då var det beställt! Michelin blev det
Tack för all nyttig info!
Bara för att ställa till det lite för dig, vilken gummiblandning valde du? Finns väl 3 olika fram och bak.
då var det beställt! Michelin blev det
Tack för all nyttig info!
Bara för att ställa till det lite för dig, vilken gummiblandning valde du? Finns väl 3 olika fram och bak.
Så maxxis e bara skit, där för ingen kör på det! Får väl prova roadracingslicks på hojen då!
Loy skaffa michelin road 2 eller pilot power, eller använd sök funktionen!
Här är en film från samma dag som korten på bakdäcket togs (detta me race-tryck):
[YOUTUBE-ID]DSkAvgcgwBQ[/YOUTUBE-ID]
(http://www.youtube.com/watch?v=DSkAvgcgwBQ)
Tips på hållbara saker som det ändå går att åka fort på....Är också intresserad av bra däck! Behöver nytt bakdäck på Xr:n så. Någon som har tips på hållbara saker?
Tips på hållbara saker som det ändå går att åka fort på....
Vad sägs om Dunlop 237! Det var det som Jocke engström vann på vid STCC SUMO racet i knutstorp. Han tränade och körde två race med det. Många andra byte däck min det behövde han inte och däcket såg ut som nytt efteråt.
Testade själv det mot Dunlops soft däck jag var ca 3 tiondelar snabbare med det soft däcket. Men Dunlops 237 lär väl hålla 4ggr så länge... Tror man kan köra hela säsongen på det
Jag kollade lite efter Dunlop 237 för det lät intressant med ett slitstarkt däck.
Fann då att dimensionen var 170/55R 17. Funderar om detta passar på min hoj
ktm 560 smr. Jag brukar köra 160 bredd och det tar i lite gran men då med 60 i profil, Känns som att det kommer ta i baotamycket med detta däck, vad tror ni som provat däcket?
Dunlop Slick KR108 (237) Supermoto (medium/hard) 2 000,00 kr
Det sitter Dunlop 237, 170/55R 17 på KTM 450SMR från fabrik !! Så var fallet på min -07a iallafall !!
Maxxis däcket 165/60 17 som sitter på nu tar i mer
Så det är bara att tjöra på ....
Orginal på min var 163 i bredd om jag inte missminner mig..
kanske uppdaterat till 07.. jaja, har beställt en laddning med maxxis
nu i vilket fall. Ganska bra hållbarhet, tog både soft och medium.
Funderar lite på villka regndäck ni kör på?
Har kollat runt lite men kan inte hitta framdäck till 16,5" från Michelin. Vad finns det för bra alternativ? Vill ju skruva dit nya hjulen.
Okey, lite info i debatten.
Marcel van Drynen- Europa mästare på Goldspeed.
Nya 16,5" framtaget i samarbete med bl.a Chambon.
Goldspeed är det mest sålda Supermoto däcket i Europa just nu.
Alla race däcken från Goldspeed utom slicks kommer att vara gatlegala för att alla "wannabees" vill köra riktiga supermoto däck på gatan.
Detta gäller från mitten av July2008 för alla Pre-cut, intermediate race (nytt), samt regndäck.
Håller med om att 2-3år sedan så var de inte alls bra, och att det kan finnas däck ute hos handlare pga av att Jofrab köpte ett större lager från den tiden, därför bör de som ska investera i däck titta på Pre-cut som är den nya generationens däck och inte på de gamla slicksen.
//Thomas
Har kollat runt lite men kan inte hitta framdäck till 16,5" från Michelin. Vad finns det för bra alternativ? Vill ju skruva dit nya hjulen.
Tror att den allmänna uppfattningen av de förare jag talat med anser att det är Dunlops 16,5 med 465 bladninga som är bäst. Nu är jag ju själv så övertygad att och kanske blir lite partisk. Men alla som testat det däcket blir förvånade att det kan göra så stor skillnad att bara byta framdäck. Hojen svänger mycket bättre och i nerlägg känns det som om den går på räls, en fantasktisk kännsla. Så fick jag det beskrivet och jag tyckte att det var att ta i lite väl mycket men när jag testade övderträffade det ändå mina höga förväntniongar. Likaså för Kalle Karlsson mf som har testat.Har kollat runt lite men kan inte hitta framdäck till 16,5" från Michelin. Vad finns det för bra alternativ? Vill ju skruva dit nya hjulen.
Tror att den allmänna uppfattningen av de förare jag talat med anser att det är Dunlops 16,5 med 465 bladninga som är bäst. Nu är jag ju själv så övertygad att och kanske blir lite partisk. Men alla som testat det däcket blir förvånade att det kan göra så stor skillnad att bara byta framdäck. Hojen svänger mycket bättre och i nerlägg känns det som om den går på räls, en fantasktisk kännsla. Så fick jag det beskrivet och jag tyckte att det var att ta i lite väl mycket men när jag testade övderträffade det ändå mina höga förväntniongar. Likaså för Kalle Karlsson mf som har testat.
By the way:
Du kan köpa detta däck från Husaberg Team Sweden.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|