Däckkrängarutrustning.

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Snåla jäklar :gnissla
En krängare ifrån zupin är väl bättre än ingen alls.

Mig spelar det inte så stor roll bara man kan klara kränga sina egna däck så är jag nöjd.
 

smälltan

Flygfors Flyers
Gick med
10 Jan 2004
Ort
nybro
Hoj
R1
Är inte stängerna som följer med zupin för små?,20mm den grövsta. Vad jag har för mig så behövs det grövre till tex r1
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Är det för dent att haka på? Har inte läst hela tråden, men vad går det på för en krängare & en balanserare?

Mvh Morgan
 

MC Doktorn

Guest
Jag är definitivt med på själva däckkrängaren men pga av att mina hjulaxlar är 22 mm funkar det inte med fasta axlar.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag vill också ha den bättre balanseraren. Är det omöjligt att få de andra att pynta några hundra till?
 

sandstream

Guest
@Håkan: Kan jag ta med krängare och balanserare när jag beställer däck till våren eller är risken att de är slut då?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
@Håkan: Kan jag ta med krängare och balanserare när jag beställer däck till våren eller är risken att de är slut då?
Är det inte bättre att du är med nu så att det blir något? Du vill förstås ha den BÄTTRE balansmojängen. :D
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Zupin duger åt mej


jag kan ta min på Licens kursen
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
X-up skrev:
Är det för dent att haka på? Har inte läst hela tråden, men vad går det på för en krängare & en balanserare?

Mvh Morgan

det är på intet sätt försent att haka på.

Jag personligen gillar den dyrare balanseraren (har använt en likadan hela sommaren.. fick dock betala 1200kr för den när jag köpte den)

sandstream skrev:
@Håkan: Kan jag ta med krängare och balanserare när jag beställer däck till våren eller är risken att de är slut då?

Det blir bara 1 beställning, jag har inte tänkt lägga nåt på lager.

//håkan
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Skulle som sagt föredra den lite dyrare som verkar vara den bättre av dom två.
Men böjer mig för den som majoriteten vill ha, bara jag får någon..
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
P@trik skrev:
Skulle som sagt föredra den lite dyrare som verkar vara den bättre av dom två.
Men böjer mig för den som majoriteten vill ha, bara jag får någon..


jag känner samma faktiskt
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Har man samma diameter fram och bak är faktiskt det smidigaste med en fast axel. Bara sticka i och ballansera istället för att leta upp den där insexnycken och hålla på med att skruva fast en kon som sen måste skruvas loss igen för att göra om samma en gg till för den andra fälgen...

I värsta fall behövs 2 axlar.. :brinnerup :hihi
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
hittils verkar det som om det är såhär, vissa som tänkt sig den Mynetmoto varianten vill/kan inte byta till den billigare.
Det är ännu ingen av de som tänkt sig den billigare som sagt sig inte vilja betala lite extra för Mynetmoto.

Är det rätt uppfattat av mig?

//håkan
 

Petteri

R1000 kanske nästa år då
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Motala
Hoj
R1 RR (såld)
håkan skrev:
hittils verkar det som om det är såhär, vissa som tänkt sig den Mynetmoto varianten vill/kan inte byta till den billigare.
Det är ännu ingen av de som tänkt sig den billigare som sagt sig inte vilja betala lite extra för Mynetmoto.

Är det rätt uppfattat av mig?

//håkan

japp det stämmer nog ganska bra
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
håkan skrev:
hittils verkar det som om det är såhär, vissa som tänkt sig den Mynetmoto varianten vill/kan inte byta till den billigare.
Det är ännu ingen av de som tänkt sig den billigare som sagt sig inte vilja betala lite extra för Mynetmoto.

Är det rätt uppfattat av mig?

//håkan
Det stod väl så att vi som beställt Zupin inte behöver bry oss om att svara. Så det har jag inte gjort. Jag kan dock tänka mig att steppa upp till Mynetmoto om det behövs. Tycker iofs vid närmare eftertanke att bägge ser groteskt stora ut, speciellt i jämförelse med det jag brukar använda nämligen en kofot med spännband på en hemmaspikad träram...
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Torkel skrev:
Det stod väl så att vi som beställt Zupin inte behöver bry oss om att svara. Så det har jag inte gjort. Jag kan dock tänka mig att steppa upp till Mynetmoto om det behövs. Tycker iofs vid närmare eftertanke att bägge ser groteskt stora ut, speciellt i jämförelse med det jag brukar använda nämligen en kofot med spännband på en hemmaspikad träram...

Den är ganska stor. Kan va därför de vill ha 300€ i frakt för 20 paket...

och "Svara på det här mailet gärna så snart du vet" betyder väl svara?
hmm jag får väl skicka ett till då eftersom det verkar ha misstolkats...

//håkan

EDIT: Jag väntar på svar från Mynetmoto igen nu för verifiering av priser.
Under tiden erbjöd sig Greven att ge ett på 2500:- per paket (ordinarie pris hos honom 3995:), inte så illa det heller faktiskt.
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Sista budet från Mynetmoto är följande. 1750 med frakt till Sverige (Linköping, mitt garage...) går bra att få till licenskursen etc (eller bussgods).
Jag har mailat ut till de som lagt en beställning om hur det ligger till.

Jag kommer nu bara att vänta o se hur många som faktiskt ska ha och så fort pengarna kommit in beställer jag ett pall med järnprylar från Tüskland.

//håkan

ÄDIT: det kommer att finnas 2xbalanserare till "övers" från Mynetmoto. 1200kr/st kan man köpa dom löst för.
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag höll på o somna när jag kom på en sån enkel sak, man ska ju betala skatt på grejjorna också?! .. 16% är det i tyskland ... priset uppdaterat till 1950kr/paket.
Man ska inte sitta o räkna när man är trött...

//håkan - nu ska jag återvända till sängen
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Perf då gäller alltså att du kan ta hem modellen utan balansaxlar . :tummenupp
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top