Däck från Tyskland!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nu har jag oxå beställt. Från den senast nämnda adressen.
Michelin pilot road fram och bakdäck+frakt = 261,00*€ (2 335,64 SEK)
Bra pris enligt mig.
Hoppas det går fort och utan knas.

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nu har dom kommit. 5:te arbetsdagen från beställningsdagen. Helt ok enligt mig. Hela och fina.

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
hjälpppp

Nu har jag kollat genom hela mynetmoto och några andra däckfirmor för att hitta nya sulor till min hoj... men vet inte riktigt vad jag ska ha.. det är ju rena djungel..

Är det någon som kan tala om för mig vad jag ska ha för däck?? har inte planerat några som helst banåkningar men det betyder inte att jag inte kommer i höga fart. Gärna bra gummi så att jag slipper byta de så ofta..

ALL hjälp är uppskattad...
Föresten är det någon från GBG som ska köpa nya däck från mynetmoto?? läste att man kommer undan billigare frakt om man köper fler än 3 däck. :banana

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
EZrideR skrev:
Föresten är det någon från GBG som ska köpa nya däck från mynetmoto?? läste att man kommer undan billigare frakt om man köper fler än 3 däck. :banana

Jag skall skaffa mej både fram och bakdäck i god tid innan nästa säsong, så jag är på ett litet grupp köp. Men inte riktigt än skall skrapa ihop lite stålars först.

/Dan

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
SV-RIDER skrev:
Jag skall skaffa mej både fram och bakdäck i god tid innan nästa säsong, så jag är på ett litet grupp köp. Men inte riktigt än skall skrapa ihop lite stålars först.

/Dan

Va bra.. och jag ska kolla VILKA däck jag ska ha :va
Håller med dig det kommer nog bli ett köp i vinter..

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
SV-RIDER skrev:

/Dan

Allvarligt talat - 20 Euro i frakt för upp till tre däck, är det verkligen något att böka med gruppköp för att komma under? :confused: Priset är ju ändå så väldigt mycket lägre än från svenska distributörer.

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Jåke skrev:
Kolla vad som är originalmonterat och köp det (eller motsvarande).

hojen är nyinskaffad och när jag fick den var de pirelli racing däck på..
alltså gamla racing däck..

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
69:an skrev:
Allvarligt talat - 20 Euro i frakt för upp till tre däck, är det verkligen något att böka med gruppköp för att komma under? :confused: Priset är ju ändå så väldigt mycket lägre än från svenska distributörer.

avis att du inte får vara med eller??? :gnissla

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
EZrideR skrev:
hojen är nyinskaffad och när jag fick den var de pirelli racing däck på..
alltså gamla racing däck..
:död

Sök lite på däck här på forumet, det har diskuterats väldigt mycket så det finns nog mer än tillräckligt med info.
Försök undvika de mjukaste däcken då de tar slut rätt fort utan att egentligen ge nåt extra för den som inte tänker nöta upp dem på banan. (Dunlop 208/Bridgestone BT012/Michelin Pilot Race m.fl)

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Ni som ska beställa däck till era grus- moppar, så gör ni det lika billigt(cirkus iaf!) i Sverige på www.vurpan.com

Tips i all välmening (nä, jag jobbar INTE där/har vinstintressen).
:7peta

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Jåke skrev:
:död

Försök undvika de mjukaste däcken då de tar slut rätt fort utan att egentligen ge nåt extra för den som inte tänker nöta upp dem på banan. (Dunlop 208/Bridgestone BT012/Michelin Pilot Race m.fl)

tack för din svar och tro mig jag har läst alla forum som handlar om just däck :tummenupp .. vad tror du om PILOT POWER???

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
EZrideR skrev:
avis att du inte får vara med eller??? :gnissla

Absolut inte - jag har köpt däck från Mynetmoto flera gånger, och klarat av den brutala och hisnande fraktkostnaden alldeles på egen hand. :tummenupp

(Det var bara litet överraskande att ca sextio spänn i frakt per däck - där besparingen ändå är uppmot 50% mot svenska priser - kunde upplevas som dyrt.)

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
69:an skrev:
Absolut inte - jag har köpt däck från Mynetmoto flera gånger, och klarat av den brutala och hisnande fraktkostnaden alldeles på egen hand. :tummenupp

(Det var bara litet överraskande att ca sextio spänn i frakt per däck - där besparingen ändå är uppmot 50% mot svenska priser - kunde upplevas som dyrt.)

mmm gjorde just en kontroll av vad Euro kostade idag och det blev 200 så det e sant.. det är inte så farligt... ett par nya sulor kostar ca 2600 på mynetmoto och samma däck i sverige kostar mins 5papp.... :kocko

Föresten nästa veckas PLUS handlar just om "köpa-däck-från-tyskland" det ska bli intressant och se vad Svenska däckhandlare har för åsikt om detta.. :hihi

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
EZrideR skrev:
Föresten nästa veckas PLUS handlar just om "köpa-däck-från-tyskland" det ska bli intressant och se vad Svenska däckhandlare har för åsikt om detta.. :hihi

OK, spännande!
Som jag uppfattat det hela så är det främst tillverkarna som skapar de stora regionala prisskillnaderna, handlarna har nog inte mycket större marginaler i Sverige än i Tyskland... så det vore väldigt intressant om Plus får några kommentarer från exempelvis Metzeler/Pirelli! :gnissla

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Har dom inget IBAN nr ??
Det skulle ju göra att betalningen kom fram direkt

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Lomax skrev:
Har dom inget IBAN nr ??
Det skulle ju göra att betalningen kom fram direkt

Jodå, IBAN, BIC, SWIFT och allt vad det heter anges på fakturan. Men "direkt" är ett ord som har en helt annan betydelse i bankvärlden än i verkligheten... :huvet

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Med en internetbank (i mitt fall SkandiaBanken) är det inga större problem att göra utlandsbetalningar, mer än tiden, 3-5 bankdagar. Lägger upp en av mina betalningar...

Bifogat

• mynet.gif
    mynet.gif
    9.3 KB · Visningar: 114
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM