Cyklande flicka påkörd av mc

Carcass

Smurfjäveln
Gick med
14 May 2003
Hoj
Kawa KX250F -04
*blank*

editerad på begäran
//Carcass

Last edited:

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
snälla...

kan någon se till att såna där suckers som kör utan körkort hålls borta från samhället...

livstidfängelse, är det enda alternativet.

jag lider med familjen till den 17-åriga flickan.
hoppas hon kommer att kunna gå om ett par år...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Northsea skrev:
Förstod att du syftade på ironi, men jag tycker dock inte att det passar sig så speciellt bra när det skett en allvarlig olycka...

Kanske,kanske inte, men det är irriterande att man är "moralkärring" om man klagar på idiotkörningar så länge det inte händer något.

Men händer det något så tar det hus i helvete och marodören bör skjutas,pryglas,snöpas och steglas.

Hade alla använt huvudet till det det är avsett för hade det blivit betydligt färre olyckor.

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Det körs ju som fan i den här stan. Man ser varje dag nån dåre på R1:a och andra nyare hojar i bara t-shirt som kör som vildar. Jag bor precis bredvid ringvägen och det verkar onekligen vara ett populärt ställe att raca på. Helt sjukt då det är mycke cyklister och gångare intill vägen, förutom bilarna.

Dom unga bilförarna verkar ha blivit lättare att hetsa senaste tiden också. Bara närvaron av en hoj när nån fjant kommer åkande med en avgastrimmad 240 verkar få föraren att vilja tävla. Är ganska kul att krypa iväg och se 18:åringarnas snopna miner vid nästa rödljus när dom dragit en racehoj.

Det jag vill ha sagt är ta det lugnt därrute. Det gör ont att klota i T-shirt och Jeans, JAG VET! :(

// Mav

Nieto

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Grå-Svart
Vad bra att alla vet så jävla mycket om vad som hände egentligen. Jag känner polisen som har hand om utredningen och föraren själv.

För det första var det grönt ljus och han åkte i 70 km / h som visserligen var för fort eftersom det var 50 väg. Tjejen åkte rakt ut i gatan mot rött på ett övergångställe men det var alldeles för nära för att han skulle hinna få stopp på hojen, han körde in i hennes framhjul på cykeln och fick vobbel i hundra meter innan han ramlade av cykeln och slog i ansiktet i marken och blev medvetslös. Hojen gled vidare ca 50 meter. Det kan tilläggas att tjejen var drogpåverkad och berusad. Han var så vimsig i skallen när polisen kom att dom trodde han var påverkad och tog ett test på honom. Hans test som för den delen var negativt. Han har haft körkort förut men blev av med det pga en fortkörning.

Det är synd det som hänt men båda överlevde iaf och det är huvudsaken.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Nieto skrev:
Vad bra att alla vet så jävla mycket om vad som hände egentligen. Jag känner polisen som har hand om utredningen och föraren själv.

För det första var det grönt ljus och han åkte i 70 km / h som visserligen var för fort eftersom det var 50 väg. Tjejen åkte rakt ut i gatan mot rött på ett övergångställe men det var alldeles för nära för att han skulle hinna få stopp på hojen, han körde in i hennes framhjul på cykeln och fick vobbel i hundra meter innan han ramlade av cykeln och slog i ansiktet i marken och blev medvetslös. Hojen gled vidare ca 50 meter. Det kan tilläggas att tjejen var drogpåverkad och berusad. Han var så vimsig i skallen när polisen kom att dom trodde han var påverkad och tog ett test på honom. Hans test som för den delen var negativt. Han har haft körkort förut men blev av med det pga en fortkörning.

Det är synd det som hänt men båda överlevde iaf och det är huvudsaken.

Ja du ser, jävla körkortslösa MC-Dåre. Skjut fanskapet.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Jag kan garantera att ni möter en varje dag som är påverkad av antingen droger eller alkohol i trafiken...

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Silwer skrev:
jovisst bilen han racade mot stannade för rött men han var ju färgblind det var grönt:)
Det var egentligen en helyllekille. Och allt var andras feel

Det är alltid alla andras fel vet du väl! :fatta!

corleone

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
zx9rrrrrrrrr
Fan va bra att alla är SÅÅÅÅ duktiga och vet allt, sluta lyssna på rykten och skvaller å sätt er på aset ni har utanför och krama skiten ur den istället för att snacka skit om saker ni inte vet ett skit om!!!!

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
corleone skrev:
Fan va bra att alla är SÅÅÅÅ duktiga och vet allt, sluta lyssna på rykten och skvaller å sätt er på aset ni har utanför och krama skiten ur den istället för att snacka skit om saker ni inte vet ett skit om!!!!
Jag vet att pressen skriver mycket dynga. Och jag vet inte vad som är rätt och fel i det här fallet men här diskuteras det ju efter vad som skrivigts om olyckan. Så bli inte upprörd över snacket. Om det nu var så som du säger så tycker jag synd om mc föraren (och flickan också för den delen).

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Out_Spinner skrev:
Jag vet att pressen skriver mycket dynga. Och jag vet inte vad som är rätt och fel i det här fallet men här diskuteras det ju efter vad som skrivigts om olyckan. Så bli inte upprörd över snacket. Om det nu var så som du säger så tycker jag synd om mc föraren (och flickan också för den delen).

vad logiskt, du tror inte att 2 st som är nyfödda på detta forum ingår i nån slags rentvåningskampanj för den körkortslösa krockaren?
Det är fasen inet mer sant de som sägs hä än nån annastans.
Jag tycker han gjorde fel även om han inte var påverkad av nåt.

corleone

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
zx9rrrrrrrrr
hallå..

vill börja med att säga att jag är EN person.

visst känner jag mc-föraren och visst vill jag rentvå honom eftersom uppgifterna, som folk på detta forum använder för att kasta skit, inte stämmer....

orkar egentligen inte bry mig om folks snack men vill att de som snackar ska tänka till innan, för det skadar mer än vad de vinner på att kasta skit!

Vlt, Tv4 och övrig press påstår när jag personligen pratat med dem att deras uppgifter kommer ifrån polisens dygnsrapport, låter jävligt skumt tycker jag då den inte nämner ett skit om droger osv....

det är naturligtvis jävligt tråkigt när folk kommer till skada i trafiken ,men de skadorna räcker!!

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
IDIOT!!! undrar varför vi har körkort i detta land(?)

Hyrde mc i Dominikanska REpubliken för några år sen, där behövde man bara körkort om man krockade... Tur att vi inte har detta system i sverige.

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Tragisk olycka det där, tråkigt för båda inblandade lider med dom.
:(

Moralkakan kan göras hur lång som helst, men jag står över.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras