Bikeboy500 skrev:
Bara en liten fundering kring en speciell grupp av cyklister, nämligen "farbröder" i spandexbyxor och racercykel med bockstyre. Varför cyklar dessa farbröder ALLTID mitt i vägen, även då det finns separat cykelbana parallelt med vägen. så många gånger jag skulle vilja köra rätt över dom jä*la puckona. :kocko
jo, jag kan fylla i här lite. Eftersom cykelbanor/gångvägar ofta används av fyllerister så ligger det väldigt ofta GLAS på alla dessa cykelvägar etc och man har ingen större lust att få punka.
Om ni själva har cyklat nån gång så upptäcker ni också det här snart.
Sen kan jag ju säga att Sverige är det jävligaste landet jag någonsin cyklat i, man riskerar att bli påkörd/överkörd varenda jävla gång.
Om det finns "lämna företräde" markeringar vid en korsning och därefter cykel/övergångsställe så har bil/MC-isten skyldig att stanna INNAN cykel/övergångsstället och detta händer ALDRIG.
Jag har flertalet gånger varit tvungen att väja för bilar för att inte råka ut för en olycka för att BILLISTEN gör
FEL
Det är också ytterligare en anledning till att
JAG cyklar på vägen istället för cykelbanan för ingen motorburen trafikant följer de regler som faktiskt finns!
Bara så ni vet då, en cyklist har lika mycket rätt att vara på vägen som ni har!
Därmed försvarar jag inte de som cyklar mitt i vägen och tror de är härren på täppan.
Efter att ha cyklat i vad som många tycker hemska ställen att vara trafikanter på som Spanien där de faktiskt anser att cyklister också är trafikanter och inget onödigt ont efter vägarna så är Svenskar ena jälva idioter i trafiken.
Efter att cyklat några 100:a mil på Spanska vägar och städer måste jag faktiskt säga att jag hellre cyklar där än här hemma, på min 7km långa cykelväg till jobbet riskerar jag livet ett antal gånger för att
billister inte följer trafikreglerna!
Hade jag haft tid att vara sjukskriven skulle jag mer än gärna krocka varenda jävla gång och få ut skadestånd för att billisterna gör fel men jag orkar bara inte.
Det finns ju de som finansierat sina företag genom att gå mot gröna gubbar o blitt påkörda (läs Flashback)
Sen är ju inte ALLA såhär, det brukar gälla kärringar o gubbjävlar med hatt.
Jag är FÖR att införa omtagning av körkort MINST vart 5:e år
//håkan