Däck från Tyskland!

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Jag beställde 3st. däck från www.ktm-sommer.de . Jag betalade ca 2500:- för två bakdäck och ett framdäck och frakten blev 500:-. Det är ju nästan halva priset att handla i Tyskland jämfört med Sverige.
 

Hotspur

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2004
Ort
ör
Hoj
Smokin
HansJ skrev:
Har iofs hört att däcken numera är av så bra kvalitet att man inte nödvändigtvis måste göra det. Att de inte gör det på en däckverkstad för att åtminstone bekräfta att balansen är korrekt fattar jag ändå inte riktigt. Det kan ju vara ett däck som trots allt inte är helt i balans. Har man maskinerna och erfarenheten så lär det inte ta många minuter... Byt däckverkstad!

Vid däckbyte skall balansering ALLTID göras, inga undantag.
En verkstad som säger något annat är ingen verkstad värd namnet :tomten .
Kvaliteten på vissa däck är förvisso hög, vilket innebär att man ibland inte behöver justera vikter etc. men sådant vet man aldrig säkert, förrens man kontrllerat. Bara skojjare :kocko och människor med dödslängtan låter bli att kontrollera balanseringen.
 

juhap

Ny medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki gsxr 750
FZ1 skrev:
Trött på de höga däckspriserna i Sverige, beställde jag från mynetmoto i Tyskland
13/4 kl19.30 Beställer på hemsidan, får tillbaka bekräftelse omedelbart och en halvtimme senare kommer fakturan
14/4 Betalar genom internetbanken
19/4 Får mail att pengarna kommit fram och däcken är skickade
22/4 Hämtar ut två fina Pirelli Diablo Corsa på post... förlåt, OKQ8

Några reflektioner i sammband med köpet:
- Kostnad från Tyskland inklusive frakt €294 (ca 2 700:)
- På gummimojen i Sverige har jag inte hittat samma däck under 4 000:- de flesta verkar ligga upp mot 5 000:-
- Det tog banken 6 dagar att elektroniskt överföra pengarna
- Det tog Schenker 3 dagar att frakta däcken

Vid köp nummer två slipper man att förskottsbetala, kan inte annat än rekommendera mynetmoto

jag har beställt 2st däck och fått hem en faktura, problemet är att när jag ska regga en ny mottagare i min bank så frågar dom efter ett BIC/SWIFT nr har du koll på detta

hur många tecken mm. :näsblod
 
Last edited:

jönsson

Guest
Jag har inte balanserat mina däck varken fram eller bak bytter dem själv å är alldrig några problem. kan tänka mig om man kör typ en guldvinge eller liknande att det kan vara av vikt att balansera men inte med en racer eller dyligt
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
juhap skrev:
jag har beställt 2st däck och fått hem en faktura, problemet är att när jag ska regga en ny mottagare i min bank så frågar dom efter ett BIC/SWIFT nr har du koll på detta hur många tecken mm. :näsblod
Jag har också beställt två däck från Mynetmoto och längst ned på fakturan står alla uppgifter. SWIFT/BIC: DEUTDEDBMUC
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jönsson skrev:
Jag har inte balanserat mina däck varken fram eller bak bytter dem själv å är alldrig några problem. kan tänka mig om man kör typ en guldvinge eller liknande att det kan vara av vikt att balansera men inte med en racer eller dyligt
du köp en lott va,,, balanserar man inte fram på en tävlingshoj så kan man glömma att köra mer än några varv, händerna domnar bort utan snack, bak är dock inte lika viktigt.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Mynetmoto i all ära, jag tycker det låter krångligt med 6 dagars banktransfer och betalning i förskott...

Beställde från www.reifenversand.com i måndags (12/7) och igår onsdag (14/7) knackade posten på dörren med mitt nya Diablo :Bugar

Betalade med mitt "ekort", alltså tillfälligt kreditkort direkt vid beställningen och i tisdags drogs slutsumman 1550,- inkl frakt... :tummenupp
 
Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
juhap skrev:
jag har beställt 2st däck och fått hem en faktura, problemet är att när jag ska regga en ny mottagare i min bank så frågar dom efter ett BIC/SWIFT nr har du koll på detta

hur många tecken mm. :näsblod

BIC, IBAN, SWIFT är all uppgifter som mottagaren (inte banken) skall kunna tillhandahålla.

Mha BIC IBAN och ett internetpostgiro kostar det det 10 kr att överföra pengar till DE..(f ö till alla EU-länder)
Sköter alla mina företagsaffärer via pg och använder BIC IBAN så ofta det är möjligt.
Lite nytta har man av EU iaf.
 

hben

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Fazer 600
Jåke skrev:
Mynetmoto i all ära, jag tycker det låter krångligt med 6 dagars banktransfer och betalning i förskott...

Beställde från www.reifenversand.com i måndags (12/7) och igår onsdag knackade posten på dörren med mitt nya Diablo :Bugar

Betalade med mitt "ekort", alltså tillfälligt kreditkort direkt vid beställningen och i tisdags drogs slutsumman 1550,- inkl frakt... :tummenupp

vad kostade frakten från reifenversand ?
 

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
Jåke skrev:
Mynetmoto i all ära, jag tycker det låter krångligt med 6 dagars banktransfer och betalning i förskott...

Beställde från www.reifenversand.com i måndags (12/7) och igår onsdag knackade posten på dörren med mitt nya Diablo :Bugar

Betalade med mitt "ekort", alltså tillfälligt kreditkort direkt vid beställningen och i tisdags drogs slutsumman 1550,- inkl frakt... :tummenupp

kan inte mer än hålla med om att de var snabba o billiga, beställde ett däck på torsdagskvällen då jag såg ditt inläg och idag onsdag kom däcket. Köpte ett continental max force (190/50)som fick bra recension i senaste bike för under 1250 kr hemma på gården :tummenupp , funka inte däcket är det väl bara att börna upp däcket för det priset
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
69:an skrev:
Detta är det mest fascinerande av allt, hur det kan ta sådan tid att "överföra pengar" mellan banker. Om man undantar överföringar mellan konton i samma bank går det nästan undantagslöst snabbare att skicka kontanter i kuvert med post än att göra en banköverföring. Vid ett par tillfällen har jag ruttnat helt, och försökt få klarhet i *vad* det är som tar sån evinnerlig tid. Dödsdömt förstås. :huvet Det är nämligen ingen som vet.
Jag är van vid att söka information på olika sätt, och brukar finna det jag söker - men banker existerar i ett helt annat universum, separerat från verkligheten. De man får tala med antingen vet inte, vill inte uttala sig eller hänvisar till någon diffus sekretess. Det pratas om "körningar" hit och dit, tydligen sker saker inte löpande utan batchas några gånger per dag. Möjligen sker det i 4-5 led, överföringen skall än hit - än dit - än via bankgirocentralen - eller postgirot - och slutligen till mottagarens bank. Kanske, för ingen vet egentligen.

Finns det någon här som *vet* om sådana saker? :confused:


såhär...
Bankerna har egentligen inga egna pengar, och för att de ska tjäna pengar måste de ha pengar. På de få dagar det tar för dig att "skicka" pengarna tills att det registrerats på någons konto, används pengarna till aktier, utlåning och typ räntor. Speciellt när du skickar pengarna ur landet, för då kan man ju acceptera att det kanske "TAR LITE MER TID". MEN, när din bank är färdig med dina pengar, tar det bara några sekunder för dem att "skicka". Låter kanske fånigt, men tänk på att det kanske sker ett par hundra tusen transaktioner varje dag, och att "det tar ett par dar" innan de kommer fram. :va
 

Bikacapa

SH Fånge nr 4748
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR 1000 K5, CRF 450 XM
juhap skrev:
jag har beställt 2st däck och fått hem en faktura, problemet är att när jag ska regga en ny mottagare i min bank så frågar dom efter ett BIC/SWIFT nr har du koll på detta

hur många tecken mm. :näsblod

Lite info om ovanstående. Leverantören (iaf inom EU) ska alltid ange betalningsinfo på fakturan.
http://www.nordea.se/axesskund/utlands/utlanbet.html
 

hben

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Fazer 600
Steve Harris skrev:
kan inte mer än hålla med om att de var snabba o billiga, beställde ett däck på torsdagskvällen då jag såg ditt inläg och idag onsdag kom däcket. Köpte ett continental max force (190/50)som fick bra recension i senaste bike för under 1250 kr hemma på gården :tummenupp , funka inte däcket är det väl bara att börna upp däcket för det priset

beställde mina tisdag natt, fick dem idag fredag...
fan va jag e glad...


:hihi
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Jåke skrev:
Mynetmoto i all ära, jag tycker det låter krångligt med 6 dagars banktransfer och betalning i förskott...

Beställde från www.reifenversand.com i måndags (12/7) och igår onsdag (14/7) knackade posten på dörren med mitt nya Diablo :Bugar

Betalade med mitt "ekort", alltså tillfälligt kreditkort direkt vid beställningen och i tisdags drogs slutsumman 1550,- inkl frakt... :tummenupp


Hej Jåke !!

Betalade du med ditt Visa kort ?

Hur betalade du frakten ??

Måste jag vara hemma och ta emot leveransen ?

Något jag bör tänka på när jag beställer ??
 

lillen81

försöker lära mig
Gick med
2 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
numer en fireblade -00
corsamannen skrev:
beställde däck från mynetmoto.com igår fick räkningen igår oxså. ska se när jag får däcken. blev dessa http://www.conti-online.com/generat...dattack_en.html.
kommer med mer info när jag fått dom. jocke
obs!!!var ett helvete att komma i kontakt med dom genom mailen eller rättare sagt jag fick inte tag i dom men vi får se om det kommer några däck

är det någon som vet vilket fraktbolag mynetmoto använder ? skulle behöva veta det lite fort så jag kan efterlysa min däck .
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jocke K skrev:
Hej Jåke !!

Betalade du med ditt Visa kort ?

Hur betalade du frakten ??

Måste jag vara hemma och ta emot leveransen ?

Något jag bör tänka på när jag beställer ??

Ja
Samtidigt som jag betalade däcket: online i förskott
Nej, men då får du istället en lapp om att du kan hämta det på närmaste utlämningsställe efter kl 16
Ha koll på vad du ska ha
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top