däckfett, bra eller anus?

mickelin

Guest
Bra!!! Finns på Wûrth eller annan bra verkstadsförsäljningsfirma.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Går o kränga på utan.. men så mycket smidigare med..
 

Razz

The race is on!
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
r6 -03
Tack för alla svar.
Hade hört att det kunde göra så att fälgen snurrar i däcket, myt eller?
Om inte finns det speciellt som motverkar det?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Tack för alla svar.
Hade hört att det kunde göra så att fälgen snurrar i däcket, myt eller?
Om inte finns det speciellt som motverkar det?

Ja, det har hänt att däcket har snurrat på fälgen, men då har man varit för frikostig med kletet. Använder man normala mängder är det inget problem.
 

998

FD raceförare, nu med duccar på loftet.
Gick med
26 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
Ducati
Det går fint med YES också! Torkar bort av sig själv efter en stund.
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Tack för alla svar.
Hade hört att det kunde göra så att fälgen snurrar i däcket, myt eller?
Om inte finns det speciellt som motverkar det?

På crossen använder jag det som finns tillhands, det är inte så viktigt vad det är utan man tar den närmaste burken med smörj man kan hitta. Det är ju ändå
däcklås på så det snurrrar ju inte. Gjorde samma sak på en gammal CBR och det blev inte så himmla bra. Puttrade iväg försiktigt och värmde upp henne och när jag stannat vid första födlyset så tänkte jag NU JÄFLAR... Men det hände inte flaskhals, trodde först det vak kopplingen som hade pajjat men då brukar det inte komma rök från bakhjulet. Efter den händelsen så är det Yes eller Vasselin som gäller!
 

loffe85

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Vara
Hoj
R6 -05 Rossi edt
ända som är skit fall man inte använder ngt klet alls är att de kan vara ett helvete att få däcket att krypa upp riktigt!
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
När vi nu snackar om däck krängning! Hur viktigt är det med balansering om man kör med däck av hög kvalitet? har kört med obalanserade däck och inte fan kännde jag några vibbrationer:D
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
När vi nu snackar om däck krängning! Hur viktigt är det med balansering om man kör med däck av hög kvalitet? har kört med obalanserade däck och inte fan kännde jag några vibbrationer:D

Vad är däck av hög kvalite? Tar du dunlops racedäck så kan det behövas 80-100gram vikter för att få det bra, tar du ett miche, pirelli eller bridgestone kanske det behövs 5-20 gram

Vilka tror du ger mest obalans?

Dunlops racedäck anses av många som riktigt bra.

Men varför inte balansera om du har den minsta tid, då vet du att du inte får problem. Är det akutkrängning när ett heat blivit rödflaggat så visst då är det bara att hoppas och sedan satsa. Men man kan köpa extrafälgar och slippa problem. :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ja, det har hänt att däcket har snurrat på fälgen, men då har man varit för frikostig med kletet. Använder man normala mängder är det inget problem.
Jag vet att Team Fagersjö El hade problem på nån endurancetävling, det var för varmt så däckfettet blev rena glidmedlet istället för att bara försvinna som det normalt sett gör. Dom fick kränga med vatten istället :)
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag vet att Team Fagersjö El hade problem på nån endurancetävling, det var för varmt så däckfettet blev rena glidmedlet istället för att bara försvinna som det normalt sett gör. Dom fick kränga med vatten istället :)

jo dunlop ntech kan ha en tendens att röra på sig. det beror på att stommen är skithård och att man bara kör med 1,4bar varmtryck
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top