Däck från mcdackonline.com!

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Jaha, efter att ha fått all info och sett filmerna på youtube (tackar) så ska det ju inte vara några problem att byta däck själv!:rolleyes:

Jag har hittat följande Bakhjul Bridgestone BT 021 R 160/60 ZR17 TL 69W hos mcdackonline.com...

Nåja säger väl inte så mycket om vilket det är, men det bör vara bra nog.., men jag antar att jag måste köpa separat slang. Är det något jag behöver tänka på där? Eller är det bara att åka till närmsta MC-butik och slå till? Jag har inte gjort något med däcken så jag antar att de har slang, men det märker jag ju ganska kvickt!

Är det något speciellt jag bör tänka på vid däckval? Jag busar bara på gata, så det är ett gatdäck det gäller iaf, och Bridgestone ska väl funka till detta antar jag!?

Jag antar att det inte är några problem att beställa därifrån!?

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
jag kan ha fel, men ditt däck kan väl vara slanglöst?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Det ska vara slanglöst till r1an, dock reagerade jag över dimensionen 160/60?
Standard på r1an är 190/50 -17

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Ahh sorry, inte uppdaterat profilen. Ja det är till min KTM, R1an är borta sen förra sommaren :(

Som jag förstår det så är det slang, om man inte byggt om osv. Så jag får väl in till MC-huset eller ngt för att hitta slang då. Tror inte det går att beställa på mcdackonline.com.

Inga andra konstigheter? Bridgestone är väl bra nog överlag hoppas jag!?

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Problemet är att jag fick punka inför förra vintern. Drog ut ett 4 cm långt spik =(

Därav bytet!

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Har ett battlax 021 r på min speed triple nu.
Däcket är tokslut efter knappa 300mil, och inte bara på mitten utan även sidorna...
Har iofs inte haft något problem med greppet så :tummenupp för det.

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Ofan, 300 mil.. Det är ju inte mkt på ett däck!? ;o)

Nåja, jag testar Bridgestone't jag hittat, så får vi se hur länge det håller då. Det bör ju hålla ett tag antar jag!

Nu ska det nog beställas!

Men tusan. Nu ser jag ju att alla är TL (tubeless) även om jag väljer KTM 660. Kan det vara till de nya KTM (efter 03-04) eller där är tub i dem med?

Nu blir jag förvirrad!

Och en sak till, kan ngn på rak arm förklara skillnaden på tex:

Bridgestone BT 021 R 160/60 ZR17 TL 69W

och

Bridgestone BT 090 R Pro 160/60 R 17 69H TL

Vad är skillnaden på 021 och 090 i detta fall.. ?

BT vet jag ej vad det är, men det står ju på alla. Satans djungel detta, iaf innan man lärt sig allt :huvet

Men hur fasn hittar jag icke tublösa däck.. Grr, ska leta vidare på sidan!

Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Siffrorna på Brigestonedäcken hänvisar till till hur hård gummiblandningen är (om jag har förstått det rätt)

Alltså ska 090 vara hårdare än 021.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Nåja, jag testar Bridgestone't jag hittat, så får vi se hur länge det håller då. Det bör ju hålla ett tag antar jag!

Men tusan. Nu ser jag ju att alla är TL (tubeless) även om jag väljer KTM 660. Kan det vara till de nya KTM (efter 03-04) eller där är tub i dem med?

Nu blir jag förvirrad!

och

BT vet jag ej vad det är, men det står ju på alla. Satans djungel detta, iaf innan man lärt sig allt :huvet

Alla däck är tubless..... problemet är ju att du har ekrar och därför behöver innerslang!!

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Jo det är klar iofs. Så mao är det bara att köpa ett tubeless och slänga in en tub? Allting passar vid ventil etc?

Så jag inte köper helt galet däck...

Så det är hårdheten. Jaha, får försöka hitta något halvhårt/mjukt då, bör räcka för mig!

Tackar för svaren!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jo det är klar iofs. Så mao är det bara att köpa ett tubeless och slänga in en tub? Allting passar vid ventil etc?

Så jag inte köper helt galet däck...

Så det är hårdheten. Jaha, får försöka hitta något halvhårt/mjukt då, bör räcka för mig!

Tackar för svaren!

Ja... kolla om det är en prick "målat" på sidan av däcket när du får det. Där ska ventilen sitta.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag beställde däck från mcdackonline.com nyligen. Funkade bra, däcket anlände Posten efter några dagar, och en lokal gummikille (en grabb med studs) satte på däcket på fälg och balanserade det hela. Pris 200 kr.

Vad betalar ni andra för dylik tjänst?
Ska du sätta på däcket på fälg på egen hand ??? Respect isf.

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Jag beställde däck från mcdackonline.com nyligen. Funkade bra, däcket anlände Posten efter några dagar, och en lokal gummikille (en grabb med studs) satte på däcket på fälg och balanserade det hela. Pris 200 kr.

Vad betalar ni andra för dylik tjänst?
Ska du sätta på däcket på fälg på egen hand ??? Respect isf.

Hmm ja jag tänkte ju det. Ser ju så enkelt ut efter att man har sett alla instruktions videor etc. Har inte tummen mitt i handen, men ingen mekar-guru heller. Så vi får se hur det går. Annars är det ju bara att åka iväg med hela ekipaget till ngn som kan :rolleyes:

Just nu sitter jag bara och funderar på vilket däck jag ska ha. Om det ska va Landsväg/Gata, Touring eller motarddäck...

Jag kör ju bara på gata och busar lite, så det borde väl funka med vilket som !?

Vill inte ha för mjukt heller, vill ha det och hålla lite :)

Tips mottages gärna i djungeln av fabrikat och modeller!

Tackar!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hmm ja jag tänkte ju det. Ser ju så enkelt ut efter att man har sett alla instruktions videor etc. Har inte tummen mitt i handen, men ingen mekar-guru heller. Så vi får se hur det går. Annars är det ju bara att åka iväg med hela ekipaget till ngn som kan :rolleyes:

Just nu sitter jag bara och funderar på vilket däck jag ska ha. Om det ska va Landsväg/Gata, Touring eller motarddäck...

Jag kör ju bara på gata och busar lite, så det borde väl funka med vilket som !?

Vill inte ha för mjukt heller, vill ha det och hålla lite :)

Tips mottages gärna i djungeln av fabrikat och modeller!

Tackar!

Dunlop roadsmart
Michelin Pilot road 2ct
Metzeler M3

Last edited:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada

Nu blir jag förvirrad!

och

Köp Metzler M3 istället, har kommit bäst i flera olika däcktester ..

Jag köpte ett M3 framdäck till min knarr, körde förut på michelin pilot road. Hojen känns betydligt bättre efter bytet, nu kan man svänga utan att behöva slita :tummenupp

Jag beställde mitt däck från mcdackonline och det fungerade riktigt bra! Halva priset mot vad jag skulle ha fått betala i Sverige och då ingick frakten.

Kommer inte att handla däck i Sverige igen, det är en sak som är säker!

Last edited:

el hefe

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
2019 Triumph street triple rs
Metzler M3 tycker jag också du borde köpa. Det är ganska billigt på mcdäckonline typ 1500 spänn med frakt. Bra däck!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy