Skrämmande att läsa ditt inlägg Oscar då okunskapen lyser igenom så hårt att det blir pinsamt, speciellt som du erbjuder gamla racedäck för gatan på prov, ett prov som kan bli öderstiget. Ett gatlegalt racedäck har en funktion och plats och det är just på banan och ingen annan stans då det absolut måste klassas som högst opålitligt att köras med på gatan med tanke på arbetstemperatur och vad som faktiskt krävs för att den skall nå sina rätta arbetstemperatur något som garanterat inte kan uppnås på gatan.
Och ja, jag arbetar med däck sedan flera år varför jag med säkerhet kan uttala mig i ämnet.
Jag har sålt däck under 4 års tid och flertalet av dom som handlar av mig återkommer för att dom tycker att däcken är väldigt bra och har bättre grepp än de dom är vana vid. Att dom dessutom kostar ca 1/5 del eller mindre än ett nytt sett hör säkert till saken.
Visst når inte ett racedäck sin optimala temperatur på gatan men 98% av de som kör belastar inte däcken till 100% såsom tävlingsförare gör.
Jag kan ju bara dela med mig av mina egna erfarenheter. Jag är långt ifrån någon däckexpert men jag har kört en hel del olika däck både på gata och framförallt på bana.
Kul för dig att du jobbar med däck och får uttala dig i ämnet. Kanske vore bättre att du med den erfarenhet gav lite undervisning och påtalade lite fakta istället för att dumförklara mig
MVH Oskar (med K)