Ronny
Medlem
Jag beställde 3st. däck från www.ktm-sommer.de . Jag betalade ca 2500:- för två bakdäck och ett framdäck och frakten blev 500:-. Det är ju nästan halva priset att handla i Tyskland jämfört med Sverige.
HansJ skrev:Har iofs hört att däcken numera är av så bra kvalitet att man inte nödvändigtvis måste göra det. Att de inte gör det på en däckverkstad för att åtminstone bekräfta att balansen är korrekt fattar jag ändå inte riktigt. Det kan ju vara ett däck som trots allt inte är helt i balans. Har man maskinerna och erfarenheten så lär det inte ta många minuter... Byt däckverkstad!
FZ1 skrev:Trött på de höga däckspriserna i Sverige, beställde jag från mynetmoto i Tyskland
13/4 kl19.30 Beställer på hemsidan, får tillbaka bekräftelse omedelbart och en halvtimme senare kommer fakturan
14/4 Betalar genom internetbanken
19/4 Får mail att pengarna kommit fram och däcken är skickade
22/4 Hämtar ut två fina Pirelli Diablo Corsa på post... förlåt, OKQ8
Några reflektioner i sammband med köpet:
- Kostnad från Tyskland inklusive frakt €294 (ca 2 700
- På gummimojen i Sverige har jag inte hittat samma däck under 4 000:- de flesta verkar ligga upp mot 5 000:-
- Det tog banken 6 dagar att elektroniskt överföra pengarna
- Det tog Schenker 3 dagar att frakta däcken
Vid köp nummer två slipper man att förskottsbetala, kan inte annat än rekommendera mynetmoto
Jag har också beställt två däck från Mynetmoto och längst ned på fakturan står alla uppgifter. SWIFT/BIC: DEUTDEDBMUCjuhap skrev:jag har beställt 2st däck och fått hem en faktura, problemet är att när jag ska regga en ny mottagare i min bank så frågar dom efter ett BIC/SWIFT nr har du koll på detta hur många tecken mm.
du köp en lott va,,, balanserar man inte fram på en tävlingshoj så kan man glömma att köra mer än några varv, händerna domnar bort utan snack, bak är dock inte lika viktigt.jönsson skrev:Jag har inte balanserat mina däck varken fram eller bak bytter dem själv å är alldrig några problem. kan tänka mig om man kör typ en guldvinge eller liknande att det kan vara av vikt att balansera men inte med en racer eller dyligt
juhap skrev:jag har beställt 2st däck och fått hem en faktura, problemet är att när jag ska regga en ny mottagare i min bank så frågar dom efter ett BIC/SWIFT nr har du koll på detta
hur många tecken mm.
Jåke skrev:Mynetmoto i all ära, jag tycker det låter krångligt med 6 dagars banktransfer och betalning i förskott...
Beställde från www.reifenversand.com i måndags (12/7) och igår onsdag knackade posten på dörren med mitt nya Diablo
Betalade med mitt "ekort", alltså tillfälligt kreditkort direkt vid beställningen och i tisdags drogs slutsumman 1550,- inkl frakt...
200 kr, om man får tro Forex.hben skrev:vad kostade frakten från reifenversand ?
Jåke skrev:Mynetmoto i all ära, jag tycker det låter krångligt med 6 dagars banktransfer och betalning i förskott...
Beställde från www.reifenversand.com i måndags (12/7) och igår onsdag knackade posten på dörren med mitt nya Diablo
Betalade med mitt "ekort", alltså tillfälligt kreditkort direkt vid beställningen och i tisdags drogs slutsumman 1550,- inkl frakt...
69:an skrev:Detta är det mest fascinerande av allt, hur det kan ta sådan tid att "överföra pengar" mellan banker. Om man undantar överföringar mellan konton i samma bank går det nästan undantagslöst snabbare att skicka kontanter i kuvert med post än att göra en banköverföring. Vid ett par tillfällen har jag ruttnat helt, och försökt få klarhet i *vad* det är som tar sån evinnerlig tid. Dödsdömt förstås. Det är nämligen ingen som vet.
Jag är van vid att söka information på olika sätt, och brukar finna det jag söker - men banker existerar i ett helt annat universum, separerat från verkligheten. De man får tala med antingen vet inte, vill inte uttala sig eller hänvisar till någon diffus sekretess. Det pratas om "körningar" hit och dit, tydligen sker saker inte löpande utan batchas några gånger per dag. Möjligen sker det i 4-5 led, överföringen skall än hit - än dit - än via bankgirocentralen - eller postgirot - och slutligen till mottagarens bank. Kanske, för ingen vet egentligen.
Finns det någon här som *vet* om sådana saker?
juhap skrev:jag har beställt 2st däck och fått hem en faktura, problemet är att när jag ska regga en ny mottagare i min bank så frågar dom efter ett BIC/SWIFT nr har du koll på detta
hur många tecken mm.
Steve Harris skrev:kan inte mer än hålla med om att de var snabba o billiga, beställde ett däck på torsdagskvällen då jag såg ditt inläg och idag onsdag kom däcket. Köpte ett continental max force (190/50)som fick bra recension i senaste bike för under 1250 kr hemma på gården , funka inte däcket är det väl bara att börna upp däcket för det priset
Beställde från www.reifenversand.com i måndags (12/7) och igår onsdag (14/7) knackade posten på dörren med mitt nya Diablo
corsamannen skrev:beställde däck från mynetmoto.com igår fick räkningen igår oxså. ska se när jag får däcken. blev dessa http://www.conti-online.com/generat...dattack_en.html.
kommer med mer info när jag fått dom. jocke
obs!!!var ett helvete att komma i kontakt med dom genom mailen eller rättare sagt jag fick inte tag i dom men vi får se om det kommer några däck
lillen81 skrev:är det någon som vet vilket fraktbolag mynetmoto använder ? skulle behöva veta det lite fort så jag kan efterlysa min däck .
Jocke K skrev:Hej Jåke !!
Betalade du med ditt Visa kort ?
Hur betalade du frakten ??
Måste jag vara hemma och ta emot leveransen ?
Något jag bör tänka på när jag beställer ??
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|