Däck för 250 SP 2006

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Däck för 250 SP år 2006
Hej alla ni som skall tävla i 250 SP.
Då vi ännu inte fått fram något klassbeslut över vilka däck vi skall köra på denna säsongen föreslår vi att vi förtsätter som föregående år med Dunlop:

Fram 208GP 110/70 17"
Bak 209GP 160/60 17"
Pris 2 495:-

TL-racing som säljer dessa däck kommer att finnas på plats på 3 av årets tävlingar, men skickar även ut däck till en fraktkostnad av 300:-.
Telefon: 011-167060

Hälsningar
Åsa & Jannica (Bikerbitch)

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Så blir det nog ja. Om nu Claes läser detta så får du gärna uppdatera texten på roadracing.se för 250SP, det står fortfarande 207GP och 110 fram där! :)

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Åsa skrev:
Då vi ännu inte fått fram något klassbeslut ...
Kommer det komma ett klassbeslut? :va

Åsa skrev:
TL-racing som säljer dessa däck kommer att finnas på plats på 3 av årets tävlingar...
Vilka av tävlingarna blir det?

sege skrev:
207or bannlyst helt....?
Är också intresserad av vad som gäller för 207or..

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Men iom att det inte är bestämt så får man köra på andra däck än Dunlop?? Om det är standarddäck lr?

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Vi har väl kommit överrens om att köra Dunlop 208/209 för att det ska vara lika för alla?

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
Halloj allihop, longtime no see...
Klart vi ska fortsätta med dunlop, funkar ju kalas.
Hoppas alla har det bra!
Mvh Crallan

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Några här som inte är med i http://sports.groups.yahoo.com/group/250SP verkar det som.
Så här skrev jag i dag:

Hold your horses!
Däckfrågan är INTE klar ännu!
Jag har precis pratat med Peter Sköld och Mike Luff och de väntar nu på offerter
från Dunlop, Bridgestone, Pirelli och Metzeler. De som saknas väntas komma in
under veckan och då kommer vi att få veta vilka priser som gäller för resp däck.
Jag sa att vi som kör väldigt gärna vill ha ett ord med i beslutet och det är
självklart att vi ska få det. Så ge er till tåls en vecka så kommer det mera
info i frågan.

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Torkel skrev:
2041771 Några här som inte är med i http://sports.groups.yahoo.com/group/250SP verkar det som.
Så här skrev jag i dag:

Hold your horses!
Däckfrågan är INTE klar ännu!
Jag har precis pratat med Peter Sköld och Mike Luff och de väntar nu på offerter
från Dunlop, Bridgestone, Pirelli och Metzeler. De som saknas väntas komma in
under veckan och då kommer vi att få veta vilka priser som gäller för resp däck.
Jag sa att vi som kör väldigt gärna vill ha ett ord med i beslutet och det är
självklart att vi ska få det. Så ge er till tåls en vecka så kommer det mera
info i frågan.
Okej..d låter kanon! :tummenupp De nya Dunlopen var ju riktigt bra också.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Känns jävligt seriöst i år faktiskt. Det är mindre än en månad kvar tills vi ska köra och vi har inte bestämt däck än? För nån vecka sen var det osäkert om vi öht skulle få köra på tävlingen som är om mindre än en månad. VET vi hur

Jag tyckte vi bestämde Dunlop tidigare nånstans nångång? Men det kanske bara var min tolkning. Eller så var det 'vi' och inte SVEMO? Tur att jag inte beställde däck nyss då utan är ute i sista stund som vanligt.

Finns det en kalendar som är spikad och stämmer nånstans? Stämmer den på rr.se under vår klass?

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
sege skrev:
2041887 Känns jävligt seriöst i år faktiskt. Det är mindre än en månad kvar tills vi ska köra och vi har inte bestämt däck än? För nån vecka sen var det osäkert om vi öht skulle få köra på tävlingen som är om mindre än en månad. VET vi hur

Jag tyckte vi bestämde Dunlop tidigare nånstans nångång? Men det kanske bara var min tolkning. Eller så var det 'vi' och inte SVEMO? Tur att jag inte beställde däck nyss då utan är ute i sista stund som vanligt.

Finns det en kalendar som är spikad och stämmer nånstans? Stämmer den på rr.se under vår klass?

ja det är ju helt osannolikt att det inte finns nån heltsäker info utan spekulationer mest..ska man ens lösa ut licensen..verkar ju ej va klart ens om vi ska köra på a-torp :gnissla

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
sege skrev:
2041887 Känns jävligt seriöst i år faktiskt. Det är mindre än en månad kvar tills vi ska köra och vi har inte bestämt däck än? För nån vecka sen var det osäkert om vi öht skulle få köra på tävlingen som är om mindre än en månad. VET vi hur

Sjukt var ordet sa Bull.

Jag har redan köpt nya Dunlop ju, tänkte vara ordentlig och vara ute god tid för ovanlighetens skull.

Hellberg

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
Aprilia rs 250
Varför krångla till det och byta däck?

Jag är väldigt nöjd med Dunlop däcken, och har en hel del sådana däck liggandes. Vilket många andra också verkar ha.

Varför inte bara fortsätta att köra med Dunlop, mycket bra däck och lätta att få tag på via TL-racing.

Men 207:eek:rna borde förbjudas nu tycker jag. Anledningen att vi hade kvar dem förra året var väll att det var en övergångsperiod.
Väldigt jobbigt att alla ska behöva 207:eek:r för att ha en chans i regnet.

Och vi är ju inbjudna till anderstorp, det är det väll inga ändringar på???

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
sleven skrev:
På gång i år eller fixat kopplingen? Ska vi dela depåtält, mat, säng? :pannkyss

Jag ska fixa kopplingen, jag är på gång och självklart delar vi på allt!! Blir finemangan! Ska vi hitta på ett bra team-namn också? Team crash, mek and suck? :)

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Eftersom jag inte va med i fjol läste jag bara innantill vilka däck som gällde och trodde att 207 skulle vara okej i år också så jag hoppas att det löser sig snart vad som gäller,för en annan som inte har med toppen att göra utan kommer att fisa runt i kön känns det lite surt att behöva sumpa ett par nya däck och köpa nya med en månad kvar till start.

johan

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...