellinge.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Som långt ifrån elitcyklist så snittar jag 30+ på platten och en runda utan 60+ i nerförsbackarna finns inte när jag är ute och tränar. Hade det funnits en riktig cykelbana så hade jag lyssnat på gnället. I praktiken är cykelbanan ett tillhåll för:
- Vardagscyklister som tror att ingen cyklar snabbare än 10 Km/h
- Fotgängare med musik i lurarna
- Barnvagnar i bredd
- Hundar i koppel
- Barn
- O.s.v

Sannolikheten för en olycka som slutar allvarligt om motionscyklister höll sig där borde de flesta som tagit körkort kunna räkna ut. Problemet måste vara obefintligt på MC, hur svårt kan det vara att köra om egentligen? Lev med det faktum att det faktiskt är de flesta av oss på Sporthoj som egentligen beter sig "illa" på vägarna och cyklisterna faktiskt rättar sig efter lagen. Det är lite farligt mycket "världen befolkas av mig, bara mig och min mamma" över dessa inlägg.

Tommy.exe: Jag förutsätter att din Avatar givetvis inte fotograferats på en allmän väg utan på en plats när ni hade tillstånd från både polisen och trafikverket? Har man ingen stuntbana så...

:rofl

Dra in i valfri storstad så kommer du inte se några cyklister som rättar sig efter lagen, de cyklar precis hur fan de vill och precis var de vill.

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Som långt ifrån elitcyklist så snittar jag 30+ på platten och en runda utan 60+ i nerförsbackarna finns inte när jag är ute och tränar. Hade det funnits en riktig cykelbana så hade jag lyssnat på gnället. I praktiken är cykelbanan ett tillhåll för:
- Vardagscyklister som tror att ingen cyklar snabbare än 10 Km/h
- Fotgängare med musik i lurarna
- Barnvagnar i bredd
- Hundar i koppel
- Barn
- O.s.v

Sannolikheten för en olycka som slutar allvarligt om motionscyklister höll sig där borde de flesta som tagit körkort kunna räkna ut. Problemet måste vara obefintligt på MC, hur svårt kan det vara att köra om egentligen? Lev med det faktum att det faktiskt är de flesta av oss på Sporthoj som egentligen beter sig "illa" på vägarna och cyklisterna faktiskt rättar sig efter lagen. Det är lite farligt mycket "världen befolkas av mig, bara mig och min mamma" över dessa inlägg.

Tommy.exe: Jag förutsätter att din Avatar givetvis inte fotograferats på en allmän väg utan på en plats när ni hade tillstånd från både polisen och trafikverket? Har man ingen stuntbana så...

Lugna ner dig hjärtat. :kiss

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Skicka in ansökan om mc tävling sen kör vi Sweden-TT!

Jodå går säkert bra i detta land, räcker med att en person tycker att det stör så blir det nej när det gäller motoraktiviteter,
dessutom är ju det extremt politiskt inkorrekt att anordna motortävlingar med fordon som spyr ut massa farliga cancerframkallande ämnen, luktar illa osv. osv.

:banghead:

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
som sagt det blir lite patetiskt när King-Arne och Bror-duktig helt plötsligt börjar gnälla om trafiklagar och regler som inte följs av cyklister. imorgon e det onsdag och då ska det bombas, slangas och bööörnas på sveavägen satan i det gärna med ny monterat growler som dånar 120 db.

Last edited:

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Men ni måste erkänna att det är sjukt kul att tuta på "tävlingscyklister" aka cykelfjantar som ligger i bredd. Man ska tuta tills dom ligger snyggt och prydligt på ett led :tummenupp Då brukar dom bli glada och vinka med ett finger :yoparty stör dom mig med att cykla på min road racingbana så ska jag göra livet surt för dom :D

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag irriterar mig på cyklister som cyklar två/tre i bredd. Nackskott på sådana människor :smasha

Jag har har för mig att det finns lagstöd för att sparka ner dubbel/trippelcyklister i diket vid förbifart.

Finns det dessutom en parallell cykelväg så behöver man inte ens begrava dom har jag ett svagt minne av.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag brukar ibland undra varför nästa samtliga deltagare i serien "Grannfejden" och "Trolljägarna" bodde i skånska samhällen. Det måste vara ngt med toleransen... :gnissla

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag irriterar mig på cyklister som inte cyklar på cykelväg. PunCkT.

Som redan har nämnts finns det en rad bra anledningar att hålla sig borta från cykelbanan om man är ute efter träning. De är inte precis anpassade för farterna man utan större problem kommer upp i, och framförallt fattar inte folk som går där att cyklar ibland går fortare än 15 km/h.

För övrigt fattar jag inte riktigt problemet med cykelklungor. Det kryllar väl inte precis av dem..?

Men visst, ingen kan hindra dig att irritera dig.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
som sagt det blir lite patetiskt när King-Arne och Bror-duktig helt plötsligt börjar gnälla om trafiklagar och regler som inte följs av cyklister. imorgon e det onsdag och då ska det bombas, slangas och bööörnas på svea vägen satan i det gärna med ny monterat growler som dånar 120 db.

Kan bara hålla med, man slutar liksom aldrig att förvånas över begåvningsreserven på spårthåj punkt komm...

Jag brukar ibland undra varför nästa samtliga deltagare i serien "Grannfejden" och "Trolljägarna" bodde i skånska samhällen. Det måste vara ngt med toleransen... :gnissla

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
För varje tråd jag läser på sporthoj så blir det liiite klarare varför motorcyklister inte riktigt gillas av andra trafikanter.

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel
En sak som jag kan tycka är konstigt är att inte hastighetsgränsen gäller för dom fast att vägen fortfarande är öppen.

En sak som jag kan tycka är konstigt är att inte hastighetsgränsen gäller för motorcyklister på slingerbulten o bogesundsvägen fast att vägen fortfarande är öppen. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...jag köpte mig en landsvägsracer igår. Skall tänka på den här tråden varenda gång jag ger mig ut. Med ett stort smajl. :crash

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Elitcyklarna är väl minsta problemet? Nu ser man sällan sånna här uppe...

Men när det gäller cyklister så är det bara en typ jag stör mig på. Vardagscyklaren med in-ear lurar på max volym som fan inte kan lära sig att om man inte kliver av cykel jäveln har man fan ingen företrädesrätt på vanliga övergångställen utan bara cyklar på och verkar hoppas att bilarna ska stanna för dom!!!
Senast igår fick jag tvärbromsa för en med bilen.

När jag själv är ute å amatörcyklar (typ 5ggr om året) så är jag väldigt noga med att ha koll på att bilförare och MC förare ser mig innan jag korsar vägar, än om det är cykelöverfart eller inte då jag är 100% säker på att jag kommer förlora om vi gå in i en fysisk duell med varandra...

Varit med om Barnvagsmorsor som går över korsningar med gångbana helt utan att kolla sig för ett skit, där dom iofs har företräde, men personligen skulle jag aldrig lita på att en vänstersvängade bil inte råkar missa mig när jag styr omkring på en unge i vagnen.

Ironswede

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2014
Hoj
Honda CB600 '08
Alltid lika komiskt att se den extrema dubbelmoralen. I ena tråden är det helt sjukt hur folk lägger ut en stenbumling mitt på vägen på bulten där man dundrar förbi i 200, eller nån bil som riktat bakre spolarvätskemunstycket bakåt och sprutar på hojar. I denna tråd skall cyklister däremot sparkas ner i diket och prejas av vägen ...

929newbie

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Hoj
fireblade -01

Dra in i valfri storstad så kommer du inte se några cyklister som rättar sig efter lagen, de cyklar precis hur fan de vill och precis var de vill.

Personligen så tror jag inte att de mössklädda hipsterna som cyklar som laglösa galningar inne i stan, är dom som träna ute på våra fina Motor(cykel)vägar. Som någon annan nämnde tidigare i tråden är att det blir rätt komisk med en fot på vardera sida. :glömdet

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Alltid lika komiskt att se den extrema dubbelmoralen. I ena tråden är det helt sjukt hur folk lägger ut en stenbumling mitt på vägen på bulten där man dundrar förbi i 200, eller nån bil som riktat bakre spolarvätskemunstycket bakåt och sprutar på hojar. I denna tråd skall cyklister däremot sparkas ner i diket och prejas av vägen ...

Joråsåatt,, då dödförklarar vi ironin igen.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...