Däck från Tyskland!

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Har ni handlat så mycket däck nu att inte länken fungerar längre eller???

Hmmm// Score

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ni som har beställt däck från sidan

Jag är intresserad att beställa rennsport/supercorsa och undrar om någon har köpt dessa och kollat dateringen. Ryktet på banan säger att butiken försöker lura dumma svenskar och skickar upp gamla (2001) däck till oss!

Info från er som har köpt uppskattas!

//jaG

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Mina Diablo är märkta 1103 och 3503 verkar vara ett år... Att mjuka bandäck typ rennsport/supercorsa vulkar sig hårda redan efter ett par banpass är ju välkänt men hur pass åldras de vid lagring? Någon som mätt hårdheten om den ändrats nämnvärt efter ett par års lagring?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Enligt banrävarna syns tiderna direkt om däcket är gammalt. På gata märker man förmodligen.. inget..

//jaG

FZ1 skrev:
Mina Diablo är märkta 1103 och 3503 verkar vara ett år... Att mjuka bandäck typ rennsport/supercorsa vulkar sig hårda redan efter ett par banpass är ju välkänt men hur pass åldras de vid lagring? Någon som mätt hårdheten om den ändrats nämnvärt efter ett par års lagring?

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
Vad betyder märkningarna på däcken...?

Någon som vet vad Metzlers märkningar "120/70 ZR 17 TL 58W SPORTEC M-1 H FRONT" betyder?

Kollade och fann 4!! stycken olika modeller av samma däck :va
Det var dels ..M1 Front, M1 H Front, M1 M Front och slutligen M1 P Front. På bakdäcket så fanns det bara en modell så där var det ju inget att fundera över.

Är det olika hastighetsmärkningar eller??

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Gixxer skrev:

Frakten är 22 euro upp till tre däck.Är man då tre som beställer ett varsitt blir ju frakten ganska billig.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Van Zan skrev:
Någon som vet vad Metzlers märkningar "120/70 ZR 17 TL 58W SPORTEC M-1 H FRONT" betyder?

Det var dels ..M1 Front, M1 H Front, M1 M Front och slutligen M1 P Front. På bakdäcket så fanns det bara en modell så där var det ju inget att fundera över.

det är inte olika mjukhet på däcken?

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Van Zan skrev:

Tror det är märkesspecifika beteckningar, kanske M är original på GSXR750 och P är anpassat till ZXR9? Kan säkert skilja både i stomme och slitbana. Är du riktigt nyfiken ringer du Duells eller vem det är som är generalagent och postar svaret här.

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Van Zan skrev:
OK. Det kan det mycket väl vara. Ska man då utläsa det som M1 Front = hård, M1 H Front = mjukare, M1 U Front.. o.s.v?

Har samma fundering som du, har mailat dem om skillnaderna och så fort jag får svar postar jag det här :tummenupp

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
FZ1 skrev:
Tror det är märkesspecifika beteckningar, kanske M är original på GSXR750 och P är anpassat till ZXR9? Kan säkert skilja både i stomme och slitbana. Är du riktigt nyfiken ringer du Duells eller vem det är som är generalagent och postar svaret här.

Enligt mynetmoto (jag mailade samma fråga innan jag beställde) är det precis så, med tanke på talibantyska bestämmelser om endast specifika däcktyper tillåtna på varje hoj. Jag har svårt att tro att de eventuella skillnaderna (finns ju inget som säger att det *är* några heller) är annat än försumbara...
Såvitt jag vet har det gått rätt bra hittills att köra med samma däck till exempelvis GSXR750 och ZXR9, så det funkar säkert fint i fortsättningen också. :tummenupp

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
Honung skrev:
Har samma fundering som du, har mailat dem om skillnaderna och så fort jag får svar postar jag det här :tummenupp

Suveränt :tummenupp

FZ1 skrev:

Men då kan man ju ställa sig den frågan varför dom bara har en modell av bakdäcket och 4 (med olika hårdhetsgrad) på framdäck. Borde det inte vara samma skillnad såväl bak som fram (i mitt fall 200/50/17) :confused:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Van Zan skrev:
Men då kan man ju ställa sig den frågan varför dom bara har en modell av bakdäcket och 4 (med olika hårdhetsgrad) på framdäck. Borde det inte vara samma skillnad såväl bak som fram (i mitt fall 200/50/17) :confused:
Vem vet, vem vet, som 69:an sa "Talibantyskar" :lol
Köp du ett "vanligt" Diablo och bli supernöjd.

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
FZ1 skrev:
Vem vet, vem vet, som 69:an sa "Talibantyskar" :lol
Köp du ett "vanligt" Diablo och bli supernöjd.

Tja, dessa tysk :tomten :ar... Tror iaf att det ska gå bra med vilket som. Kollade på Metzlers hemsida och där nämner dom fan inget annat än 1 modell på såväl bak som framdäck.

Går man på den "hårda" eller modell något mjukare så borde det bli bra :)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin