Cyklar? Cyckel, cyklade?

MikkE

Guest
Coolers NoicE! Har själv aldrig provat på singlespeed men vart intresserad förut, kanske kan bli det igen? Tror dock att jag håller mig till mina 28 växlar, 2 slangar och 3 kablar... kan behövas när man bor på toppen av Umeå =)
Min bajk; Merida Birkebeiner Racing Disc.
285528_215782.jpg

Mer info: http://www.merida.no/index.php?cat=42697

Måste dock ta och göra en stor rengöring och smörjning på den nu... tyvärr så är det snö ute nu =/

GuW: Du jobbar väl i en cykelbutik? Har ni MAXXIS-däck med dubb som passar mina fälgar? De är jävligt smala liksom =)
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
GuW: Du jobbar väl i en cykelbutik? Har ni MAXXIS-däck med dubb som passar mina fälgar? De är jävligt smala liksom =)

Finns ju dubbdäck som passar till cykelcross så det finns nog som passar till din också.
Jaha, GuW säljer cyklar, ja det lät nästan så när han började diskutera cyklar :tummenupp .
GuW, vad tar ni för en Scott Cyklocross comp? :va
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
En sak som jag undrar över är varför 99% av alla cyklar har stötdämpare och traktordäck när 98% av alla cyklar färdas på asfalterade vägar 100% av tiden.

För att 99% av alla cyklar någon gång passerar en ojämnhet typ trottoarkant/gupp etc och då kan dämpning vara soft.
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Vill inte såra dig nu men det är ganska sannolikt att han hade minst 20 kilometer kvar... och hade precis cyklat minst 20 kilometer
Jag blir inte sårad. Jag är väl medveten om att han troligen cyklade mycket längre än jag och säkert hade väldigt mycket bättre kondition än jag. Men faktum kvarstår att vi rejsade och jag vann! :hihi

För att 99% av alla cyklar någon gång passerar en ojämnhet typ trottoarkant/gupp etc och då kan dämpning vara soft.
98,7% av befolkningen borde förstå att det inte är värt att köra omkring med stötdämpare som stjäl effekt och väger massor bara för det.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Men fan vad himlarns massa roliga grusvägar jag har hittat nu... Jag måste verkligen ha en cykelcross till våren.Också en fin GPS så man kan logga sina repor =)
Suttit och spanat på eniros flygfotton och det verkar finnas gott om roliga grusvägar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
MikkE;3262112 [B skrev:
GuW[/B]: Du jobbar väl i en cykelbutik? Har ni MAXXIS-däck med dubb som passar mina fälgar? De är jävligt smala liksom =)

Nääe, säljer inte maxxis....
Men på dina fälgar passar nog alla märken av däck serru.
GuW, vad tar ni för en Scott Cyklocross comp? :va

Säljer inte Scott heller...
 
Last edited:

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
När får vi se första filmen på någon cyklist som drar ifrån snuten? :D
Jag har funderat på att skaffa en hjälmkamera för att filma när jag drar snuten. Det finns åtminstone en snut här som tycker det är värt att försöka springa ikapp en cyklist som saknar belysning/reflexer/ringklocka. Fast jag har ingen hjälm på mig när jag cyklar så det kan blir svårt att lösa. Ska försöka komma på någon maskering jag kan ha på mig också utan att det ser för misstänkt ut.

Någon som kan tipsa om någon väldigt liten kamera som man kan fästa på styret eller liknande?

Vetefan om jag har nerver att dra ut på jakten så mycket som en viss spökryttare gör i sina filmer bara. Det är ju lite annorlunda att dra snuten med en trampcykel...
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Har dock inte blivigt så jättemycket cyklande efter det att jag bröt foten när jag ramlade med cykeln (.....) eftersom all kondis försvann när man gick på kryckor ett par veckor.

(Notera även det fina "Bomber" märket på ramen)
 

Bifogat

  • DSC00512.JPG
    DSC00512.JPG
    139.9 KB · Visningar: 42
  • IMG_0032.jpg
    IMG_0032.jpg
    93.5 KB · Visningar: 43
  • IMG_0033.jpg
    IMG_0033.jpg
    115.2 KB · Visningar: 48
  • IMG_0034.jpg
    IMG_0034.jpg
    89.4 KB · Visningar: 37
  • P5130271.JPG
    P5130271.JPG
    128.6 KB · Visningar: 49

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag har funderat på att skaffa en hjälmkamera för att filma när jag drar snuten. Det finns åtminstone en snut här som tycker det är värt att försöka springa ikapp en cyklist som saknar belysning/reflexer/ringklocka. Fast jag har ingen hjälm på mig när jag cyklar så det kan blir svårt att lösa. Ska försöka komma på någon maskering jag kan ha på mig också utan att det ser för misstänkt ut.

Någon som kan tipsa om någon väldigt liten kamera som man kan fästa på styret eller liknande?

Vetefan om jag har nerver att dra ut på jakten så mycket som en viss spökryttare gör i sina filmer bara. Det är ju lite annorlunda att dra snuten med en trampcykel...

Här är skiten för dig! http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=OSATC2K Den passar grymt bra för detta ändamål, blir väl skaplig bildkvalité, du kan slänga i ett 4gb minne om man vill så kan man filma ganska länge. Priset är ju en annan bra sak, på med två stycken så kan du en på styret frammåt och en på sadelstolpen bakåt :tummenupp
Den är även vattentät så du kan filma under vattnet med den om du ska hoppa i vattenpölar eller nått :yoparty
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Funderar på att köra big jump i snowboardbacken med cykeln i vinter. Men jag har aldrig kört på vintern förut, finns det så bra dubbdäck till cykel som greppar fint i nypistad "isig" backe?
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Funderar på att köra big jump i snowboardbacken med cykeln i vinter. Men jag har aldrig kört på vintern förut, finns det så bra dubbdäck till cykel som greppar fint i nypistad "isig" backe?

Nokian extreme greppar mycket bra på blankis.
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Här är skiten för dig! http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=OSATC2K Den passar grymt bra för detta ändamål, blir väl skaplig bildkvalité, du kan slänga i ett 4gb minne om man vill så kan man filma ganska länge. Priset är ju en annan bra sak, på med två stycken så kan du en på styret frammåt och en på sadelstolpen bakåt :tummenupp
Den är även vattentät så du kan filma under vattnet med den om du ska hoppa i vattenpölar eller nått :yoparty
Den verkar vara perfekt för mina ändamål! Ska nog köpa två som du säger. Det blir nog inte förrän våren eftersom säsongen är i princip slut nu.

Den måste vara väldigt bra för just cyklar eftersom det står så här i beskrivningen: :hihi
ATC2K går lätt att montera på hjälmar, cyklar, racerbilar, cyklar m.m.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag har då upptäckt att om jag ska köpa ny cykel till våren så ska jag fan "importera" en ifrån england. Den cykeln som jag hittade där, en Focus Cyclocross pro är mer än 1.000:- billigare där än vad en expert är här i Sverige, pro'n verkar bra mycket schysstare och 0.7kg lättare. 8.45kg för en komplett cyclocross måste ju ändå vara ganska bra. Ska man ha lättare än så blir det väl så himla dyrt misstänker jag. Dessutom är det fraktfritt i europa om man beställer för över £50.
Kanske man ska beställa en ny cykel åt sambon också då samtidigt så slipper hon ärva min gamla ;)
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Jag har då upptäckt att om jag ska köpa ny cykel till våren så ska jag fan "importera" en ifrån england. Den cykeln som jag hittade där, en Focus Cyclocross pro är mer än 1.000:- billigare där än vad en expert är här i Sverige, pro'n verkar bra mycket schysstare och 0.7kg lättare. 8.45kg för en komplett cyclocross måste ju ändå vara ganska bra. Ska man ha lättare än så blir det väl så himla dyrt misstänker jag. Dessutom är det fraktfritt i europa om man beställer för över £50.
Kanske man ska beställa en ny cykel åt sambon också då samtidigt så slipper hon ärva min gamla ;)

Då ska du inte börja kika på den amerikanska marknaden.
Mer än halva priset mot här hemma. Vill man ha en dyrare hoj så sparar man ändå en massa pengar på att boka en biljett t&r, ta med sig en cykelväska och flyga hem med den som "träningsredskap". Så har man fått en resa på köpet med ;)

Om man inte vill fuska till det med tull & moms dvs...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top