Däck

Jholla

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Suzuki gsx-r1000
Undra om nån som har/vet nå bra märke på däck som funkar för gata & bana måste ha fram å bak till en gsx-r 1000.

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Ingen erfarenhet själv men ska byta själv och har hört att Dunlop roadsmart och Michelin road 2 om man vill ha allround som håller lite längre...

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Metzeler Sportec M3 och Metzeler Sportec M5 Interact, beroende på hur ny teknik man vill ha. Det är däck som passar praktiskt taget alla hojar, både för gata och bana.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Pirelli supercorsa SP kör jag på nu o det funkar helt ok, har tidigare kört på Continental Race attack, Dunlop Qualifier RR och Shinko Stealth och av dom däcken hade shinko bäst grepp OCH livslängd!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hur kör du:vaSkall man lattja lite på bandagar och smc kurser så duger det mesta.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Dunlop Sportsmart utan att tveka. Jag kör gata och bana och i helvete att jag sätter Michelin på min hoj, framförallt inte Pilot Power 2 ct.

Jholla

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Suzuki gsx-r1000
Dunlop Sportsmart utan att tveka. Jag kör gata och bana och i helvete att jag sätter Michelin på min hoj, framförallt inte Pilot Power 2 ct.

haha okej ja kanske ska testa dom då:D Om jag inte är nöjd får du köpa dom av mig:tummenupp

Hur kör du:vaSkall man lattja lite på bandagar och smc kurser så duger det mesta.

jag har inte kört så mkt har bara hafft den i två veckor men tanken är att det ska bli mkt ban åkning:)

sök efter däcktrådar så får du hur mycket info som helst.

japp det ska jag göra tack för tippset

Pirelli supercorsa SP kör jag på nu o det funkar helt ok, har tidigare kört på Continental Race attack, Dunlop Qualifier RR och Shinko Stealth och av dom däcken hade shinko bäst grepp OCH livslängd!

okej:yoparty

Metzeler Sportec M3 och Metzeler Sportec M5 Interact, beroende på hur ny teknik man vill ha. Det är däck som passar praktiskt taget alla hojar, både för gata och bana.

jajemen har du kört med nån av dom??

Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
däck

Allt funkar till en 25 kW hoj ...för du kör väl inte olagligt

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09

Får väl skriva som du skriver när någon ratar Dunlop - KÄLLA

Har varit helnöjd med mina 2CT under de 700 mil bakdäcket räckte.

Till TS, läs oberoende tester i tidningarna. De tipsar utifrån olika körstilar och försök hitta bästa match. Med all sannolikhet är däcken bättre än dig om du inte hittar på dumheter.

.... framförallt inte Pilot Power 2 ct.

Varför kanske skulle underlätta? :tummenupp

Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt

Power 2CT var the shit för bara ett par år sedan. Har jävulskt svårt att tro att du pressar sönder ett sånt däck på gata och bana.

Men klart, det är fett att sko hojen me nå über-gp-teknik

vakna upp

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr1000rr
Det behövs inget supertempo för att överhetta ett par pilot power en varm bandag.

Det är att dom inte varnar innan dom släpper när dom gått över gränsen som gör det till ett dåligt val för bana. Det kan lätt framkalla konstiga reaktioner hos en oerfaren förare som förvärrar situationen i onödan.

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
jajemen har du kört med nån av dom??

Jag har kört med Metzeler Sportec M3 och dem gillade jag, dock inte på bana ännu, men mkt inspirerad gatkörning. Metzeler Sportec M5 skall tydligen vara ännu bättre. Michelin Pilot Power 2 ct satt på min nya hoj när jag köpte den och de gillar jag inte alls. Bra grepp under den lite kallare årstiden, men när det börjar bli varmt ute och asfalten likaså, så släpper dem. Tycker de är obehagliga.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Power 2CT var the shit för bara ett par år sedan. Har jävulskt svårt att tro att du pressar sönder ett sånt däck på gata och bana.

Men klart, det är fett att sko hojen me nå über-gp-teknik

vakna upp

Sluta tramsa. Du är jeTetuFF, vi vet.

Anledningen till att jag inte skulle sätta dem på min hoj är att jag har flera vänner som brakat av på bana, och gata, med dem på. Allt från nybörjare till ärrade veteraner. Så, oavsett hur svårt du har att tro att jag, eller någon annan, pressar sönder ett sådant däck på gata och bana, så säger min erfarenhet tvärtom. Av svaren i tråden att döma är den erfarenheten knappast unik.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Håller med JP. SportSmart funkar bra på bana och varnar innan de tappar greppet. De funkar även bra i regn.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Sluta tramsa. Du är jeTetuFF, vi vet.

Anledningen till att jag inte skulle sätta dem på min hoj är att jag har flera vänner som brakat av på bana, och gata, med dem på. Allt från nybörjare till ärrade veteraner. Så, oavsett hur svårt du har att tro att jag, eller någon annan, pressar sönder ett sådant däck på gata och bana, så säger min erfarenhet tvärtom. Av svaren i tråden att döma är den erfarenheten knappast unik.

Har provat ett gäng bridgestone, Pilot Power, Power 2CT. Metzeler Racetech M3. Har aldrig upplevt mina 2CT på gränsen till att släppa. Och då kör jag ganska inspirerat.

det är väl snarare jeTetuFFt att hålla på och snacka när man egentligen inte har nån koll. Du snackar om dina polare och folk du "känner" men har egentligen ingen erfarenhet av det själv.

Har gått tillbaka till Power 2CT nu. Visst går det att köra sönder vilka däck som helst under en bandag. Men att det skall vara ett givet kort att klota med ett par 2CT är rent skitsnack.

Ett av de bästa däcken jag kört med

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Rekommenderar Metzeler Sportec M3.

Har kört ett antal år på dem och 4-5gånger på bana. Jag är helnöjd.

Hade dem först till bandit 1200 och sedan kört med dem på gixxern. sitter ett par splinkans nya på nu.

Tänkte köpa M5:an i år, men de fanns inte i lager i våras när jag skulle beställa, så det blev favoriten i repris en tredje gång.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping