Däck från mcdackonline.com!

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Jag har et BT021 på min Triumph Sprint 1050 ....1000 mil och 3-400 mill kvar ! :tummenupp

Men, jag har oxå ett Dunlop Qualifier till salu.... Det har kört 8 varv på Anderstorp, that's it... 750kr och det är ditt.

Finns i Vellinge

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Jag har et BT021 på min Triumph Sprint 1050 ....1000 mil och 3-400 mill kvar ! :tummenupp

Men, jag har oxå ett Dunlop Qualifier till salu.... Det har kört 8 varv på Anderstorp, that's it... 750kr och det är ditt.

Finns i Vellinge
inte ett 160/60 väll?:)

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Jag är inget jätte fan av bridgestone däcken... körde på ett BT021 med min lill-ninja och hjulspin i växling mellan 2-3:an är ifs jävligt keewlt :yoparty men inte om man får ut baken i en kurva. De däcket blev alltså jävligt halt när de var ½-slitna.

Väljer du mellan bridgestone och metzler så är valet givet: metzler

Jo, det blev lite spännande när det började spinna på bakhjulet 1-2:an... Det var mitt första och sista Bridgestone... Detta hände iofs för en del år sedan, de kan ju ha blivit bättre...

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Får man inte gamla skitdäck från däckonline? Mina vinterpuckar till bilen var tillverkade 6 år tidigare... På en hoj vill jag jallafall ha fräsha puckar.

Jag har handlat tre gånger hos mcdackonline nu och fått bra grejer i rätt tid utan något strul. Igår hämtade jag på posten ett framdäck Dunlop Sportmax qualifier RR 120/70-17 och det är tillverkat vecka 10, 2008. Köpte samtidigt ett bakdäck Pirelli Diablo Strada 190/50-17 till en kompis och det är tillverkat vecka 4, 2008. Färska däck med andra ord. Däcken är för övrigt inneslutna i "krympplast" så det är ingen risk att de legat i något olämpligt på vägen hit. Det finns bara en anledning att köpa däck hos mc-handlaren numera; om man vill stödja sin handlare. Min favvohandlare i Umeå för tyvärr inte Dunlop längre, bara Bridgestone, Continental och nåt annat.

Däck styckvis levererade till dörren inom några dagar verkar numera kosta lika mycket som eller mindre än vad den lokala verkstaden betalar i inköp. Är det däcktillverkarna eller de svenska agenterna som bestämmer denna skillnad i pris mellan Sverige och t.ex. Tyskland?

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Scuba, du har PM! =)

Va tusan, pratat med 2 mc-butiker och båda tyckte det var en udda dimension för slang!? Hur kommer detta sig, jag anger 160/60 - 17tums.. Och ingen har inne =(

Ngn som har slang liggandes hemma till salu?? ;o)

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Moddad XJ600s
Hoppar in med in insticksfråga om det går för sig?:

Ni som kan sakerna, är Michelin Pilot Activ Rear nått att ha? :confused: Behöver ett nytt bakdäck och såg att detta däck kostade under tusenlappen på mcdackonline.

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
En snabb fråga till;

Behöver man Fälgband? Eller det är overkill om jag ej ska köra "cross" på riktigt?

Ytterligare en dum en, men vill ju inte byta för att ta av allt igen och slänga i ett band! =)

Tackar!

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Hoppar in med in insticksfråga om det går för sig?:

Ni som kan sakerna, är Michelin Pilot Activ Rear nått att ha? :confused: Behöver ett nytt bakdäck och såg att detta däck kostade under tusenlappen på mcdackonline.
Vad har du för hoj?
Jag kan kolla lite om du ger mig lite info.

En snabb fråga till;

Behöver man Fälgband? Eller det är overkill om jag ej ska köra "cross" på riktigt?

Ytterligare en dum en, men vill ju inte byta för att ta av allt igen och slänga i ett band! =)

Tackar!
Jag skulle ta det säkra före det osäkra och köra med ett fälgband.

Last edited:

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Ok, ja te kostar ju iofs inte många tior, så kan ju lika bra köpa det när jag ändå köper slangen då =P

Tackar!

Moto-XXX

Industrial strength
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Kawasaki KX450F, Yamaha R1
En snabb fråga till;

Tackar!

Silvertejp funkar lika bra som fälgband.

/ Andreas

Need4Speed

Crash is king!!
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
CBR 600 streetfighter +fireblade
Tjena, jag har bara haft strul med mcdackonline, dom har missat orders, skickat fel grejjor mm. Men det verkar jag ju vara ensam om här så då har väl jag bara haft extrem otur då...:confused:

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Beställde Continental Roadattack till FZR:n från mcdackonline. Kom efter 4 dagar och till halva priset mot vad det kostar hos en svensk däckhandlare. :tummenupp Byter själv så inga problem med sura däckverkstäder.:)

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Får man inte gamla skitdäck från däckonline? Mina vinterpuckar till bilen var tillverkade 6 år tidigare... På en hoj vill jag jallafall ha fräsha puckar.

Låter som när man går till den lokala dackshandlaren och köper något billigt. Du kanske inte valde ett dack som fortfarande tillverkades? Under 6 år brukar ett vinterdäck ersättas av en ny modell flera gånger om.

Jag beställde Nokian Hakka 1 pga det riktigt låga priset när Hakka 3 eller 4 fanns på marknaden, förväntade mig då att få 4 stycken hyllvärmare leverarade från något Nokian centrallager. Skumt nog var 1:eek:rna bara några veckor gamla, men kanske det finns en kundkrets som föredrar ett riktigt traktormönster framför komfort på vintern och produktionen fortsatte parallellt med de nyare versionerna.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Och varför inte gynna en svensk handlare, hojdäck.se har stort sortiment, däck i lager och justa priser och dom levererar på några dagar. Beställde en uppättning Maxxis Presa Sport i tisdagskväll, torsdag mitt på dagen pep ett SMS om att däcken fanns att hämta hos mitt ombud, det kallar jag snabba leveranser.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Hej igen,

Gammal tråd men ny fråga! :)

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....port=P&F_F=&dsco=1121&m_s=1&Achse=&LoadRange=

Vad tror ni om det till min KTM, jag kan med lite tur få ett sånt till bra pris nämligen!

Det är ett ME Z 4 (Steel Radial - tror jag) 160/60 ZR17 TL 69W

Funkar det till lagom nätt körning? =)

Tack för hjälpen!

Varför inte köpa begagnade slicks i den dimensionen o åka på ? Vill du ha mönster så är det bara att höra runt bland kompisarna om de vet nån med däcksskärare.. Sen lär du dig kränga däck själv o köper däcksjärn från Biltema. Det är värt mödan ! Bra grepp sommartid , snorhalt tidiga vårar o sena höstar.... o det kostar en skitsumma om du jämför !

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Varför inte köpa begagnade slicks i den dimensionen o åka på ? Vill du ha mönster så är det bara att höra runt bland kompisarna om de vet nån med däcksskärare.. Sen lär du dig kränga däck själv o köper däcksjärn från Biltema. Det är värt mödan ! Bra grepp sommartid , snorhalt tidiga vårar o sena höstar.... o det kostar en skitsumma om du jämför !

Japp, jag har skuret slick på idag, och järnen är inköpta från Biltema :)

Nu är problemet att den ska in för besiktning, och jag antar att de inte är så glada för skurna slicks!? :gnissla

Annars hade jag fortsatt köra på det jag har idag! Ngn som lyckats genom besiktningen med skurna slicks som kan berätta hur ni gjorde? Kanske bara att fila bort "For racing tracks only" eller vad det står på sidan haha!

Nåja, ingen som har erfarenhet av däcket?

ME Z 4 (Steel Radial - tror jag) 160/60 ZR17 TL 69W

Tacksam för hilfe!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln