Däck från Tyskland!

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
EZrideR skrev:
...och tro mig jag har läst alla forum som handlar om just däck :tummenupp .. vad tror du om PILOT POWER???
När du läst ett antal däckstrådar ser du nog att det ofta är motsatta åsikter, minst sagt.
Däck handlar ju om kompromisser, miltal-våtgrepp-kallgrepp-varmgrepp-uppvärmningstid-stabilitet-kurvegenskap-bromsegenskap och några ytterligare egenskaper som jag säkert glömt. Sedan är det olika på hojar, användningsområde och körstilar...
Hur som så är Mina favoriter för gata:
1) Pirelli Diablo (inte Corsa) - Bättre på allt
2) Dunlop D208ZR (inte GP) - Bra på allt
3) Michelin Pilot Road - Håller längre
De som jag pratat med, som har erfarenhet av Pilot Power tycker det är ett kanon däck. Verkar dock vara lite mer för bana än gata.
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
FZ1 skrev:
1) Pirelli Diablo (inte Corsa) - Bättre på allt
Tjena gamlo! Har du kommit på någon nackdel med att åka Diablo Corsa på gata?
Mina har rullat drygt 700 mil inkl. 3 bankörningar och än finns det lite kvar att åka på,
slitaget än mao inget att bråka om. Jag kommer inte på någon nackdel jämfört med
"vanliga" Diablo, i regn kanske de inte är lika bra men då kör jag ändå som en tant.

Mina däck räcker av någon anledning alltid ganska långt, antingen har jag korrekt
inställd fjädring och mjuk körstil eller så håller jag tant-tempo för jämnan.

/A
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Rundningsmärke skrev:
Tjena gamlo! Har du kommit på någon nackdel med att åka Diablo Corsa på gata?
Mina har rullat drygt 700 mil inkl. 3 bankörningar och än finns det lite kvar att åka på,
slitaget än mao inget att bråka om. Jag kommer inte på någon nackdel jämfört med
"vanliga" Diablo, i regn kanske de inte är lika bra men då kör jag ändå som en tant.

Mina däck räcker av någon anledning alltid ganska långt, antingen har jag korrekt
inställd fjädring och mjuk körstil eller så håller jag tant-tempo för jämnan.

/A
Gamlo :va................................Dagens ungdom visar ingen respekt för farbror :gnissla

Är inne på mitt tredje Corsa bak.
Det första rullade 370 mil, (7 bankörningar-68 mil) 1 mm kvar på högersidan, 2 mm på vänster. Hade nog gått ett antal mil till om jag vänt på det. Original inställning på fjädringen.
Det andra 405 mil, (6 bankörningar-79 mil) 0,5 mm kvar på höger, 1 mm på vänster. Vände på det efter 150 mil. Laborerat med olika inställningar på fjädringen.
Fel inställd fjädring, fel inställd förare, inte så bra...
Det "vanliga" Diablot jag körde förra året rullade 250 mil (4 bankörningar-67 mil) och hade ca 5 mm kvar.
Kanske kommer jag att testa ett vanligt i vår på R1an. Heino hade fått lite släpp i Ejes med ett sånt, men vem har inte fått släpp där?
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
FZ1 skrev:
Dagens ungdom visar ingen respekt för farbror :gnissla
Tack för komplimangen. :D

Menar du att du får ut fler mil ur ett "vanligt" Diablo? Mina Diablo "gick sönder"
på Midlanda med min gamla Thundercat, visserligen var det varmt men Diablo
Corsa verkar tåla bankörning mycket bättre. På 3 bankörningar hade jag ett
släpp i esset på sviesta, det berodde nog mer på uselt spårval än något annat

Det blir nog ännu en uppsättning Corsa till nästa år, eventuellt testar jag Pilot Power.

/A
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
FZ1 skrev:
1) Pirelli Diablo (inte Corsa) - Bättre på allt
2) Dunlop D208ZR (inte GP) - Bra på allt
3) Michelin Pilot Road - Håller längre
De som jag pratat med, som har erfarenhet av Pilot Power tycker det är ett kanon däck. Verkar dock vara lite mer för bana än gata.


Jättetack för svaret... nu är det bara att vänta på pengarna så att jag kan beställa från Mynetmoto :banana

Det blir en Pirelli :cdevil

Men med tanke på att däcken räcker inte mer än en säsong så borde jag kunna testa lika olika däck för att se vad som passa just mig.. Ang banåkning etc. så är det inte aktuellt för min del.. vill gärna lära mig köra min hoj först :tummenupp
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Världens trådlyft

EZrideR skrev:
Jättetack för svaret... nu är det bara att vänta på pengarna så att jag kan beställa från Mynetmoto :banana

Det blir en Pirelli :cdevil

Men med tanke på att däcken räcker inte mer än en säsong så borde jag kunna testa lika olika däck för att se vad som passa just mig.. Ang banåkning etc. så är det inte aktuellt för min del.. vill gärna lära mig köra min hoj först :tummenupp
Jag sitter här och smurfar mellan sidorna på nätet över billiga däck i Tyskland. Och det finns ju en del att välja mellan.
Men jag hade tänkt satsa på Pirelli Diablo eller Diablo corsa. Vad är egentligen skillnaden? Känner jag någon skillnad vid lite tuffare gatkörning, eller är det enbart vid bankörning som skillnaden kommer fram?

Hur gick din utvärdering? :confused:
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Thunder skrev:
Känner jag någon skillnad vid lite tuffare gatkörning, eller är det enbart vid bankörning som skillnaden kommer fram?

Hur gick din utvärdering? :confused:
Om du menar "tuff tuff här kommer tåget" i 30km/h så nä. :D
Allt är ju relativt. Jag kör med pilot road och tycker det räcker. Bytte från rennsport, men är mer nöjd med dessa pga livslängden. Det är ju en prioritering som bara du kan göra.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top