Källa på det?
Tror du självaste Fürsten behöver ange källa? Hans ord är lag.
Ungefär som att allt jesus sysslade med stämmer.
Jag är faktiskt seriöst intresserad av en jämförelse, har inte letat men tar gärna del av den info:n.
Jag är på något vis skeptisk till ett däck som skulle vara byggt för att fungera optimalt med två olika lufttryck, antingen har det en hård stomme som gör att man kan ha lågt tryck på bana och som blir för stelt med gattryck, eller så har det mjuk stomme som gör att man kan ha normalt tryck på gata men bara svampar ihop med lågt tryck på bana. Jag förstår inte varför man skulle vilja kunna välja om man vill ha optimalt fäste med högt eller lågt tryck, det känns bara dumt...Funderar på ett par Sport Smart själv, visst är det dem man kan sänka till "bantryck" på för bankörning? Om så är fallet vilket tryck snackar vi då att man kan/skall ha i dem på bana?
Ja, varför frågar du då Fürsten om det?
Det var inte Fürstens åsikt jag frågade efter utan källan, alltså testet.
Funderar på ett par Sport Smart själv, visst är det dem man kan sänka till "bantryck" på för bankörning? Om så är fallet vilket tryck snackar vi då att man kan/skall ha i dem på bana?
Ja precis, det är dem som man kan sänka.
Har för mig att det var nåt i stil med 1.9 bak och 2.1 fram som va rekommenderat på bana? (minns dock inte siffrorna exakt så kolla upp det innan du gör nåt.. men nånting i den häraden vill jag minnas)
Finns en annan av alla 100tals däckstrådar som var uppe rätt nyligen där just sportsmart och däcktryck avhandlades.
Hade 2 fram i söndes, det blev vaaarmt och kletigt. Mår nog bra av lite mer luft..Ja precis, det är dem som man kan sänka.
Har för mig att det var nåt i stil med 1.9 bak och 2.1 fram som va rekommenderat på bana? (minns dock inte siffrorna exakt så kolla upp det innan du gör nåt.. men nånting i den häraden vill jag minnas)
Finns en annan av alla 100tals däckstrådar som var uppe rätt nyligen där just sportsmart och däcktryck avhandlades.
Ja, jävla va förvånad man blev att du skrev ett dunlopinlägg i en michelintråd
som drivs av Konrad, en enskild firma med låga omkostader. Så "billigast" vetefan, strulpelle snarare...
Känns väl lågt. Sen beror det ju på vilken hoj man kör..
Känns väl lågt. Sen beror det ju på vilken hoj man kör..
Hemma med livet i behåll efter en bandag på rudskogen i Norge.
Pure funkar helt ok för min nivå av körning, känns väldigt stabila och varnar ist för att toksläppa när de blir lite för varma.
Slitaget på dem var även det jämt och fint, rekommenderas
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |