Däck för 250 SP 2006

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Hur bär man sig åt om man vill söka dispens för att köra på 207:eek:r nere på Anderstorp? Vem skall man ringa?

Jag funderar på att låna Annelis hoj och vingla runt med er i 250 SP, men har inte råd att köpa några fler däck än de 207:eek:r vi redan har. Två år gamla däck och en tvåtaksnybörjare lär ju inte vara något hot mot er erfarna tvåtaktsrävar....

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Penguin skrev:
2108519 Hur bär man sig åt om man vill söka dispens för att köra på 207:eek:r nere på Anderstorp? Vem skall man ringa?

Jag funderar på att låna Annelis hoj och vingla runt med er i 250 SP, men har inte råd att köpa några fler däck än de 207:eek:r vi redan har. Två år gamla däck och en tvåtaksnybörjare lär ju inte vara något hot mot er erfarna tvåtaktsrävar....

Ska du inte köra din 600?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Penguin skrev:
2108519 Hur bär man sig åt om man vill söka dispens för att köra på 207:eek:r nere på Anderstorp? Vem skall man ringa?

Du får schmööra för någon och höra efter om du kanske kan låna ett par däck? Annars får du kanske ringa Svemo o fråga om det funkar att få dispens.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
207or var ju tydligen okej i år också då, härligt att allt är så uppenbart glasklart inför säsongen och framförallt nu när säsongen har börjat.

Jag behöver regndäck, någon som har schyssta 207or att sälja?

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
ni får juh fan ta och bestämma er hur ni ska ha det?
jag gick runt och fråga nordgren, sköld, torkel m.m. och då sa folk att 207gp va ok att köra på för det stod så oklart i roadracing.se
sen går jag och köper 207:eek:r kränger på dom, på med däcks vämare och det är 50 min kvar till start.
men helt plötsligt är det klart för alla att 207:eek:r e inte tilllåtet i år och en viss person kommer säkerligen lägga protest på dom som kommer före honom med 207 däck....
*pust* #^¤)/&¤*!
av med skiten igen och på med dom andra däcken.......

även om protesten inte hade gått igenom så vill man ju köra på lika villkor, det e juh det som e tanken med denna klassen.
så kan ni va så snälla och göra klart en gång för alla hur ni ska ha det?
jag skiter i vilka däck vi kör på bara det står klart för ALLA så ingen lipsil kommer och gnäller efter race om att han vann bara för att bla bla bla....

tack o hej/brink

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Bikerbitch skrev:
2127500 Jag har nog ändrat uppfattning, fram för riktiga regndäck säsongen 2007.

Om det är torr rejs resten av året kommer många att tycka att det funkar bra som d är :tungan

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
För min del så spelade det som sagt ingen roll vad folk körde på men visst är det Dunlop 209GP som vi ska köra på i år, försök annars hitta andra Dunlop GP däck hos TL-racing för 2495 kr, det finns inga andra att köpa!
Missen från Peter Skölds sida var att inte skriva ut exakt vilka däck som gällde utan bara det övergripande namnet Dunlop GP men alla vet innerst inne vilka däck det är som gäller eller hur? (Plus dispens för de däck som gällde i år, dvs 208 fram)

Själv tycker jag att nu får det vara slut på pajasåkandet i regn! Vi måste få köra på riktiga regndäck, gårdagens race måste ha varit skrattretande att titta på.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Torkel skrev:
Själv tycker jag att nu får det vara slut på pajasåkandet i regn! Vi måste få köra på riktiga regndäck, gårdagens race måste ha varit skrattretande att titta på.

Mjo, jag är beredd att hålla med. Jag sa nej innan säsongen men helgen har nog fått mig att ändra uppfattning radikalt.

Men det känns svårt att ändra mitt under säsongen och då måste vi få helt klart vad som gäller säsongen ut även om SVEMO inte kan fomulera sig.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tyckte mest synd om er. Måste vara tråkigt att inte kunna rejsa ordentligt när det är regn. Det är väl bara att alla kommer överens om att regndäck är tillåtet och alla köper på sig ett set till nästa tävling. Är alla förare okej med det så borde väl inte Svemo lägga sig i??

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Torkel skrev:
2127547 Själv tycker jag att nu får det vara slut på pajasåkandet i regn! Vi måste få köra på riktiga regndäck, gårdagens race måste ha varit skrattretande att titta på.
Kan inte annat än att hålla med, men många förare vill inte krångla med regndäck ev köpa extrafälgar och meningen är ju att 250SP skall vara en billig instegsklass.

Jag skulle aldrig ge mig ut på race utan regndäck, det känns helt meningslöst och det enda publiken får se är snigelfart och vurpor.

/Micke Svemo

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Jag köper hellre ett par regndäck än får stukaf fot, lättare hjärnskakning samt kör sönder delar på hojen för 2000 kr,,,vet att jag suger i regn men tror inte alls så många skulle vurpa om man fått ha regndäck på..dessutom är det ju dötrist att köra med 209 i regnet

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
När jag frågade Peter Sköld om vilka däck vi skulle ha visste han inte det och hänvisade till Torkel.

Borde Svemo veta eller vad?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag som inte kör 250 SP tycker att det verkar vara en duktig däckcirkus ni har.
Men angående regndäck så borde det verkligen vara värt att ha det. Kanske inte för att det bli jämnare och bättre race för publiken utan för att det är så mycket roligare att köra. Ni som har testat vet det och alla borde testa!
Grattis Brink och alla er andra som placerade er så bra.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Bikerbitch skrev:
2127665 När jag frågade Peter Sköld om vilka däck vi skulle ha visste han inte det och hänvisade till Torkel.

Borde Svemo veta eller vad?

Han borde definitivt veta det.
Peter fick offerterna från Mike Luff (Metzeler och Dunlop) och där stod exakt vilka däck de hade lämnat offert på. Eftersom jag var bortrest på seminarium så gav jag bollen till Åsa. Åsa fick infon av honom och la up en omröstning för förarna på vår mailinglista. När den var klar ringde jag Peter och sa att förarna hade valt Dunlopalternativet. Peter skulle ta kontakt med TL-Racing och även sprida infon på roadracing.se/svemo. När jag pratade med TL så var vi eniga om att även tillåta 208 i år, vi diskuterade inte ens 207'orna och det har jag inte gjort med Peter heller.

För övrigt fanns det inga 209 fram att köpa förrän Kisa kom till Anderstorp... Kisa sa att han fick dem av en speciellt ditrest engelsman från Dunlop i en van utanför banan, två veckor gamla!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024